söndag 19 maj 2024

Skyltsöndag #471

Solen fortsätter skina på mig och alla nollåttor. Tusen tack vädergudarna! Och vad gäller min Skyltsöndag så vill jag absolut inte skryta, men idag tycker jag att den är riktigt, riktigt bra. Eller vad tycker ni? Enjoy!

Denna prisvärda gästhandduk heter Agnes. Jag gillar det tidlösa namnet Agnes och känner fler tjejer som heter så. Och visst låter det lite roligt: ”Jag ska bara torka händerna med Agnes.” Hahaha:-)

Vad gör dig lycklig?- är en liten del av en kampanj mot psykisk ohälsa som Apoteket Hjärtat gör reklam för. Man kan även köpa en (snygg) orange pratbubbla som pin som visar att man ställer upp och vill/kan prata ”psykisk ohälsa” med någon. Ja, tanken är väl god, eller är den det? Och vad gör mig lycklig? Enkelt, det behövs inte mycket. Det räcker med sol, blå himmel och värme:-)

Veckans höjdare: Kompisen Dave har kört förbi Daydreams Spa två gånger den här veckan utan att upptäcka deras gatupratare. Men då han är beroende av skyltar vid det här laget mejlade han en så kultig röd engelsk postbox med ”hatt”. En okänd person virkar dessa otroligt söta ”toppar” till den lokala brevlådan. Hatten finns i fyra utföranden, en för varje årstid. Dagens läckra hatt har temat ”seaside” (havet) och visar olika vattendjur. På topp sitter fem sköldpaddor som ju är mitt favo djur. Och självklart finns det med en diskret skylt på postboxen också;-) Many thanks Dave!

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

16 kommentarer:

LillaSyster sa...

Postlådan vinner =) så läcker!
Japp solen skiner- bara att tacka och ta emot. Måtte det fortsätta till oktober =) Ha det bäst på balkongen!

Guldkryckan sa...

Du har så rätt, det är de små sakerna som gör mig lycklig, sol, värme och att vara ledig. ;)
Sköldpaddor är ju fina djur, ser ut som om de ler hela tiden när de inte är helt inne i skalet.

Ha nu en underbar kväll Bp. :)

Ditte sa...

Verkligen "bingo" = fullträff idag.
Och även för min del är det de små sakerna som gör mig lycklig.
Postlådan är helt suverän med sin hatt . Tänk att någon är så engagerad och satsar tid och energi på att göra brevlådorna fina. Funderade dock på om hattarna tål regn.
Idag gick det att kommentera.

Gunnel sa...

Viken härlig postlåda. Den piggar verkligen upp.

byblixtra sa...

Det var ett bra pris på handduken Agnes.

Frågan "Vad gör dig lycklig?" kanske kan ge prestationsångest? Eftersom lycka ofta är kortvarig men "Vad gör dig glad?", skulle kanske fungera bättre?

Så cool hätta till postboxen! Helt klart veckans höjdare, gillar den skarpt!

KajsaLisa sa...

Handduken Agnes ser mer ut som en tvättlapp storleksmässigt, man får det man betalar för. Ta med pratbubbla när man kan prata själv.
Jag har sett en del street knitting eller vad det kallas på statyer och lyktstolpar. Men postlådan tar absolut priset.
Jättehäftigt, vilket jobb.
Länkar upp nu.

Susjos sa...

Verkligen snyggt skyltat! Namnet Agnes verkar bli vanligare och vanligare, ett fint namn, även på en handduk!
Visst räcker det med sol, blå himmel och värme -då blir man väldigt glad i alla fall!
Sista fotot från Dave tar priset, så söt den postboxen har blivit, och så ditt älsklingsdjur på den också! Klockrent ju!
Ha det gott i fortsatt sol och värme!
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Suveränt fint "lock" på soptunnan!

Äventyret framtiden sa...

Jättekul skyltning hos dig idag...postlådans pimpning tar priset...men jag ska inte ta efter och fixa vår postlåda på det sättet. Härligt inlägg!

femfemman sa...

Visst gör sol och värme och vacker nature en lycklig. Om livet är bra i övrigt vill säga.
Träffade på en pratande tunna i Borås för ett tag sedan. Häftigt.

Åke sa...

Test

Åke sa...

Agnes: Rätt kul för jag hade en liten Agnes 6 år här i lördags, hon bor 4 hus bort så hon kommer rätt ofta på besök, man kan gena genom en liten dunge och gå över två gårdar så hon behöver inte vara på vägen. Nu var far och mor med också, jag hade kallat på hjälp med min computer hörna. Han är dataexpert :) Ja vad gör en lycklig... bästa skylten fourever från dig :) Tänk om man hade ett Apotek hemma :) Vilken läcker röd Engelsk postbox, röd är dessutom min favorit färg sedan barnsben.

christian sa...

Även jag gillar namnet "Agnes", tidlös på nåt sätt....sen heter ju en av mina roligaste elever så också.... :)
Bra kampanj, om jag ser en sån pin slår jag nog till.
Ja å så har vi då den fina virkade postboxen... grattis till en fantastisk skyltleverantör....den är ju bara helt underbar på alla sätt å vis....mer sånt!

Önskar dig en bra vecka!

nalta norrland sa...

Postboxen/postlådan 🤩

Mias Mix sa...

Den där hatten till postboxen var ju ursöööt! Jätteläcker!

Konstigt att dina (och Åkes)kommentarer hamnade i skräpposten hos mig, du har ju kommenterat förut och det har hamnat rätt. Man fattar inte alltid vad som händer...

Carita Liljendahl sa...

Underbart läcker postlåda! Härlig! Ett stort wau!
Och ja - det räcker med sol, blå himmel och värme, då bor lyckan också här.