söndag 24 juni 2018

Skyltsöndag #163

Det är ju solklart att jag börjar med en fotbollsrelaterad skylt som jag hittade utanför TGI Friday’s restaurang i Täby Centrum häromdagen. Kan väl säga att fotbollsfesten troligen kom av sig en aning igår efter det grymma och hemska slutet mellan Tyskland och Sverige. Har aldrig lidit av handsvett, men igår kväll gjorde jag det;-) Ska tyskarna tråckla sig fram till finalspelet igen som laget gjorde förr i tiden?! Det enda man kan hoppas på är att Mexico ställer upp med ett B-lag mot Sverige i sista grupppelsmatchen. För att drömma om att Sydkorea slår Tyskland förblir nog - just det - en önskedröm.




Alltså ärligt talat! Förstår ni den skylten? Jag gör det inte, men så är jag ju inte känd för att ha en hög IQ heller.

Åsså två röda på köpet;-)


Den här skyltningen gillar jag! Inte bara att man inte kan missa den utan budskapet är ärligt – ganska miljövänligt! Bra där Ryska Posten!


Den här skylten är veckans höjdare enligt mig. Den var totalt oväntad och otippad där den satt vid en gångväg i närheten av parkeringsplatsen vid Danderyds sjukhus. Gillar inte bara skylten utan även placeringen på den gamla, väderbitna muren från 1960-talet.


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.



15 kommentarer:

Ditte sa...

Bra skyltat! Och extra bar med en fotbollsskylt. Nej, Sverige orkade liksom inte ända fram. Tysklande hade ju dessutom en spelare mindre på plan. Men jag hade tippat 2-1 till Sverige. Men Sverige får visa fram fötterna och bollen bättre mot Mexico. Och kanske ligga i mer. Bara att gå in för en seger.
Och som du skriver tveksamt om Sydkorea slår Tyskland, men under har hänt så kanske.
DEn gröna utrymningsskylten skulle behöva ett förtydligande. Helt klart. Ryska postens miljöbil är rolig och säkert sann. Ganska miljövänlig. Helt ok.
Sista skylten där på sin slitna vägg gillas här också. Kontrasterna är påtagliga.
Önskar dig en bra fotbollskväll. Måste se vilka som spelar....Men titta ska jag.

Emma, Sol som sol? sa...

Den obegripliga skyltningen där, kan det vara att de inte får sparka fotboll där inne, då måste de gå ned en trappa och ut?

Helmysko!

Men om så vore så har du kanske en liten tråd där i din skyltning? Fotboll och din röda kärlek till den!

Ama de casa sa...

Hmm... Jag tycker den blåa färgen på fotbollsskylten ser lite... turkos ut? ;-)

HAHA!!! Den där nödutgångs- och icke-nödutgångsskylten var bland dom märkligaste jag sett :-D

"Ganska miljövänligt" var verkligen ärligt, och både den och Kärleksskylten var vackert röda. Det såg jag klart och tydligt :-)

Men att Sydkorea slår Tyskland i deras sista gruppspelsmatch är väl inte omöjligt? Du vet... I fotboll kan allt hända och vem minns väl inte "Undret i Bratislava" i början av 80-talet? :-D

Härlig skyltning!

Åke sa...

Kärlek 1 den vart man riktigt kär i... undrar vad som ligger bakom det? Kanske det är en bilplats och bilens registreringnummer? Ganska miljövänlig tål att tänkas på... bilbatterier är i hetluften just nu... stor miljöpåverkan uti naturen... resterna skall tas om hand också. Fotbollsfesten!!! Serverar dom öl också ;) Fin blandad skyltning :)

KajsaLisa sa...

Kärleksskylten livar upp, ganska var ju ärligt. Sen nödutgångsskylten, begriper inte den heller.
Den första skulle dom ju kunnat skriva: Vi visar alla matcher men bryter när vi förlorar :)

nalta norrland sa...

Märkliga skyltar eller rättare sagt en märklig skylt den där nödutgånghistorien. ska googla å se ifall jag blir klokare ;-)
Återkommer...

nalta norrland sa...

Nödutgång-skylten med ett rött X tror jag helt enkelt är att nödutgången en trappa upp inte längre är gångbar.

Anki sa...

Nödutgångsskylten är lite konstig ... jag fattar inte heller ... men Ryska postens skyltning är bra - liksom den röda kärleksskylten!

Olga T sa...

Fotbollen var ju en förfärlig upplevelse som satt i även dagen efter.
VAR? 5 min? är mina frågor. Av de som jag tittade ihop med fanns även frågor som varför man inte bytte in mer defensiva spelare istället och satsade på 1-1. Och deras synpunkt kom redan vid bytet, alltså när det stod 1-1. Men men, det är utanför min kunskapsnivå. Trist var det i alla fall. Riktigt riktigt trist slut. Gillar Janne Andersson! Tycker han är så bra och lätt att lyssna på.
SV: På jobbet är vi tolv som tippar. Jag låg 3:a och 4:a ett tag men har nu rasat till 11:e plats... Hemma har vi ett tips där jag ligger stabilt på andra plats av tre :))
Kram!

Carita Liljendahl sa...

Fotbollsskylten är estetisk, mycket fin! Gillas!
Och den sista likaså, med tanke på spelaren som blev utsatt för så mycket hat...

Leena sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

Steve sa...

Den sista skylten är tveklöst bäst.

Paula sa...

Ja si den kärlek-1....nödutgångsskylten What? se den när det är kris och bråttom, snacka om snurrig. Fotboll, har faktiskt haft på teven under vissa matcher men sitter demonstrativt med ryggen åt....

Christian Lehmann Gisler sa...

Den där kärleksskylten skulle man massproducera och sätta upp lite varstans :)
Bilen klar bra, men ryska posten förstår jag inte riktigt heller, kanske ihop med kärleksskylten då, men annars? Kanske kan du forska lite i det....
Och nödutgångsskylten ?!? påminner mig om en av våra kära "nysvenskar" när brandlarmet gick en gång och följande dialog utspelade sig:
Jag: Brinner det inne eller ute?
Han : Ja, det brinner.
Jag : Jo det förstår jag, men brinner det inne eller ute?
Han: Ja
Jag: Ja men, hur ska du ha det, INNE eller UTE?!?
Han: Ja
Bara att springa ut...... :)

Anni sa...

Älskar sista skylten men tycker inte att landslaget spelat något vidare. Är inte förvånad över resultatet, men visst är det surt. Du skulle veta hur det var att se matchen på tysk kanal - kommentatorerna var sååå skärrade!