lördag 7 mars 2015

Ett bil(l)igt inlägg

I fredags diskuterade vi olika bloggar på mitt jobb. Där kunde jag inte låta bli att medge att min blogg liksom inte har en ”röd tråd”. Varje dag handlar inläggen om allt och ingenting i en salig blandning. Så är det bara och jag tänker inte avvika från den inslagna linjen idag heller. Det här inlägget är helt enkelt bil(l)igt.

Elstolpe

Idag upptäckte jag den första ”fristående” elstolpen i Täby. Här ser ni den. Blygsamt placerad nära motorvägen E18 bakom en Preem bensinmack och en nyöppnad Max hamburgerrestaurang. Tycker den var ganska snygg och då jag aldrig sett en elstolpe irl så finns kanske fler av er som inte heller ha gjort det.

Lådbil

Igår såg jag en affisch på tågperrongen som talade om för mig att jag skulle få (inte vinna alltså) en lådbil om jag köpte 20 påsar Ahlgrens bilar. Tänkte omedelbart på min chef Håkan som inte skulle ha några problem med att mumsa i sig bilarna på ett par dagar. På så sätt skulle jag få en lådbil som jag alltid velat ha. Men sedan så såg jag färgen på lådbilen. Suck, inte kör jag omkring i en rosa lådbil inte;-)

Pratande parkering

Att Täby Centrum är väldigt fint och har ett stort utbud av butiker samt riktigt läckra parkeringsgarage har jag ju redan visat er. Men idag upptäckte jag att dessa parkeringar är ovanligt intelligenta också – för att vara parkeringar alltså.

Limegrön bonus

Kan inte låta bli att lägga upp denna bonusbild. En snygg limegrön papperskorg placerad i parkeringsgaraget som går i samma färg. Å eftersom mitt favo fotbollslag Hammarby spöade AIK med 2-1 i svenska cupen idag är färgen ju väldigt passande.

Det här är mitt sjunde inlägg till Blogg 100. Seven down, 93 to go.


18 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Snart kan man tydligen tanka el på alla MAX-restauranger :) Dags att satsa på en Tesla! ... eller en lådbil, som inte drar något alls. De går ju att måla om ;)

Stare Ström sa...

Tänk att ha en talande parkering! Perfekt till lådbilen. Bara till att måla om i rätt färg- kanske den jag la på bloggen precis? Svamp det också, fast dina är tydligare!

Guldkryckan sa...

Röda trådar kan väl vara bra.
Ibland har jag en viss röd tråd för att i nästa inlägg ta upp en annan av alla röda trådar som finns på min blogg.
kan snart sticka en olle ju ;)

Ha de bra.

Ama de casa sa...

Jag har nog inte heller nån röd tråd i min blogg. Om inte "trams" kan räknas som en röd tråd?

När jag ser sista bilden så måste jag säga att jag kom att tänka på dig idag när vi satte oss på en bar i solen och tog en öl. Dom hade knallorangea och limegröna plaststolar :-)

Susanne sa...

Hahaha, jag som har så himla mycket undringar, nu vet jag vars jag ska åka med dem ;)

FREEDOMtravel sa...

Tummen upp för biliga inlägg! Elstolpar ser vi dock då och då eftersom man som husbilist alltid dreglar efter såna :)

SV: Tack för tips om Benidorm! Vi har ännu inte hittat till Gamla stan, men nu när vi vet att den finns ska vi leta efter den!

Olga T sa...

Alltså om man köper 20 påsar får man den där lådbilen?? Har du läst rätt? Kanske finns den i ljusgrönt eller vitt också? Jag menar Ahlgrens bilar finns ju i de tre färgerna. Frågan är bara om du skulle kunna köra den trots färgbyte? jag menar den ser lite liten ut..... Kanske skulle den kunna vara ett komplement till Perry på jobbet?
Jag såg matchen (ja eller delar av den eftersom jag lagade mat del av matchen). Kul och innehållsrik match tycker jag och Grattis till segern!!!

http://kraka.moah.se sa...

Jag är förtjust i Täby centrum även om jag inte kan påstå att jag besöker det speciellt ofta. Men jag var där i veckan, bloggade om det, och var nöjd med besöket. :-)

Herr Nilssons Fru sa...

Vad fick jag ifrån att du liksom jag ÄLSKADE rosa :( men du, jag tar gärna ja mer än gärna lådbilen rosa...:)
Kramiz

Lissen sa...

Elstolpen riktigt stilren. Men du lådbilen kunde du ha provkört och sedan givit till dina små prinsessor

Ja, du har rätt om resan Beate. Du känner mej du

KajsaLisa sa...

Det där med att det saknas en röd tråd skall du inte skämmas över. När jag började för över 6 år sedan kryllade bloggosfären av gladbloggare som skrev om vad som föll dom in. Nu verkar alla som inte nischar sig hoppa över till fejan.

Monica sa...

Om man tänker efter så är det ju helt ohållbart att alla bilar skulle vara eldrivna, en kall vinter skulle vi frysa ihjäl eftersom elen inte skulle räcka.
Lådbilen är en riktig tjejbil det gillar vi, grabbarna får måla om den.
Måste ha missat bemanningen och lyckan är en grön papperskorg;-)
Ha det bra

Geddfish ♥ sa...

Omväxlande och roliga bilder!
Jag kan nämna att jag rotat i ex antal elstolpar då vi campade med vår husvagn. Vi t.o.m. "stal" lite el en kort stund från ett motorvärmaruttag ;) på offentlig plats.
Det är preskriberat nu ;)
Förstår du gillade den limegröna uppiggande papperskorgen!

Steve sa...

Det finns mycket att upptäcka i dina hemtrakter. Extra mycket om man har "dina ögon".

Della sa...

En skvätt färg på lådbilden och sedan är det väl bara att köra?
Ser att du till min belåtenhet ska fortsätt din stil utan röd tråd. :)

Anita-Malta sa...

Kan kanske tyckas att den röda tråden saknas fast egentligen gör den ju inte det eftersom hela din blogg har ett händelseförlopp kring just dig, ditt arbete och din vardag. Fortsätt så du, med eller utan tråd.

Gillar lådbilen men inte Ahlgrens godisbilar. 20 påsar !! Måste väl vara billigare att snickra ihop en själv. Fråga chefen, han verkar händig. Eller varför inte köpa alla påsar, ge bort dem till tandläkaren och sen måla om bilen i limegrönt ;-)





Carita Liljendahl sa...

En blogg måste inte ha en röd tråd. Din är bra just för att den handlar om vardagliga ting. Keep going! Kram!

Mias Mix sa...

Gillar din blogg precis som den är och med tanke på alla trogna läsare du har så lär de andra också göra det! Så fortsätt du bara! Har inte själv någon röd tråd...
Underbar färg på papperskorgen!