tisdag 17 mars 2015

Tisdagens ”guldkorn”

Nu har jag ju sagt det förut – tisdag är en veckodag som inte har något existensberättigande. Då gäller det att hitta några guldkorn för att hålla motivationen uppe;-) Här ser ni tre exempel på vad jag snubblade över idag (observera den blåa himlen!):

Goosy

Det gäller ju att titta upp i innerstan. Då upptäcker man till exempel den här skylten som jag tyckte var både snygg och rolig. Ordet ”goosy” är ju ett engelskt smeknamn för gåshud. Så då undrar jag bara vilken slags ståpäls man får när man går in i butiken som säljer presenter och inredning. Borde testas.

Skulptur

Man kan titta rakt fram också. Här ser ni Stadsbiblioteket i bakgrunden. Men det är skulpturen som jag fokuserade på (tror jag). Det första jag såg var att någon klottrat på hennes bak. Mitt lunchsällskap i form av maken såg inte klottret utan endast hennes kropp (typiskt kille;-):

- Tycker hon borde gå ned några kilo i vikt.

Det tyckte jag var aningen grymt faktiskt;-)

Vårtecken

Slutligen gäller det att titta ned om man vill spåra några spirande vårtecken. Då jag fortfarande inte hittat några i form av krokus, snödroppar eller tussilago (som enligt mig ser ut som maskrosor, å då vet jag ji i alla fall inte vad jag har fotat) får den här limegröna cykeln stå för ett fräscht och fint vårtecken mitt i innerstan.

Det här är mitt 17:e inlägg till Blogg 100. 17 down, 83 to go.

18 kommentarer:

Rantamor sa...

Jag tyckte skulpturen var snygg å inte alls behöver gå ned nåt kilo. Men det är klart hade hon varit nära två meter då hade det sett annorlunda ut.
Fasiken det är nog där det sitter jag är för kort bara.
=) =) =)

Men bakom den där donnan ser det nästan lite vårlikt ut, träden ser liiiite gröna ut eller ser jag fel ???

Cykeln är ju definitivt grön och väldigt snygg och vårlik.
Vår-lik...vem skulle vilja hitta det ??
Inte jag.

Tjingelingen från Rantamor...hahahaha tyckte du faktiskt att det var dåligt med drag i Nordmaling. Jag promenerade 3km och gick ikapp en gubbe med rullator och såg två gubbar som sålde tunnbröd....
Så var det !!

Per-Anders sa...

Fin färg på cykeln. Limegrönt. Tänk att en sådan färg på bilen.

Stare Ström sa...

Grön cykel och en dam som solar sig. Måste vara vår hos dig med!

Susanne sa...

Goosy har jag missat helt, Nu vet jag vart jag ska gå imorgon på min lunchpromenad.
Tack för tipset,

Eva Trillian sa...

Har aldrig hört "goosy" istället för gåshud. Så nu har jag kört mig något nytt - igen!
Kommentarer om andra människors utseende är inte ok . och den där kroppen är ju normal!
Gillar cykelfärgen :) BP-färg ;)

Geddfish ♥ sa...

Känns som evigheter jag var här sist!
Lavvade alla tre bilderna, var och en på sitt sätt. Har varit ute lite och myst i solen!

Olga T sa...

Tycker kvinnan är snygg och för många kilo?? Nej!
Goosy hade jag inte hört talas om innan. Kul att lära sig nytt.
Trodde cykeln var din! Men vid närmare eftertanke har jag aldrig hört dig berätta något om att du cyklar.....tror inte ens att du har en cykel. Kan det vara så?

Olga T sa...

P.S. Skulle förresten kunna tänka mig att det var ett skämt av maken om statyn.

Olga T sa...

SV: Ha ha! Nu läste jag din kommentar hos mig. Ja så var det :) Ibland är man snabb att reagera!

FREEDOMtravel sa...

Fin färg på cykeln! :)

Susjos sa...

Å vilka härliga vårbilder från staden i mitt hjärta!!!
Statyn var ju urläcker, hon har ju en fantastisk kropp!!
Förstår att du gillade den cykeln, hihi!!

KajsaLisa sa...

Visst var det härligt väder idag :)

Ama de casa sa...

Haha! Kom osökt att tänka på en gång för "hundra år sen" då vi köpte en resa på en resebyrå (ja, du förstår att det var ett tag sen... ;-) )
Vi stod upp bakom en typ av "pulpet" och tittade ner på säljtjejen som satt bakom. Hon hade en bra urringad tröja och nåt som jag såg för första gången - illgröna färgade linser som gjorde att hon såg väldigt onaturlig ut.

Vi köpte resan och när vi kom ut sa jag till Anders:
- Jösses vad läskiga hennes ögon såg ut!
Anders svarade:
- Ögonen??? Tänkte inte på dom...
:-D

Monica sa...

Tycker det är en fin skulptur konstigt att inte någon aktivist från FI har varit och klätt på henne.
Härligt att hon har lite hull och inte ser ut som om hon inte fått mat sedan 30-åriga kriget;-)
Ha det bra

Steve sa...

Så ni har blå himmel där i storstan också. T o m på en tisdag.
Tänk att man kam bli glad av att se en så ful cykel.
Statyn är vacker, men vilket otyg att klottra på en dams bak.
Goosy är inte min stil.

cat sa...

Det fanns väl inga överflödiga kilon på den statyn! Synd att någon har kladdat på den.
Lite udda namn på en dylik butik tycker jag nog.
Jo det är tidsinställning som gäller för mig. Har inte tid att fota under veckodagarna så jag försöker klämma in det under helgerna. Duvan råkade först hamna på ett gammalt datum och sedan hängde den tydligen med.

Mias Mix sa...

Den urläckra cykeln är ju ett klockrent vårtecken! Börjar faktiskt bli dags att ta fram och damma av cykeln.
Sv: Ja visst var det en pensionärsgrupp, en bygdegårdsförening. Av de 41 föreningar som jag just nu har fullt upp med att utbilda är drygt hälften av dem pensionärsföreningar. Om en timme bär det av till nästa, i Baggetorp. Men sen ikväll blir det en hederlig fotbollsförening! Har snart sett hela Sörmlands landsbygd :)

Hörni sa...

Vilken läcker vårcykel!
Vi såg tussilago idag på vår promenad. Så en borde kanske blogga om det då antar jag. :)