lördag 2 juni 2018

Oväntad vy





Den här blå himlen har varit vardagsmat för oss nollåttor i cirka två veckor. Bilden som jag tog i torsdags visar målgången för Stockholm Maraton löparna vid Stockholms Stadion som förresten är en byggarbetsplats. Kan tänka mig att deltagarna uppskattade ett och annat moln idag.

Just nu verkar det råda en viss stiltje i Blogglandia. Förstår det med tanke på att sommaren kommit till Sverige en månad tidigare än normalt. Då är ju bloggen inte precis första prioritet. I stor-Stockholm har vi inte kunnat skåda ett enda moln de senaste två veckorna. Så det var kanske dags för dessa tre oväntade vyer idag. Kan berätta att det även kom några droppar regn vid klockan 01:30 i natt. Trots regnet och molnen blev det dock inte svalare, tvärtom. En varm, eller ska jag säga iskall tanke gick till alla löpare som deltog i Stockholm Maraton idag. De kanske välkomnade molnen trots allt;-)

PS. Nu klockan 18:36 är ordningen återställd. Inte ett moln på himlen:-) DS.

15 kommentarer:

Emma, Sol som sol? sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emma, Sol som sol? sa...

Du kan få våra moln ... Måste ta och sammanställa fler månader, vädret på Solkusten känns som under all kritik.

Men det var en vacker himmel du bjöd på!

Susjos sa...

Oj, har det varit molnigt idag? Jag har sovit och missat molnen! Nu ser himlen blå ut igen!
En ny kollega på jobbet ( en av de yngsta) skulle visst springa maran idag, undrar om hon fullföljde den i värmen?
Dags för mej att cykla till jobbet!
Trevlig kväll på balkongen, eller just ja...det är ju fotboll på TV!

Paula sa...

Här lyckades vi ju pricka in en rejäl men kort åskskur, o dessvärre också två blixtnedslag med efterföljande skogsbränder bara en knapp mil bort! Släckning pågår just nu, dom har lokaliserat bränderna, alltid något. Lite eller mycket läskigt, min far var brandman o är uppfödd med en massa skräckhistorier..dessvärre sanna sådana. Blir nostalgisk när jag ser maraton-löpare, när jag bodde i Stockholm var vi alltid ute i vimlet och hejade på dem, gärna sittande på en uteservering med en kall bira...
Midnattsloppet kollade vi också på, mycket kul minnen

ulla maria johanson sa...

Även mina tankar gick till Stockholms maratonlöpare. Kul att se målgångens byggplats i strålande sol. Här på västkusten är det också högsommar och havsvattnet har redan kommit upp i för mig acceptabel badtemperatur. Himlen är molnfri och det är fullständig stiltje.

Geddfish ♥ sa...

Det är något visst med blå himmel! Fina kort!
Vilken högsommar! Jo, jag åkte tidigt igår morse och sent hem idag. Det liksom räcker i värmen. Ska iväg tidigt på måndag igen, ibland krockar saker och ting, men det är bara att hänga i!
Jag gick in från balkongen nu. Bara 24 grader och världens hully gully från cruising bilarna på parkeringen där tivolit brukar vara. Såklart de firar värmen!

Ditte sa...

Du har ju bildbevisen på molnen. Men när jag landade på Arlanda vid 17-tiden såg jag inga moln och när jag kom hem til Söder hade de lösts upp. mne jag förstod att du som sprungit maran hade det hett. Träffade flera på tunnelbanan. Men det måtte haf varit perfekt för afrikanerna. men hettan.
Tog lystet till mig av den vackra kvällen på balkongen.

Anki sa...

Sköna molnbilder! Här är det faktiskt molnigt nu på morgonen och det känns härligt! Vi fick en liten regnskur igår på eftermiddagen, men så liten att den inte var mätbar i regnmätaren ...

FREEDOMtravel sa...

Ojojoj, moln!!! Ja, vädret är verkligen osannolikt! Även här ute på Ringsö. Galet varmt ...! Jag skulle inte vilja springa i det här vädret!

Husbilen-Ellen sa...

Springa Maraton i den här värmen kan inte vara bra.
Vi hade också ett mörkt åskmoln över oss en kort stund. Regn behövs, men inte hårda åskregn.

Ama de casa sa...

Vi kollade in vår första mara nån gång i början på 80-talet då vi precis hade flyttat ned. Då var det också helt galet varmt, det var jobbigt att bara titta på! ;-)
Skönt med lite moln ändå. Här har det varit mer än vanligt av den varan. Spanienvärmen har ni hos er :-D

nalta norrland sa...

Inte en droppe regn här.
Vi har haft sol och mer eller mindre varmt... ja lite gråmulet har det varit nån dag i mitten av maj men vi har haft omkring + 15 som kyligast å det är ju annars normal sommartemperatur ;-)
Det händer att vi har lika temperatur nyårsafton och midsommarafton... ett par plusgrader...

Sedan 5 maj har vi haft sommar, maj har varit varmare och torrare med fler "högsta temperatur" i länet än vad vi haft de senaste två somrarna.

Christian Lehmann Gisler sa...

Här har ju temperaturen varit över 30 grader och åskvädret var väldigt lokalt, typ norra Örebro men inte södra.... :)

Åke sa...

Frän bild på ditt böjda hus :) Jag har ju varit på besök där för många år sedan :) Svägerskans dotter som jag var och fixade i lördags bodde där ett tag...

Anni sa...

Nog var det tur att det kom några moln så att självplågarna överlevde! Jag blev trött bara av att se dem på teve, löparna alltså - inte molnen.