onsdag 21 maj 2008

Bra uppladdning

Man Utd-Chelsea
Med två "indier" som uppladdning kommer jag nog att vara rätt så taggad kl 20:45 när Champions League finalen börjar.
Bihålarna är rensade och eftersmaken av kvällens "Chicken Korai" sitter kvar på tungan ett tag till - hoppas jag. Sedan är det bara att sträcka ut sig på soffan med ett eller två glas vin och skrika sig hest, vilket jag brukar göra på alla matcher - live eller på TV. Tack för bilden ovan Sportbladet!

Två "indier"
Att det blev "två indier" idag beror på att Helena, Eva, Thord och jag gick till vår stamkrog Mukut på Ynglingagatan i Vasastan och åt en härlig lunch. När jag sedan kom hem på kvällen och vi öppnade dörren till ett tomt gapande kylskåp så var valet lätt: en "indier" till, den här gången nästan på hemmaplan - Tandoori Mahal i Enebyberg.
Man kanske borde börja med att använda bältet som visas ovan...












Frukostkonst
Måste bara avsluta det här inlägget med frukostkonst eller -design (jag vet, helt fel ordning, borde ha börjat med det). Fick bilderna av min kompis Berit och de är värda att titta på. Vet inte om man nödvändigtvis behöver dessa multifunktionssakerna men det skulle vara ack så mycket roligare med deras närvaro på ett frukostbord, eller hur!!?

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Har nu tittat på matchen. Rätt lag vann eller hur. Hr P hade det andra laget som vinnare men jag hade såklart vinnarlaget. Vilen match - synd att det bara fick avslutas med straffar - det gillar jag inte.
Kram
MrsBettan