tisdag 17 december 2013

11 frågor - 11 svar


Köpt idag för 40 kronor. Tur att kortet ska skickas till England. Finn ett fel...


Sötsaker blir då inte långvariga på mitt jobb som ni ser. Skumtomtar är väldigt populära liksom Dumle klubbor.


Ja det fanns nå't nyttigt också - betydligt mindre poppis - inköpt av företaget. Önskar mig att någon leverantör någon gång "mutade" beställarna med matiga saker till jul - oliver, ostar, lax, korvar med mera.

Johanna med bloggen Enplatsisolen är en relativ ny bloggbekantskap för mig, men jag är redan fast:-) Hon skriver ärligt, roligt åsså är hon - precis som jag - en före detta fotbollspelare och tokig i all sport. Det är från henne jag har knyckt dessa 11 frågor. Ni får gärna ta frågorna om ni känner för det.

1. Om du måste välja en blogg du bara får läsa, vilken blir det då?
En blogg som jag inte kommenterar i alltså – då blir det någon fotbollsblogg på Aftonbladet.

2. Hur firar du jul?
Alternativ jul i år: Serrano skinka, Manchega ost, bläckfisk, tapas med mera i Benidorm, Spanien.

3. Vilken är din favoritårstid?
Utan minsta tvekan - sommaren.

4. När går du och lägger dig?
Mellan klockan 23:00-24:00. Senare under helgen.

5. Vad klarar du dig inte utan?
Kamera, iPhone, tandborste.

6. Äger du någon pyjamas?
Absolut inte! Sexdödare kommer inte över vår tröskel;-)

7. Varför började du blogga?
Grupptrycket. Men jag har inte ångrat en sekund att jag började.

8. Var befinner du dig i livet om 10 år?
Det undrar jag också;-)

9. Vad står det i ditt senaste sms?

Om jag inte alltid omedelbart raderade sms skulle jag kunna svara på den frågan…

10. Vad är ditt favoritgodis?
Dumle klubbor.

11. Kan du tapetsera?
Nej, men måla väggar gillar jag, bara någon annan gör förarbetet...

PS. Bilderna jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra - förutom Dumle klubborna då;-) DS.

28 kommentarer:

Eva Trillian sa...

God nytt år! Man fattar juh ;) så ... inget problem!
Socker i alla dess former flödar genom nästan varje arbetsplats, hem och butik så här års - för att raskt bytas mot ångestens dietfrossa (?) i januari. Måtta är inte så svenskt som man tror ;)

Susanne sa...

De onyttiga sakerna köptes in av den lokala Unionenklubben som hade julfika idag. Eftersom det blev en massa över tyckte jag att vi skulle bjuda resten av företaget på godsakerna och det var tydligen uppskattat kan jag se ;)

Susanne sa...

Sv: Hahaha, såg paketet ;)

Freja sa...

Jag snor gärna listan, och kan passa på att ta av de där clementinerna oxå (eller vad det nu är...)

Monica sa...

Kortet är så sött så vem tänker på felstavningen.
Har godis bakom ryggen men suget vill inte infinna sej i år, ganska skönt faktiskt.
Nattlinne använder jag när det blir 25 grader kallt ute och sovrummet kyls ut så det inte ens räcker med schäferelement;-)
Ha det bra

Marina sa...

Vad härligt med en spansk jul! Jag har en känsla av att även vi en dag kommer att hamna någon annanstans över julhelgen, men som det ser ut just nu tycker vi det är rätt härligt att komma hem till Sverige.

Kicki sa...

Såg att du skulle ut och resa igen (kul för dig...)!
På vårat jobb hinner man tänka tanken -jag kanske skulle ta och smaka...- så är det redan slut!
Tänk att det alltid finns något nytt att lära sig om dig t ex att du inte äger en pyjamas!!??

Ama de casa sa...

Om man säger God Nytt År borde det vara Gott Jul också, annars är man inte konsekvent.

Sen hittade jag ett fel till:
Det är väl dumlekolor på bilden och inte dumleklubbor?
;-)

Pysselfarmor sa...

Nästan litet gulligt med stavfelet ;-)

när det gäller de övriga bilderna så slukar jag alltihop med hull och hår - har inga begränsningar alls ;-)

Skorna hos mig är inte mina utan de stod lutade mot en stenhusgrund på Södermalm någonstans. Undrar om personen fick ont i fötterna att trava i de där tunna sulorna på kullerstenarna, men å andra sidan borde det kännas rejält när man går iväg barfota och lämnar skorna kvar!

Rantamor sa...

Benidorm i Spanien ska ni fira jul där ???
Kul med sådanadär frågor, dom snurrade ju runt i bloggarna för ett tag sen och då fick jag alltid veta lite mer om en bloggkompis.

Just godis brukar vi inte äta mycket av, lessnar alltid vid ett eller två, köpte faktiskt en chokladask som jag ska ta med ner till Krokustretton i jul, har en sonhustru som är godisberoende...ja sonen äter nog han med, men han tjatar ju inte om att gå ned i vikt efter två graviditeter, han kommer att bli allt mer tunn efter sex månaders pappaledighet skulle jag tro.
Han har ingen pappakompis denna gång som han kan ha som latte-kompis, kompisarna hann inte riktigt med i svängarna... =) =)

Så jag skulle allt välja en famn full av frukterna jag.
Och ja ost och kex och ett glas vin skulle också sitta fint. =) =)

Tjingelingen från Rantamor.

