fredag 23 maj 2008

"Escape" från Trix & Flix

Tack vare Malena, en mycket fotbollsintresserad arbetskompis har jag äntligen fått tag på Trix och Flix, EURO 2008 maskotarna. Malena googlade febrilt efter dem och lyckades spåra dem till Intersport i Tyskland och Österrike. 1 000 tack, "I owe you one"!
Det visade sig att även butiken i Täby Centrum sålde dem. De hängde undangömda på en ställning längs bak. Förståeligt, då Trix och Flix är extremt fula. Å med extremt menar jag extremt. Min man uttryckte det som så:
- Endast en mor skulle kunna älska dessa fulingar.
Så rätt så.

Benelucky
Plåtade av dem i en någon sådär tilltalande ställning. Huvudsaken är att de nu tillhör min samling maskotar. Även där utmärker de sig som fulast. Hoppas att maskoten från EUR0 2000 - lejonet Benelucky inte käkar upp dessa traniga figurer ;o).

Tangentkonst
Nu ska jag "fly" från datorn ett tag och det kan man ju använda ESC-tangenten till, eller hur!!?

3 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Kan du inte plåta av din samling av maskotar. Det måste vara ansenlig mängd som du har.
MrsBettan

BP sa...

Kolla inlägget från 20 maj "Lite fotbollskonst". Där finns dem med. De var t o m med på mit jobb och intranet när det var VM 2006.

MaMalena sa...

Vad bra att du slapp köpa dom från Österrike. Håller med om att dom är fula, men dom livar upp korridoren!!! :)
/Malena