måndag 8 februari 2021

Glad måndag

Kärleksfullt inslaget i silkespapper.

Det läckra mönstret är egenutvecklat.

Å så här kom de till:-)


Så himla läckra tossor:-) Rätt färg, rätt passform och rätt motiv:-)

Absolut, en väldigt glad måndag blev det, för överraskningarna avlöser varandra hos mig just nu. Vet inte vad jag har gjort för att förtjäna så många roliga grejer, men uppenbarligen gör jag nåt rätt som maken brukar säga;-)

Tossor
I lördags fick jag ju en vacker vårbukett av Åke. Idag fick jag ytterligare en present med posten, nämligen ett par raggisar eller tossor som det heter på skånska (tror jag). Det är bästisen Yvonne som har stickat dom. Det var premiär för oss båda: hennes första par och mitt med, då jag aldrig ägt ett par tossor.  De är helt underbara och kompletterar vantarna som jag fick av Yvonne för några år sedan perfekt. Tusen, tusen tack tjejen:-)

Så visst var det en riktigt, riktigt glad måndag:-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

21 kommentarer:

Ditte sa...

Så roligt! Gläds med dig! Buketten var ljuvlig och dessa "tossor" är så fina. Härligt mönster och med en fotboll som det där lilla "extra och med färger som verkligen passar dig. Så kreativ och duktig Yvonne är- Minns vantarna och tittade på dem igen. Så fina.
En riktigt glad måndag. Absolut.

LillaSyster sa...

Jamen det är ju inte sant....jag fick också ett par raggisar idag med posten =) Fast mina kom från min moster och visas imorgon på bloggen.
Nu slipper vi frysa om fötterna =)
Bra start på veckan med andra ord. Ha en skön kväll!

Geddfish ♥ sa...

Men, oh oh, wow wow, så kul!
Vilka superduperfräsiga sockar som din kompis tillverkat åt dig, men fotboll på och allt! Det hade inte jag gett mig på, även om. Vad gulligt. Och tidigare fick du en så fin vårbukett. Verkligen en glad måndag!

Jag har nu förstått vad Greta Gris är. Utav mig, farmor, fick hon bl.a. ett pussel med Frost och Sally älskar Frost.
Jag fick också något roligt på posten idag, fast jag fick betala ;) men alltid roligt med paket.

Glad måndag!

femfemman sa...

Så perfekta för en fotbollsnörd! Maken använder inte tossor, annars skulle han fått ett par sådana också. Om nu Yvonne delat med sig av beskrivningen, förstås.
Kul med paket! Hit kommer det också en del. Somliga ända från Kina, trots att jag tror att jag beställer från Sverige. Gör mig arg!Får nog skriva ett blogginlägg om det! Ha en fortsatt trevlig måndag.


Guldkryckan sa...

Och riktigt fina var de ju också, helt underbart ju.
Är själv inte så händig på det området, heller ;)
Brat att ha under denna smällkalla vinter.

Nu ska jag strax sova, god natt BP.

Emma, Sol som sol? sa...

Men åh så fina, förstår att du blev glad!

Susjos sa...

Men vilken härlig glad måndag du fick! Yvonne är ju en fantastisk vän! Stickade raggsockor med fotbollar på, jo jag tackar jag, och dina färger, passar ju klockrent!
Härligt med presenter ju! Det är du väl värd!
Måste kolla in vantarna också ...
Ha en fortsatt trevlig kväll!

KajsaLisa sa...

Haha, du får presenter hela tiden,hade lite svårt att luta på huvudet när jag skulle läsa lappen, men det går över :)

Åke sa...

Men så fina sockar. Jag förstår du är glad. Trevligt med så fint inslaget silkespapper med hjärta och allt :)

Anki sa...

Underbart! Det är du absolut värd! Haha ... jag kan se dig sitta där på balkongen med varma tossor på fötterna och varma vantar på händerna! Lite svårt att vända blad i pocketen bara ...
Ha en fin tisdag!

malena sa...

Så otroligt cool sockor. Hälsa Yvonne!
Hade inte tänkt på Gustaf förrän du sa det, men såklart. :)

Lycka till med potatismoset, bra vintermat.

Du har rätt i att det är glest på pubar på eftermiddagarna. Får bli besök igen nästa helg. Insåg hur mycket jag saknat att sitta och snacka över en öl...

Ama de casa sa...

Snacka om passande present till dig! Så jättegulligt av Yvonne :-)
Du får kanske mysa i dom framför TV-n innan dom får göra balkongpremiär :-)

Ha en fortsatt glad vecka!

Eva sa...

Jättefina tossor. Fina färger. Så himla rart av henne!

nalta norrland sa...

Så fin present och så glad måndag :)

Här kommer ett dystert besked... Åsele Rökeri har problem med ren-åtgången då samerna på grund av pandemin väljer att inte slakta, de skulle höra av sig så fort det finns produkter hemma, men det kan dröja ett par veckor.

Tove Olberg sa...

och livsamatören är alltså jag ... blogger vill at jag brukar den adressen i bland :-)

Annika sa...

MEn så fina!!
Och de passar ju en fotbollstjej som du! GILLAR!!
Varma och perfekta den här tiden på året. Dessutom coola!!!

Christian sa...

Underbara "tossor", passar dej perfekt....frugan håller just på att sticka raggsockor åt hela släkten, ska kolla om hon kan åstadkomma nåt liknande, kanske med en hockeypuck...

Freedomtravel sa...

Men så fina!!! Helt underbart ju! :)

Carita Liljendahl sa...

Nämen va fina! Och fotbollar gillar ju du!
En riktig gladgåva!
Och tack för att du är med i Glad måndag!

Klimakteriehäxan sa...

Vilka fina tossor!

byblixtra sa...

Så fina tossor som dök upp i brevlådan! :-)