måndag 19 maj 2008

Mycket konst(iga) skor













Alltid har man ju något konst(igt) att skriva om. Har nämligen fått ett sådant mejl från Frank igen (en mycket pålitlig "källa från "down under"), med den senaste skotrenden från Japan. Om man inte visste att de verkligen fanns - skorna alltså - skulle man tro att de är målade.
Man kan ju fråga sig hur man kan gå i - eller rättare på - sådana "monster". Med hjälp av kryckor - kanske, i rullstol - säkert, barfota - bäst - skulle jag säga.

Säker och bekväm
Då jag vill leva ett tag till utan lårbenshalsbrott håller jag mig till mina bekväma Ecco-dojjor på ett horisontellt plan. Jag tar nog det säkra före det osäkra om man säger så.

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Det sägs att de som går i såna skor får operera fötterna nu för att klar trycket som fötterna utsätts för. Jag håller helt med dej, fotriktiga skor som dina och mina är toppen. Jag körde med högklackat tidigare, och har t.o.m. sparat flera skor som nostagli. Tar på mina höga klackar ibland för att sätta upp gardiner med risk för livet alltså. Är nästan färdig att bryta lårbenshalsen, ha , ha, fy sjutton de är livsfarliga.
Kramar MrsBettan

Anonym sa...

Herregud ! Livsfarligt !

Och som svar på din fråga : varför tejpar man öronen på mopsar =
på utställning vill man ju ha så fina hundar som möjligt. Och tejpen gör att öronen lägger sig helt rätt. Dessutom är det så sjukt så när valpar tappar sina mjölktänder så kan öronen lägga sig fel och då är det lika bra att tejpa på en gång innan det sker. För då slipper man det i framtiden. Hampus öron ligger jämt fel, Valle har ett fel öra och som sagt; Falcons öron är tejpade pga att det snart är dax att tappa mjölktänderna.

Kram