onsdag 15 mars 2017

För- och nackdelar med en förkylning


Chillbeans - läckert. Kolla färgerna!


Gibbon som säljer slacklines hade gjort sin egen graffitivägg. Gillas skarpt!


Den samiska flaggan på Åsele Rökeriets monter var felvänd, men annars är den färgglad och vacker tycker jag.

Egentligen finns det ju inga fördelar med en förkylning, eller hur!!? Men då jag är en glad person har jag ändå kommit på några positiva saker med en förkylning.

Fördelar
- Sova till mitt på dagen med extremt gott samvete.

- Sitta på en solig balkong med pappersnäsdukar och ingefära shots samt en deckare till klockan 16, då temperaturen sjönk från 26 till 16 grader. Detta utan att röra en fena.

- Få en väldigt sexig röst – enligt maken.

Nackdelar
- Näsan börjar likna Rudolfs mule.

- Åsynen av pappersnäsdukarnas innehåll är långt ifrån upphetsande.

- Avverkning av skog gillar jag inte. Men enligt maken hade mina snarkningar de senaste nätterna kunnat avverka ett större skogsparti.

- Total avsaknad av smakkänsla. Makens extremt heta soppa kryddad med massvis med chili och ingefära rensade i och för sig bihålorna, men smakade ingenting.

- Börjar känna mig ”välanvänd” – ett uttryck jag aldrig hört i samband med personer. Det är Nalta som verkar ha uppfunnit ordet i detta sammanhang. Efter hennes förklaring i en kommentar förstår jag nu precis vad hon menar. Atjoooooo;-)

Det här inlägget är mitt 15:e inlägg till Blogg 100. 15 down, 85 to go.

PS. Då jag inte vill visa er gul gegga i en pappersnäsduk väljer jag att lägga upp några riktigt glada färgklickar från Båtmässan förra veckan. DS.

23 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Hihi trodde inte det fanns några fördelar med förkylning, men du har listat några bra! :)

haha skall hälsa Hugo imorgon att du tycker det är en 10poängare. Kan säga jag och far skratta gott åt honom, det är lite charmigt!

Annette sa...

Den graffitiväggen! Jag tycker att det är så snyggt när det graffiti och inte klotter.

Inte kul med förkylning. Jag väntar på att jag också skall bli knockad snart, jag brukar alltid hålla ut ända till mars, då ramlar jag också dit på influensan eller vad det är som går. Krya på dig!

Susjos sa...

Tackar för färgglada bilder, och fnissar åt dina för och nackdelar vad gäller förkylning. Men skickar massor av Krya Kramar åt Täbyhållet och dej i cyberrymden, ingen risk att du smittar den vägen i alla fall!!!

nalta norrland sa...

Fyy huvva stackars Dig.
Krya på kram - håller dock ett visst avstånd :)

Tack för länken :) Gillar Åsele Rökeris monter :) Kul att Du visar den.

Fördelar med förkylning... ja det är ju bra att Du är positiv ;-)

Ditte sa...

Trist med förkylningen! Men som du skriver har den också några fördelar
Och humorn och har du kvar, den verkar inte vara förkyld.
Ska minnas de fördelar du hittade och det är ju ett sätt att se på det hela från en positiv sida.
Balkonghäng hade jag också en stund idag och i lä var dte riktigt behagligt.
Jag hade en släng av "förkylning light" i helgen och just rösten var beslöjad och det innan näsan satte i gång. Men förkylningen försvann på två dagar. Tursamt!
Nackdelarna med din rejäla förkylning är ju en del, men snart kan du börja plocka bort några. Tror att din makes soppa verkar retroaktivt.

Klart uppiggande bilder från båtmässan och en sån där chillibean är mysig. Provade en i Humlan i somras.
Önskar dig god bättring.

Olga T sa...

Vilket färgglatt inlägg! Det blir man glad av! Bra att du hittar positiva saker med din förkylning.
SV: Ja, kul med Stare, verkligen kul! Han? Hon ? Hen? Gillar Stare i vilket fall <3

Steve sa...

Nej tack, jag väljer bort förkylningen. Sova till mitt på dagen har jag aldrig förstått meningen med.

Comsi comsa sa...


Hej Rudolf, :D)
Det låter härligt med förkylning men nu räcker det - bli frisk nu.

Kram ❤

Marina sa...

Himla tur ändå att minussidan övervägde, annars hade jag nog börjat fundera lite...;)

Anki sa...

Det är en konst att se positivt på en förkylning! Skönt färgglada bilder och en häftig graffitivägg. Bra ... nu vet jag vad slacklines är för något :)
Krya på dig!

cissi sa...

Haha, en kvinna i min smak, som ser det positiva i det mesta!
Trots att du verkar ha det rätt bra önskar jag dej god bättring!
Krya på dej!

Ama de casa sa...

Haha! TACK för det! Ja, redan när jag läste inlägget hoppades jag på att det inte skulle komma nån överraskningsbild på slutet med det där innehållet :-D

Att tänka positivt underlättar det mesta, men nu får du faktiskt lov att krya på dig!
Kram (från håll... ;-) )

PS: Förstår att du gillade den där rosa kudden bäst ;-)

Geddfish ♥ sa...

Jag gillar de samiska färgerna! Har ett handgjort halsband och en bit till en nyckelring, inköpta i just sameland en sommar 2013.
Förkylning ogillas bestämt, men du har en fördel: Er utsökta balkong! Jag kan inte sitta på min än, utan att frysa ihjäl.

Solig kryapådigkram 💜

cat sa...

Mina sympatier och förhoppningar om ett snart tillfrisknande!
Mycket färgglatt och uppiggande inlägg hos dig. Det tackar jag för. Har ett rätt färgstarkt inlägg även jag :-)

Anonym sa...

Krya på dej!

Jonas skickade ett tackkort till dej, med cigg i munnen. Tyvärr gick det inte att klippa in här...

/malena

KajsaLisa sa...

Grafittin var skitsnygg, sen när det gäller första bilden, hur hittar du alla färger egentligen?

Biggeros sa...

Bra att du inte lade upp några bildbevis på innehåll av näsdukar....
Det blev så mycket bättre att få se dessa snygga färgglada kuddar. Även om jag inte är så glad för klotter så var detta klotter givande att titta på. Krya på dig nu och tillåt dig själv att få se ut som Rudolf, sova hårt som en björn och låta som en tonårskille i målbrottet=)

Mias Mix sa...

Tack för att vi slapp näsdukarna! Och skickar en stor krya-på-dig-kram 💕

Carita Liljendahl sa...

Tack för att du besparade oss från bilder av gul gegga - man har ju sett den själv här hemma :-)
Fin positiv syn på livet - att njuta och kunna göra det även då man man är sjuk. Med gott samvete och med sexig röst :-)

Eva Trillian sa...

Tack frö valet av bilder :) extra mycket så när jag läste vad alternativet kunde ha varit!

Anni sa...

De där chillbeans må vara superläckra i färgerna men nog är de lite ekivoka också?!

MargaretaG sa...

Här sprakar det av färg trots din förkylning då det mesta brukar kännas grått och trist.

Åsele rökeri brukar ha bra produkter om jag inte minns helt fel, men stöter säker på dem snart då vi har vår stora matmarknad under våren.

Unknown sa...

Båtmässobilder uppskattas. Krya på dig, vilket du verkar gjort vid det här laget, så krya på till maken å.
/Kiki