söndag 3 juni 2018

Skyltsöndag #160

Först och främst vill jag ge er som skyltar en stor ELOGE. Alltså även om ni är på semester, har annat för er eller pausar bloggen så verkar Skyltsöndagen vara ”helig” för er. Helt otroligt och så himla kul för mig att se. Ni ska ha ett stort, stort TACK för det:-)


Parkeringsgaraget i Täby Centrum. Suck säger jag bara. Golf är inte min grej och att skylta med det på en Mercedes säger allt.


Observatorielunden vid Odenplan. Café Himlavalvet uppe på ”höjden” bjuder på världens vackraste utsikt över takåsarna i och kring Sveavägen/Odenplan. Maten är väl sådär, men hälsofantaster skulle älska den. Men den här skylten tyckte jag var riktigt rolig.


Mitt bostadsområde. Efter det att bostadsföreningen har infört källsortering som ni ju ha kunnat följa här på bloggen, har den även inrättat ett ”Påsrum”. Skrattade gott kan jag säga:-) Papperspåsarna för matavfall kan hämtas i ett litet nymålat rum. Där finns även två hål i väggen. Det ena hålet är till för återvinning av batterier, det andra för glödlampor.


Ropsten. Det var varmt, väldigt varmt i torsdags när maken och jag gjorde ett pitstop i Ropsten hos Bambino Pizzeria som inte har någon hemsida. Stället behöver ingen, för det är fullsatt ändå med glatt folk som tar sig en öl mitt på dagen en vanlig vardag. Därifrån kollade jag in kylbilen från GB Glace. Det tog ett bra tag för killen att lasta ur glasskartongerna ur bilen. Pirran med glasskartonger stod där ett bra tag. Antar att glassen blev till mjukglass i solen.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.
Alla skyltare hittar ni här.




17 kommentarer:

Susjos sa...

Det är så kul med skyltsöndagen, så vi har dej att tacka!
Som vanligt har du fiffiga skyltar, och gissa om jag är sugen på en kall öl nu!
Men istället kallar jobbet!
Tjing!

Stare Ström sa...

Ha! Påsrum har jag aldrig stött på förr! Men hjälper det i sorteringen så är det bra.

Geddfish ♥ sa...

Såna finesser har vi inte här, som påsrum. Låter ju bra.
Fina skyltar som vanligt hos dig. Golfaren i mercan, ja här ville han stajla sig, för det var säkert en han ;)

Precis, vi helgar skyltsöndagen. Till varje pris! Tack vare dig!

Ditte sa...

Skyltsöndagen är verkligen rolig ochtänk så många olika skyltar det finns. Begreppet är ju vitt och brett,
Golf har jag testat men någon oanad talang var jag inte. Kort karriär på ett par år. Så tur att dte inte blev någon liknande bilskylt.
Café Himlavalver besöker jag ett par gånger mellan maj och september. Och utsikten är bra. Maten tycker jag varit hyfsad, men har nog mest ätit räkmackorna.
Grattis till ert "påsrum". Gott initiativ!
Kul med dessa "foodtrucks" i stan och de verkar vara välbesökta. Just denna har jag inte sett men kul att de finns. Vore trist att bli utan mat och dryck.
Återgår nu till balkongen. Lite svalare är det. Skönt!

Olga T sa...

Jag har Mercedes och jag spelar golf....men lugn, det är inte min bil. Har en vanlig reg.skylt!
Imponerad över dina molnbilder i förra inlägget!! Läckert! Här har varit molnfritt i en hel vecka nu. Riktigt häftigt. Som att vara söderut :)

Emma, Sol som sol? sa...

Påsrum ... det är ett sådant tillverkat ord så jag fick läsa det några gånger för att se om jag kunde läsa det på annat sätt.

nalta norrland sa...

Påsrum... först läste jag påskrum ;-)

Paula sa...

först läste jag påskrum...okej, påsrum då, då trodde jag att det var där ni lämnade alla era plastpåsar, nähä inte det ni hämtade påsar där, okej, tur jag bor på landet där vi inte behöver vara läskunniga..
Är så kul med skyltsöndag, varför har jag inte börjat tidigare? Men du, många gamla är på listan, folk som varken har bloggen kvar eller är med i temat sedan lääänge, kan du inte producera en aktuell lista istället? Pliis

KajsaLisa sa...

Som jag alltid sagt, golfbanorna är fulla med oumbärliga människor. Det sista i andra bilden, räcker en trekvarts kopp tålamod? Glassbilen ser inbjudande ut.
Lite sent men länkar upp nu.

Ama de casa sa...

Oooo... Ett påsrum ska jag nog fixa till hemma. Brukar bli retad för att jag är lite av en påsfanatiker. Fina påsar gillar jag, och jag har nästan alltid minst en påse med mig i bakfickan på brallorna. Det gäller ju att det finns bakfickor då, annars får påsen åka i handväskan :-D

Det är vi som ska tacka för att skyltsöndagen finns! Var skulle vi annars göra av allt skyltar vi hittar och som finns i förrådet? :-)

Åke sa...

Klart Skyltsöndag ska man representera :) Jag vart bara en dag sen gjorde en sådan långpromenad utmed stranden igår och vinden tog hårt i värmen så det vart tidig kväll... Bilskyltarna är vara full snart så ibland får väl namnen bli det vara det blir... Man tar ju med sig skyltarna om man byter bil. Glassbilen såg verkligen inbjudande ut. Öl och glassbar måste vara suveränt :) Påsrum ja!!! Det är bara ställa sig i ledet och sortera rätt ;)

Anki sa...

Klart vi skyltar! Tusen tack till dig som så ihärdigt fortsätter förvalta Pumitas verk :)
Precis som vanligt har du hittat flera roliga skyltar! Påsrum ... haha - det har jag då aldrig sett förr!

Femte året i Hjo sa...

Påsrummet har jag inrättat i vedboden nu till sommaren. För att undvika flugjäv-na som lägger ägg i komposttunnan om den får stå i solen. Fast flugorna har inte riktigt kommit igång än. Och behöver inte göra det heller. Nu vill jag har ett svalt regnväder från väster.

Christian Lehmann Gisler sa...

Första bilden: skrävla är bara förnamnet
Andra bilden: dessa råd känner man igen...
Tredje bilden: hahaha påsrum....det var roligt...är du säker på att det inte ska vara "påskrum"?
Fjärde bilden: inget fel på mjukglass, åt en i helgen :)

Klimakteriehäxan sa...

Tänk att du alltid hittar så många skyltar, jag är glad när jag hittar en - det gjorde jag nu, och låt mig avslöja en hemlighet: jag har en på lager till nästa söndag också ...

Anni sa...

Påsrum - undrar om de där med snille och smak har godkänt det ordet :-D

Jag älskar skyltar och är glad att ni skyltar på, borde kanske hänga på jag också men har inte riktigt kommit igång med temafotografering sedan helgbilden upphörde.

Om golf tänker jag som du. Om glassen också.

Carita Liljendahl sa...

Vi tackar dig som förvaltar Skyltsöndag!
Kul utmaning, jag vill inte vara borta från den!