torsdag 15 maj 2008

En riktig jordgubbe ochsniglar

- Har du några jordgubbar, frågade en kollega idag.
- ???????????????????????? Kan köpa en ask åt dig på PrisXtra, skojade jag.
- Nej, jag vill ha en bild på jordgubbar.

En snabb googling efter "strawberries" resulterade i ett fint foto och på köpet lärde kollegan sig att man faktiskt kan googla bilder också.

Ask med gubbe
Med denna story i färskt minne köpte jag en ask med jordgubbar ikväll och den innehöll en riktig fin gubbe som ni ser på bilden. Måste medge att han blev lite mjuk efter allt pillande med att få dit ögon, mun och hatt, men visst är han söt.
Vi döpte honom dock inte, vilket vi annars alltid gör i vårt hushåll utan åt var sitt "jordgubbsben". Mums!!

Pasta är också konst
Medan jag ändå var i farten med att plåta "gubben" så tog jag ned två minitavlor från väggen som jag gjorde för sisådär 10 år sedan. Två "sniglar" gjorda av pastabitar (fråga mig inte vad pastan heter), målade i guld respektive blå/gult, med varsitt öga och en svans gjord av små bitar urklippt ur möbeltassrondeller.

Ett matigt, konst(igt) och ganska så nyttigt inlägg det här, tycker jag själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snart får du lägga ner projektet med dina datortavlor och göra sånt där roligt istället. Ha, ha !

Skithäftigt !

Kram

Mrs Bettan sa...

Inte visste jag du hade pastatavlor också. Häftigt. Nästa blir tavlor med linser, eller.
Jordgubben blev ju häftig.
MrsBettan