tisdag 19 juni 2018

Weekly Photo Challenge: Vecka 25 – ”Turkos”

Igår kväll gjorde jag ytterligare ett misslyckat försök att fota av tv-bilden under matchen mellan Tunisien och England. Anledningen var såklart att domaren var klädd i turkos tröja med Visas turkosa reklamskyltar som extra bonus.


Ett turkost sadelskydd med en fråga som jag inte har ett svar på. I rika Danderyd kör man nog mest bil skulle jag gissa.


Här har ni två turkosa och en lila kruka. Kan berätta att jag tog en likande bild ifjol. Då levde blommorna. Nu är dom döda, men får sitta kvar i krukorna tillsammans med solcellsstavar.


Vilken tur jag hade idag. Kolla, turkosa skumbollar med blåbärssmak! Hur man lyckades med konststycket att få blåbär se turkosa ut är en gåta, men bollarna smakar visst bara blåbär.


Sanna är uppfinnaren av detta himla roliga fototema.

Flera turkosa bidrag hittar ni här.

21 kommentarer:

Susjos sa...

Snyggt turkost tema! Jag tänker vänta på min turkosa bild till jag kommer till Rhodos... :-)
Nu är det dags för Ryssland-Egypten...vem vinner tro?

Svar: Vet inte hur Tobbe ligger till på sin andra tippning...måste ju kollas upp!

Ama de casa sa...

Snygg tolkning ! Fast lite besviken är jag att du inte la märke till min klockrena amalys i mitt förra inlägg ;-)

Olga T sa...

Ha ha! Skrattade åt gårdagens inlägg. Just det där med Glad pack tyckte jag var kul:)
Mycket att titta på nu. Många mål också.
Tyckte Nigerias tränare var udda men mycket tilltalande;)

Olga T sa...

Menade Senegal tränare.

Ditte sa...

Kul tolkning! Och bra med lite forbollstema här i den turkosa färgens tecken. Hmmm, blåbär som är turkos verkar spännande och nytt.
Visst är krukorna turkosa och lyser upp, ja det gör även de lila som de kamperar ihop med. Dock lite trist med blomfritt.
Få fler att cykla i Danderyd? Kanske en valfråga för något parti. En blå-grön sådan?

Steve sa...

Du lyckades klämma in fotbolls-VM även här.

Anki sa...

Minsann ... hittade du inte turkos även i fotbollens värld! Bra jobbat!

nalta norrland sa...

Turkos är en fin färg men samtidigt lite udda.
Varför skulle just de börja cykla mer i Danderyd tro?

Idag sol, blåsigt och + 10
Elin ska på Bokklubb kl 9.30 därför är jag vaken nu :)

amo sin blogg sa...

Så flink du er til å finne bilde til temaet.
Her var mange fine ting med turkis farge ja.

Til spørsmålet ditt om kven hunden Leonardo har sitt namn i frå, så er det
Leonardo da Vinci :) Om han viser kunstneriske evner er usikkert...

God sommar frå Anne-Mari

Vilt og vakkert sa...

Heisann, her var det mange morsomme motiv for ukas utfordringer. TOPP! Ha flotte sommerdager ;:OD)

Eva på Seniorvinklat sa...

Suveränt att hitta så många olika objekt till turkostemat:)

KajsaLisa sa...

Svår färg men du prickade in det sadelskyddet lyste verkligen

Anneli - A'la Foto sa...

Mycket turkost här! Den blå och turkosa kanten på fotbollsmatchens syns tydligt så där har du din turkosa färg! :)

Paula sa...

Turkos blåbär innehåller förstås arsenik! Akta dig för det! Krukorna gillades skarpt!

Marina sa...

Nej, turkos är väl kanske inte så lätt att hitta på fotbollsplanen i annan tappning än domaren...

"LillaSyster" sa...

=)
Härlig tolkning, och delar man ut så fina sadelskydd, kanske fler väljer att cykla? Ha en bra onsdag och en fortsatt fin midsommarvecka! Kram

Christian Lehmann Gisler sa...

Du är ju makalös att hitta passande bilder jämt!
De första är visserligen inte turkos men ack så vacker...
De dör skumbollarna, jag vet inte om jag vill äta, men snacka om att alla ska tjäna på vm.....

Klimakteriehäxan sa...

Apropå sadelskydd, en liten solskenshistoria: Jag hade ett fint, med äppelmönster. Tappade det på sommarens första cykeltur. Köpte ett nytt på Clas Ohlsson, min (tant)sadel fick inte plats. Rekommenderades Ikea, som hade en för 15 spänn. Finkammade hela Ikea men de var slut. Köpte en annan historia som jag snörde fast runt sadeln. Så, ett par dagar senare, kommer jag ut till cykelstället. Och vad ser jag? Jo någon snäll människa har lagt ett sadelskydd på min pakethållare! Simsalabim!

Stare Ström sa...

Så många turkosa saker du hittade! Jag tycker det var en jättesvår färg.

Carita Liljendahl sa...

Bra kämpat med temat!
Fint med Sverigegodiset, krukorna var toppen och jag såg direkt det turkosa i reklamskyltarna :-D

Karin sa...

Jag såg också Sverigegodiset i affären! Man kan göra pengar av allt!
Krukorna var coola!
Midsommarkram!
Karin