lördag 5 augusti 2017

Lördagscitat



Citat: What a piece of junk!

Källa: Geeks of doom

Inte ens maken visste vem den där figuren var. Han måste ha tappat intresset för Starwars, uppenbarligen;-) Själv har jag inte sett ett enda avsitt/en enda film av serien. Tog bilden i veckan i skyltfönstret på en leksaksaffär. Å japp, jag kunda ha valt ett citat om handlade om Lego, men det gjore jag inte;-) Konstigt nog håller jag med citatet i det här fallet även om figuren liknar en Dalek i makens favoserie Dr Who;-)

Marie i Skrifvarstugan har uppfunnit Lördagscitatet.

13 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Idag har jag hittat ett intressant citat - och eftersom det är lördag så är det väl ett lördagscitat?
Jag och Star Wars har ingen relation alls ...

Stare Ström sa...

Den figuren är jag inte presenterad för. Citatet stämmer precis. Ful!

Biggeros sa...

Citatet passar perfekt till Star wars lego gadget🤗
Jag är ingen syfy expert// trevlig Lördag

Geddfish ♥ sa...

Perfekt citat till bilden. Jag skulle ALDRIG vilja ha detta!
Finns mycket skräp. Som man som vuxen inte förstår ;)
Ha det gott 💙

Ditte sa...

Jag har settt en Star Warsfilm, för många år sedan och för att veta vad det är. Men det räckte. Intresset väcktes inte. Men jag vet att barnbarnen är förtjusta. Tror du visar en bild på Droid Robot -
Och mycket skräp finns det förvisso och sedan vad som är det vet jag inte. Men jag är benägen att hålla med om bilden och citatet.

Olga T sa...

Star wars är inte min grej, men söt är hen, denne lille enögde lego-snögubbe.

Steve sa...

science fiction. Nej tack!

Carita Liljendahl sa...

Är inte heller nån Starwars-fan, men LITE om fenomenet kan man ju :-)

Maria sa...

SPHERO BB-8 säger min man att figuren heter ;-) Själv hade jag inte en blekaste - har inte heller sett filmerna. Men jag gillar Lego!

Emma, Sol som sol? sa...

Nämen vet du vad, BP! En mycket dålig bild till citatet, anser jag! Har sett alla filmerna, kommer att se dem flera gånger igen och BB-8 är en charmig liten figur!

Sedan tycker jag kanske att den kunde ha gjorts lite bättre även om det är svårt att göra något runt av fyrkantiga bitar.

Anonym sa...

"Dalek"
Är det en ek som växer i Dalarna? undrar

Ruth i Virginia

Eva Trillian sa...

Star Wars och Doctor Who i samma inlägg :) Full pott!

Anni sa...

BB-8 som är så underbar! Jag är vuxen och har barnasinnet kvar, så jag har sett alla Star Wars och fullkomligt älskar robotarna i filmerna!