måndag 9 mars 2015

En center som inner



Ishockey kändis
Nu kan jag äntligen göra er som bor norr om Sundsvall lite extra glada – hoppas jag i alla fall. Idag har jag nämligen fått träffa en inner som var center. Ni som är intresserade av ishockey förstår nog vad jag menar. Nu är jag ju ”fotbollsexpert” och är inte så värst insatt i ishockey, men när den f d centern dök upp på mitt jobb gav jag mig själv en klapp på axeln när jag kände igen honom. Han heter Johan Strömwall, spelade 14 säsonger för Luleå och hans tröja med nummer 12 är upphängd i Coop Norrbotten Arenas tak. Han spelade 86 A-landskamper, var med i två VM och vann silver i VM 1990.

Efter karriären
Efter spelarkarriären som avslutades med tre säsonger i Österrike och 183 poäng för Klagenfurter AC tog Johan Strömwall inför säsongen 2003/2004 över som General Manager i Luleå Hockey. Efter två år på den posten var det dags att ge sig till Italien, där han blev tränare för HC Bolzano.

Inner
Nu jobbar den före detta centern som inner hos Inner, ett kunskapsföretag med fokus på att förbättra hälsan hos individer och företag. Båda – Johan och Inner alltså – har anlitats av mitt företag. Inner erbjuder coachning inom områdena mental balans, kost samt motion och som alla tre påverkar vårt dagliga liv och hur vi mår. Alla som vill kan delta. Ganska generöst tycker jag om man gillar sådant!

Konversation:
BP: Får jag fota dig för att lägga upp dig på min blogg?

Johan: Absolut. Vad heter bloggen?

BP: Konstellerkonstigt.

Johan: Ja, då hamnar jag väl under konstigt då;-)

Det här är mitt nionde inlägg till Blogg 100. Nine down, 91 to go.

23 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Inner med humor :) Roligt att han ville vara med på bloggen!

Geddfish ♥ sa...

Ett mycket bra konstigt inlägg av en superfräsch kille med bra budskap! Mer såna!

Olga T sa...

Ha ha! Cool man. Kanske kunde han några hockeykonster så han hamnat under den kategorin? Men konstigt är inte fy skam. Fortfarande impad över ditt sätt att fota till din blogg.

Per-Anders sa...

Närmast norr om Sundsvall ligger Timrå (två mil). Ytterligare 50 mil norrut ligger Luleå.

Rantamor sa...

Sitter och ler åt Per-Anders kommentar,
mittimellan Sundsvall och Luleå ligger Nordmaling men dom har ju inget hockeylag precis, jo något lokalt tror jag.... =) =)
Rantafar hade hört talas om denna hockeyspelare.

Tjingelingen från Rantamor.

Susjos sa...

Pinsamt nog känner jag inte igen namnet..jag som ju ändå gillar hockey!
Men center, det vet jag vad det är!
Han ser himla trevlig ut han Johan!

Anni sa...

Hockey gillar jag, men inte Lule.
Kul att han ställde upp i bloggen din, han hade nog ingen aning om i vilken salig blandning han hamnade!

Marina sa...

Tja, han kanske kan platsa under "konst" också...;)

Steve sa...

Det händer mycket positivt på din arbetsplats. Förstår att du trivs.

cissi sa...

Vilken trevlig arbetsplats du verkar ha!
Och Johan verkar ju verkligen var en kvick kille med massor av humor. :)
Ha det bra!

Monica sa...

Har aldrig fattat det här med coaching, man kan inte ens söka jobb utan hjälp nu för tiden.
Härligt med folk som har humor.
Ha en bra dag

Stare Ström sa...

Ha! Humor har han!

FREEDOMtravel sa...

SV: Jag gissade att du inte skulle gilla storleken på bilden av reportaget på vår blogg... Jag förstår din tanke med större bilder och har funderat lite på det. Det finns några anledningar som gör att jag tvekar, och det är:

1) Jag vet inte hur man gör. När jag fotar blir bilderna ganska stora (2,6 MB). I början när jag försökte lägga upp dem som de är så blev de liksom beskurna mitt i (som om hela bilden inte fick plats på bloggen). Då upptäckte jag att om jag minskade dem till 15 % av sin storlek passar de perfekt på bloggen. Nu vet jag inte hur jag lägger in en större bild, men ändå får den att passa? (Använder inte PS utan bara Office för att redigera bilderna. Bloggen är sedan wordpress på egen domän.)

2) Jag är lite orolig för att det ska bli svårare att ladda upp så tunga bilder. Ibland har jag dåligt internet och då får jag sitta och vänta på att bilderna ska laddas upp... redan nu. Om de blir så mycket större är jag rädd att det blir tungt och tar mycket av mitt internet. Sedan undrar jag om inte sidan blir stor och tung? Man betalar väl för ett visst utrymme när man betalar för en domän...?

Nåväl, jag förstår precis din poäng. Men dessa anledningar gör att jag tvekar lite, alternativt att det kommer dröja lite innan jag vet hur jag löser det hela...

PS. Tur att jag inte försörjer mig som frisörska ;)

Ama de casa sa...

Haha! En härlig humor har han, den där konstiga :-)

Anki sa...

Trevligt med besök på jobbet... har ingen aning om vem han är... men som sagt han verkar trevlig :)

cat sa...

Jag tappade spåret direkt vid ordet ishockey ;-)
Trevlig snubbe som lät sig fotograferas till din blogg!

Anita-Malta sa...

Imponerande vad mycket fakta du besitter om den här för mig helt okände mannen. Nästan så du bubblar över av entusiasm ;-) Kul att han ville vara med på bild och i din blogg.

Skicka gärna hit honom ! Tror jag behöver lite coachning just nu och då gäller det varken kost eller motion...

Ama de casa sa...

sv: Jag tycker mig alltid ha sett stooora öl i din blogg... ;-)

Marit Johansson sa...

Pinsamt men jag känner inte igen varken namnet eller utseendet :)

LissenTo sa...

Så härligt att ni kan få coachning i alla dom tre områdena. Vilken förmån.

Du, vilken charmig kille :-)

Guldkryckan sa...

Mental balans kost och motion?
Har jag aldrig hört talas om ;)

Låter som nåt för oss i utbildningsbranchen i förorterna.
Jajamen....fast det har nog inte skolan råd med...jag får fortsätta kika i taket på kneget och drömma mig bort till nån varm söderhavsö och en strand att ligga på med en parasolldrink i handen, när det är som värst på skolan ;)

Känner inte till namnet på vederbörande...men konstigt nog känner jag igen honom.

Ha en skön kväll BP.

Carita Liljendahl sa...

Argh! Nu blev jag allt lite avis! Att du fick träffa honom!
Och situationskomik hade han också :-)

Susanne sa...

Jag missade hockey-kändisen, men hade iaf inte känt igen honom ;)