torsdag 22 maj 2008

En konst att undvika Schlagerfestivalen

Ja, konst(igt) nog lyckades jag med den bedriften tills jag zappade efter Sportnytt och abc-nytt klockan 22:30 och "lyckades" pricka in två (2) !!! snabbomgångar av låtarna.
Klart om 10 minuter
Har alltså bara några få minuter på mig att skriva ned mina intryck. Observera: de har inte röstat än:
- Island: som vanligt alltså
- Sverige: som vanligt alltså
- Turkiet: Vad var det han ville säga egentligen?
- Ukraina: Ge mig en Carola-röst, tack!
- Litauen: Cool hästsvans, en coolare röst hade hjälp i sammanhanget
- Albanien: De kan nog inte bättre ... än
- Schweiz: Börja joddla istället
- Tjeckien: Om hot pants kunde sjunga skulle jag ge douze points
- Vitryssland: Hasta la vista, que? Finnst det en röst till salu kanske?
- Lettland: Jo då, vi vet att ni är glada att ha blivit av med ryssarna
- Kroatien: Ja, ja
- Bulgarien: Ingen röst värd namnet, men om silikon kunde göra läten så...
- Danmark: hmmm okay
- Georgien: Tre vita nunnor och...
- Ungern: Gääääääääsp
- Malta: Coolt!! Nastrovje är väl ryskt för skål, eller... i Belgrad, usch!!!
- Cypern: Aj, aj, aj.
- Makedonien: Let me love you. "No I don't think so"
- Portugal: 1 svart och 4 vita nunnor. Hit med Cristiano Ronaldo, tack!

Jag vet att jag får
1. stryk imorgon av många på jobbet, inklusive Håkan. Helt (o-)tippat!
2. köpa Aftonbladet för 10 kr även imorgon, trots jag inte håller med tidningens omdömen.

PS. Orkar inte korra stavfelen, hade ju bara några minuter på mig. Sorry DS

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Jag håller med dej i fråga om låtarna. Hr P träffade ju gamla kompisarna idag från gamla företaget redan kl 1 för att gå på mässan i Barkarby. Svårt att få iväg hónom ville helst vara hemma. Han var hemma vid halv elva så jag hann och se alla bidragen för en gångs skull.
Kram
MrsBettan

MaMalena sa...

*fniss*
Din snabbgenomgång är på pricken!

Förutom att jag faktiskt föll för den danska snyggingen... (se mitt inlägg)
http://mamalenas.blogspot.com/2008/05/rdvitt-go-go-go.html

/Malena