tisdag 15 augusti 2017

Back on track igen



Efter nästan en vecka utan dator är jag (nästan) back on track igen. Efter många OMG och AARGH kan jag idag äntligen brista ut i ett WOW! Med andra ord var favokollegans senaste present till mig – tre coola magnetiska bokmärken - extremt vältajmad. 1 000 tack tjejen:-)

WOW som sagt

Kan bara säga WOW om Sven hos DataOne i Näsbypark. Sven ser inte alls ut som en Sven utan mera som en Markus eller Magnus, och det är han som återställt min laptop efter ett ”korrumperat Windows”(?????). Han räddade inte bara alla dokument och bilder (fotona hade jag backup på) utan installerade också alla programm, webbläsare, virusskydd med mera utan extra kostnad. Vilken service av den kunniga, kolugna och väldigt sympatiska Sven. Tyvärr ville varken han eller den (snygga) butiksägaren vara med på bild.

1 200 kronor
När jag såg fakturan på 1 200 kronor för flera timmars jobb som Sven lagt ner kunde jag inte låta bli att säga ”Skämtar du?!" Ägaren trodde först att jag tyckte det var dyrt.

BP: Jag menar det är ju skitbilligt!

Ägaren: Ja, vi gör vårt bästa att hjälpa våra kunder till rimliga priser. Dessutom ingår tre månaders garanti.

Dricks till Sven
BP: Jag vet att det är väldigt osvenskt, men får jag dig dricks?

Sven (rodnade en aning där): Det behövs inte, men kanske liiiiiite dricks då.

Han fick en rejäl slant kan jag säga. Det var han verkligen värd. Åsså vet jag var jag köper min nästa dator, helt klart!


PS. Det enda som inte gick att återställa var alla mejladresser och kontakter samt alla internetbokmärken. DS.

15 kommentarer:

nalta norrland sa...

Perfekt.
Dessutom otroligt billigt.
Skönt det har ordnat sig.
Välkommen tebax :)

Geddfish ♥ sa...

Underbart att du är på G igen! Visst är det skönt när supporten funkar sådär handfast, på riktigt.
Önskar dig lycka till!
Jag, som har Google och gmail kan synka alla adresser å sånt, så det bekymret har jag inte, med att tappa. Ett tips, bara.....
💛 kram

Husbilen-Ellen sa...

Så skönt att det ordnade sig med billig och bra service. Det sprider vi gärna. Då är ordningen återställd och vi andra kan få lite ansiktsgymnastik igen!!

Anni sa...

Tur att det finns sådana som Sven. Även om de ibland heter Markus.

Steve sa...

Härligt för dig och dina bloggbesökare att du är tillbaka i matchen.

Det är guld värt att han en sån Sven i grannskapet.

Ditte sa...

Välkommen tillbaka! Har saknat dig!
Så bra att denna firma, med Sven i spetsen, kunde ordna allt och till ett mycket rimligt pris dessutom.
Och många gånger är mindre firmor bättre att få till det och lättare att ha att göra med än de större, mer anonyma.
Bra att du lyfter fram firman!Vet aldrig när ett besök här kan bli aktuellt.
Bra av dig att lämna dricks och visa din extra uppskattning. Är säker på att det kändes som en uppmuntran.

Susjos sa...

Va roligt att allt gick så bra!!! Grattis till dig som träffade duktiga Sven, och tack för tips...,,man vet ju aldrig när man behöver datahjälp!!

FREEDOMtravel sa...

Åh vad skönt att det funkar igen! Bra hjälp och bra pris! Petersdator gick sönder nyligen men eftersom den var ny (två månader!) hade han garanti. Han fick ändå betala 1500 kr för att snabba på processe (vilket innebar att det "bara" tog en vecka) och när han fick tillbaka den var hela datorn nollställd och alla program borta ...

Anki sa...

Välkommen tillbaka!
Vilken fantastiskt bra och billig hjälp du fick där - Sven var verkligen värd en extra belöning!
Fina bokmärken - klart du ska ha sådana!

Stare Ström sa...

Oj då. Vara utan dator är ett problem. Löses inte med mobil heller tycker jag.Skönt att det löste sig så bra!

KajsaLisa sa...

Samma peng som en bilverkstad brukar ta för att bara lyfta på huven, inte illa. Välkommen tillbaka.

Anita Malta sa...

Härligt att du är tillbaka och vilken bra service du fick!! Grattis! Konstigt att killarna inte ville vara med på bild, du som är så charmig, var de blyga tro ;-)
Dricks ska man ge när man är nöjd och inte för att man måste! Är inte alls förtjust i att ge drick på restauranger och liknande bara för att det ingår i att "så gör man". I det här fallet gjorde du helt rätt, eloge!!

Svar: Ja, du låg som skräppost och nu har jag fått förklaringen på varför vissa hamnar där som normalt sett inte ska hamna där. Tack för det. När det gäller 365 Foton 2018 svarade jag hos mig. Tror inte att jag känner mig särskilt lockad att vara med nästa år.
Ha en fin onsdag, även om nu vädret kanske inte är det bästa. Kram från Malta!

Emma, Sol som sol? sa...

Grattis till en uppfräschad dator!

Om du har en hotmailadress så se till att du sparar alla kontakter där. Skaffar du en ny dator eller loggar in från någon annars så har du åtkomst till allt. Samma sak kan man göra med bokmärken. Jag har ett konto på Firefox (som jag använder mest) och då kan jag synka mellan mina enheter, dvs oavsett om jag använder platta, mobil eller dator så har jag bokmärkena där.

Eva Trillian sa...

Välkommen tillbaka :) och stolt blir jag över min bloggolega som så väl visar sin uppskattning för ett väl utfört arbete :) #tummenupp

Anders.W sa...

Man blir glad när man "drabbas" av sådana ;-)