måndag 26 maj 2008

Ta en paus med lite "Sun"

Sverige leder mot Slovenien med 1:0 och jag har pausen på mig att skriva ett snabbt inlägg.
Ska börja med stegtävlingen på jobbet, där Håkan la in ett ryck i helgen. Så jag gjorde en liten present till honom i form av en Paus-tangent med röda kabelfötter.
- Ta en paus, chilla lite, nu ligger du etta, grattis, snyggt jobbat!!
Tyvärr blev det inte så, då ett "break" skulle betyda att två andra killar troligen skulle hinna ifatt Håkan. Suck, måste komma på nå't mera sporrande där. Kollade ett gammalt tangentbord och försökte slakta det för att komma upp med några "löpande" tangenter, men har inte fått till det riktigt... än.

Solen
Medan jag letade efter tangenter till Håkans "sporr-present" så hittade jag två underbara dyrgripar i containern på jobbet - var annars?!!!! De ska bli något riktigt tufft. Det som ni ser är baksidan av en Sun processor och när min Dremel har plöjt sig igenom kretskortet nästa helg (om jag vågar alltså)så kommer det att bli två kanontavlor.
Med andra ord så tog jag en välförtjänd paus och fick lite "sun" på köpet i containerrummet. Dessutom beställde min arbetskompis Helena en tavla av mig till en kille som tar studenten. En bra dag på jobbet måste jag säga.

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Det var ju ingen rolig match andra halvlek tycker jag. Men huvudsaken var väl att de vann.
Tuff gång-tangent.
Kram MrsBettan