fredag 27 mars 2015

Ljusterapi inomhus


SkyView på utsidan av Globen var nog ingen höjdare idag - jag menar vad gäller utsikten alltså.


Till vänster ett monsterbygge av en dator - mums. Till höger två externa hårddiskar i rätt färg - storlek: tre respektive en terrabyte.


I dessa söta färgglada miniskåp kunde man ladda upp sin mobiltelefon. Vilken toppen service:-) Som ni ser är det inte många som utnyttjade möjligheten, vilket är ganska logiskt. Även om man inte pratar i sin telefon behöver man den ju för att fota på utställningen;-)

Idag bet jag av ytterligare en semesterdag. Eftersom vädret var otroligt trist tog jag inte SkyView 130 meter upp i luften längs utsidan av Globen och kollade utsikten över hela Stockholm - det fanns nämligen ingen utsikt om man säger så. Nej, jag höll mig på marken, närmare bestämt i Annexet. Där trodde jag att Dustin kanske hade laddat upp med massvis med elektroniska nyheter på Expo 2015. Det hade de inte, vilket nog var lika bra, då jag troligen i alla fall inte hade förstått vad det handlar om;-) Torsdag och fredag är besöksdagar för proffs. Imorgon är det kreti och pleti som får komma till utställningen. Borde nog valt att gå dit imorgon som jag brukar göra… Men några roliga och färgglada bilder blev det i alla fall. Enjoy!

Det här är mitt 27:e inlägg till Blogg 100. 27 down, 73 to go.

PS. Nu ska jag börja uppladdningen inför EM-kvalmatchen Moldavien-Sverige. Japp, det ska jag:-) DS.


16 kommentarer:

Olga T sa...

Trodde du vart med i Bingolotto ;) Himla kul och läckra laddarskåp. Aldrig sett.
Tycker Globen ser ut som den behöver tvättas. Eller?
Här har det varit ett underbart soligt väder. har dock knappt varit ute själv och nu har jag landat i soffan och bara njuter av att det är fredag och att jag troligen ganska snart kommer att somna här i soffhörnet.....kanske inte så kul egentligen, men just nu faktiskt väldigt skönt. Fredag!!!!

Eva Trillian sa...

Gillar verkligen laddar-skåpet :) Både utseendemässigt och som idé!

Susjos sa...

Så smart med ett laddarskåp! Snygga färger också. Så du har semester nu, va skönt, synd att solen inte behagar lysa dock!
Jag laddar för natthelg på jobbet ;-)

Marit Johansson sa...

Skyview på Globen är aldrig någon höjdare om du frågar mig, skulle aldrig i livet åka upp där!
Rolig grej med laddingsskåpen :)

Herr Nilssons Fru sa...

Hu jedamej, den där Skyviewen skulle jag aldrig våga åka i:) nä jag håller mig helst inne eller utanför den där bollen. Länge sedan jag var där nu, ett tag var jag där var och varannan vecka, trots att jag har 50 mil dit,,jobbade med resor då.

Oh vilka söta små skåp, härliga färger, men jo jag förstår att folk inte lämnar sina mobiler där, man blir ju liksom halv utan sin mobil, livet liksom stannar, man blir nervös. rastlös o jag vet inte vad :)

Kramiz

Kicki sa...

Kul laddarskåp!...påminner lite om mitt!:) ...men det är bara för förvaring!
Ja, ingen vidare utsikt idag, verkligen otur på din lediga dag! Jag har också varit ledig och tagit en promenad på skogsvägen, riktigt uppfriskande!

Apropå bloggande så skulle jag kunna titta mindre på Tv och blogga istället:)
Ja, Julia åker verkligen på ett riktigt äventyr till Japan, troligen kommer jag aldrig dit...men har aldrig haft det som något favoritresmål heller!:)

Marina sa...

Jag kan bara hålla med, jättehärliga färger på laddningsskåpet, sådant som man blir glad av. En bra kontrast till den grådaskiga Globenbilden en grådaskig dag...

Steve sa...

Tänk att avancerad teknik kan vara glädjespridande.

Geddfish ♥ sa...

Din blogg fanns på min skärm igår, men jag somnade ifrån TV och dator och bara släckte ner, jag i ett nötskal nuförtiden.
Men nu tittar jag. Om första bilden var grå, så hade de andra underbara färger! Ja, jag gillar inte bara rött, rosa och turkos, även grönt och orange, absolut!

Ama de casa sa...

Läckra skåp! Det översta, ensamma, var allra finast :-)

Anders hade verkligen dreglat över att få gå på Dustins Expo... :-D

LissenTo sa...

Härligt att vara en av proffsbesökarna och få titta lite i förväg. Teknik är härligt, bara man fattar den. det gör jag inte alltid, nix, puh.

Idag lyser SOLEN här, wieeeeeeee

KajsaLisa sa...

Du gjorde nog helt rätt, igår såg man nog inte så mycket därifrån.

Monica sa...

Jacob har varit upp men jag skulle aldrig åka i den Hu
Jag och teknik är ingen bra kombination nu för tiden, man hinner ju knappt köpa något innan det är ute.
Ja närmast kameran står Argos
Ha det bra

Guldkryckan sa...

Ladda mobilen måste man ju göra efter allt man gjort med den på en sådan tillställning...förutom att ringa då.
Om jag bara ringer och använder den för Sms så klarar jag mig ett par dagar...minst.
Men det går ju inte att göra så...ett osocialt betende att inte kolla upp sin FB minst tre ggr varje dag under arbetstid ;)
Har ett terrabyte i burken min nu...fast den är snart halvfull...jösses va tekniken utvecklats sen 90- talet.
Mer och mer plats krävs.....intressant tycker jag.
Ha en skön kväll BP.

:)

Anita Malta sa...

Färgen på Globen valdes med utgångspunkt från hur himlen normalt är färgad. Det vill säga grå och inte blå. Smälter med andra ord "fint" in i miljön ;-) Inte mycket till utsikt därifrån en dag som denna så du gjorde helt rätt.

Desto roligare och betydligt färgstarkare är det lilla skåpet. Läckert och en smart idé.
Moldavien-Sverige ! Hoppas det blev en spännande match.

Carita Liljendahl sa...

Vad smart med mobilladdningsskåpen! Verkligen en innovativ idé!
Jag skulle vilja åka SkyView på Globen, älskar höjder och alla slags små äventyr :-)