Rantamor sa...

Förresten God Nytt År var ju riktigt gulligt och likaså kortet...

Piedra sa...

Åh, vad skönt att slippa Sverige under julen! Funderar på vad jag skulle svara på första frågan, och sanningen att säga så vet jag inte.

Marit Johansson sa...

Ett ganska gulligt stavfel, säkert var någon väldigt trött när misstaget begicks :) eller lite full.

Geddfish ♥ sa...

Gott Jul och God Nytt År, skriver jag, då... hihi...
Kan det vara Google Translate??
Full i lur.
Apelsiner, gula och gröna, idétorka av arbetsgivaren, jag håller med dig.
Ha en bra dag! ♥

Guldkryckan sa...

Jo..godsaker hör ju till julen...i måttliga mängder...eller inte så måttligt om jag ska vara ärlig då ;)

Listan inskickad till coop efter i morgon bitti...beställningslistan då av all mat o annat...skönt att sparar ryggen på ett sådant sätt tycker jag..10 flaskor..väger flera ton..säkert...så bara där besparar man sig en sjukskrivning på tre månader ;)

Ha de fint nu BP..du är bäst :)

KajsaLisa sa...

Heter det inte Gott jul och God nytt år eller hur var det nu igen :)

Anita - Malta sa...

Kortet är ju gulligt och ännu gulligare blev det ju med det lilla stavfelet.

Ska du till Spanien!?! Det var väldigt vad du flyger och far nuförtiden. Men jag förstår dig. Kan man fly vintern så gör man det. Maken sitter just nu i Stockholm och om du minns ville han fira jul där. Nu blev det som tur väl är inte så. Fanns inga flyg ;-) ..och jag fick som jag ville.

Bland sötsakerna skulle nog några pepparkakor sitta fint. Borde kanske baka några kakor lagom tills maken kommer hem på söndag. Han skulle nog svimma för jag bakar ju aldrig ;-

När det gäller de 11 frågorna så kan jag bara säga:
1. Vilken tror du ;-)
2. Jul... ??
3. Gissa det du...
4. 01.47.10 cirka.
5. Tandborsten utan tvekan.
6. Hehe.. Nä jisses..
7. Ville skriva dagbok men så blev det inte.
8. Förmodligen någon annanstans.
9. Reklam
10. Mörk choklad och pepparkakor.
11. Taptwserarers...vadddå ;-)

Hon är rolig hon, Enplatsisolen. En kul och intressant bloggare jag gärna kikar in hos.

En plats i solen sa...

Haha, du kan gissa att jag skratta en del när jag tog kort på örat, men vad gör man inte för bloggen!

Och tack för du bjöd mig på lite skratt nu, och du det är ömsesidigt, jag gillar verkligen din blogg med och ja dig med såklart :) Kul att du snodde frågorna... då kan du komma hit och måla om min hall till mig :) jag gör gärna förarbetet :)

En plats i solen sa...

Nu glömde jag ju kortet, god nytt år....kanske är det nya istället för gott? :)


ps blir inga öron bilder idag, kanske en handbollsbild, det är match idag! :)

cat sa...

Det är en härlig julstämning i dina bilder idag:-) Intressant att läsa dina svar också. Misstänker att kackerlackan hade dött av kyla eller svält. Den var stendöd när jag slog mig ner.

Stare Ström sa...

Nej men drar du igen?! Härligt! Njut av sol och värme. Det är lite ont om det här för tillfället. Ha en fin helg där då!

Jah Hollis sa...

God nytt år, var det ja. :-)
Beträffande Hundra hus 2013 så är det mycket riktigt tre av oss som håller på än. Susanne, som drog igång utmaningen, som fotar hus för brinnande livet från Australien nu, jag som tycker jag har koll på läget (visst jag kunde räknat Rivieran som tre hus, men det funkar ändå) och så Anki då som väl har tio hus kvar nu.
Men nu är det snart (om ett par timmar) dags för första omgången av 2014 års quiz på Pickwick. I söndags var det final för 2013 och vårt jag tog hem den ganska elegant. Och det är sjätte gången jag varit med och blivit Quiz Champion där, och det är det ingen annan i hela världen som lyckats med. :-D

Ama de casa sa...

sv: Klubbor brukar ha en pinne som man kan hålla i. Men visstja, du är mer för fotboll än hockey ;-)

ansepanse sa...

att det har skrivit fel på ett julkort, den kan ju kanske bli värd när det gått några år, du får spara den åt dig själv istället för att skicka den till England
jag kan faktiskt tapetsera :) min pappa lärde mig det när jag var tonåring och sedan dess har jag tapetserat riktigt mycket
kramar

Della sa...

Har varit och ätit lulbord idag, så jag föredrar citrusarna framför godiset just nu. :)
Svaret på fråga 5 är så rätt! :)

Freedomtravel sa...

Haha svenska är inte så lätt alltid! Fast hur svårt kan det vara att låta någon dubbelkolla saker innan man trycker...?

Susjos sa...

Jag såg inte stavfelet förrän jag läste alla kommentarer om det!
Och vilka roliga frågor, kanske man ska kopiera dem?
Å va skönt med Benidorm på julen!!!

Hörni sa...

Hahaha inte såg jag något fel.. inte förrän jag läste kommentarerna.
Kul lista, jag kanske snor den om jag (mot förmodan;)) får bloggtorka någon dag.