lördag 14 mars 2015

Lördagsobservationer

Det är mycket man kan göra en solig men kall (6,9 grader som bäst) lördag. Åt andra sidan kan man låta bli att ha för sig en massa saker också, sätta sig på balkongen och läsa en bok. Kan väl säga som så att balkongen vann. Där var det 22 grader och Keplers ”Stalker” fick bara läsas klart. Frågan var då bara vad jag skulle blogga om. Det löste sig delvis genom en (sen) promenad till Täby Centrum. Here we go:

Oätbara flip flops

Det här är då inga flip flops, även om man skulle kunna tro det vid en snabbtitt. Mackan med det hälsosamma pålägget ogillades uppenbarligen av köparen. Förstår faktiskt det. Är väl ingen kossa heller. Men jag hade nog slängt flip flopsen i en papperskorg fem meter bort.

Mögliga muffins

Okej då, dessa muffins kostade visserligen bara 10 kronor, men måste de se så fruktansvärt oaptitligt mögliga ut...

Upplösning

Har då aldrig förknippat upplösning med något annat en bildstorlek för webb respektive tryck. Idag såg jag att även diskmedlet Yes håller på med upplösning. Det slog mig liksom bara;-)

Det här mitt 14:e inlägg till Blogg 100. 14 down, 86 to go.

PS. Fredrik Wass, Blogg 100 har lagt upp en lista med årets deltagare. Tack Susjos för tipset. Hittar inte så många av mina bloggkompisar. Gör ni? DS.



15 kommentarer:

Steve sa...

Det är till att vara observant.

Guldkryckan sa...

Muffins är bara inte min grej...ja...kakor överhuvud taget.
Nån enstaka gång kan jag snava på nånting i affären på torget här....jovisst är det gott....men jag är så jäkla söt ändå så jag behöver inte mer ;)

När jag arbetade på ett kafe för mindre bemedlade medmänniskor så fick vi backvis med muffins levererade....tror jag åt mig trött på dem då...eller nåt.

Men hur det än är med detta...ha en fin afton...nu ska jag fixa dippen till chipsen.

Kicki sa...

Haha såg verkligen ut som flipflops!! Jag har dragit runt...eller min man har dragit mig runt in (varmt) och ut (kallt) i butiker för att kolla på brädor, stenar, kakel... Blev förvånad över hur skönt det var i eftermiddagssolen!!

Olga T sa...

Ha ha ha! Nu har jag skrattat! Ja, flip flops såg det verkligen ut som! Tur att du inte provade dem! Solen gillas! "Bruno" ;)

Susanne sa...

Det var inte ett så aptitligt inlägg ;)

Marina sa...

Balkongen och Kepler tycker jag lät som ett mycket bra val!

Ama de casa sa...

Haha! Flipflopsen var fina, och föll kanske fåglarna i smaken? ;-)

Ama de casa sa...

sv: Har ni åkt Norwegians Dreamliner? Det var premiär för oss, och jag måste säga att jag hade förväntat mig mer...

Herr Nilssons Fru sa...

Ja de får nog vara lite motta på nyttigheter...mackorna såg inget vidare ut - bara att hålla med.
Yes, de löser upp, japp det är de klart bästa diskmedlet som finns.
Blogg 100??? då får jag traska via din länk o kolla vad de är.
Ha en solig o skön söndag.
Kramiz

Mias Mix sa...

Nej både mackorna och muffinsen kan jag stå över. Men en flaska Yes finns alltid i köket! Har aldrig tänkt på att det står upplösning på flaskan :)
Så skönt att datorn är igång igen! Känner mig själv för bra för att hoppa på blogg 100, skulle bara känna det som ett tvång och skriva för att jag måste. Men en rolig idé som så många andra utmaningar i bloggvärlden :)
Ha en skön söndag!

Anita-Malta sa...

Ja, någon brist på fantasi har du minsann inte. Du hittar ju alltid på något att blogga om !! Flip flops, muffins och Yes i en salig blandning !! Tror jag ser den där röda BP tråden iallafall ;-)

Njuter just nu av ett snöfritt Stockholm !! Stannar en vecka och vädret verkar faktiskt bättre här än på Malta. Tänkte ta en tur ut till Millesgården eller hitta på annan utflykt. Hoppas hinna lägga upp en skylt under dagen. Har självklart inte glömt att det är söndag :-)

Anita-Malta sa...

...såg du skylten !! Kan säga att tillvaron framför datorn är otroligt begränsad just nu när det gäller Skyltning och annat relaterat till bloggosfären. Suck !!! Kika gärna på utkastet till min nya blogg. Den är inte klar. Är inte helt nöjd med bloggens namn och har just nu fyra olika sidhuvuden !! Nu måste jag sluta...
www.maltanita.com

Stare Ström sa...

Skulle också föredragit balkongen!

Marit Johansson sa...

.. och ibland hamnar man i upplösningstillstånd hahaha

Susjos sa...

Å tack för länken! Hittade dej på listan i alla fall, men måste titta vidare i den :-)