fredag 15 april 2016

Två överraskningar

Det är roligt med överraskningar. För det mesta. Men ibland kan man ju undra.

Ny modebutik

När maken och jag gick genom Täby Centrum igår upptäckte vi att ytterligare en ny modebutik har hittat hit. Hur många klädesaffärer behöver vi – egentligen???!!! Vi kunde inte bestämma oss om butikens namn och logotyp var ”Another nest” eller ”Another nut”. En googling visade att det förstnämnda var rätt namn och att Another Nest är en skånsk modekedja som försattes i konkurs för tre dagar sedan. Ooooops! Täbybutiken drabbas dock inte, då den drivs av ett annat företag. Ja, det hade ju varit pinsamt värre om man säger så. Å vilket ovanligt korkat namn för en modebutik…

Kundvagn

I återlämnade kundvagnar kan man ju ofta hitta både det ena och det andra. Vanligast är mataffärernas reklamblad med extrapriser, handskrivna inköpslistor, använda näsdukar samt servetter och bananskal. Men idag uppenbarade sig den här varelsen i vagnen. Även här kan jag inte bestämma mig vad det är för något, men är ganska säker på att figuren antingen kommer från McDonalds eller Burger King. Å dessa två kedjor lär nog inte gå i konkurs i första hand;-)

PS. Kikar in hos er uner kvällen. DS

23 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Ha ha ha, jag svimmar, en nyöppnat modebutik som redan gått i konkurs i Täby :D)) Nå det var väl gott att Another Nest drivs av ett företag som inte hamnat i kronofogdens klor än...

När jag fick syn på figuren så fick jag minnen från min barndom då det fanns figurer inuti glassen vi köpte, fast de måste nog varit lite mindre än den lilla söta gröna som du visar här, annars vågar jag inte ens tänka tanken på hur stor glassen måste ha varit. :D))

Kvällskram ♥

Eva Trillian sa...

Kommers - av alla sorter. Man skulle ju kunnat tänka sig att det är jordens omloppsbana kring solen osv som får världen att gå runt - men det är nog kommers, egentligen :)

Anita Malta sa...

Tycker faktiskt inte att namnet på den nya butiken är så dåligt men håller med om att loggan är lite svårläst. Hade nog gissat på another rest :-)

Nä, McDonalds eller Burger King lär inte på i KK trots att jag själv aldrig äter där ;-)

Days By Johanna sa...

Haha det var väl därför de konka för dem öppna hos er *S*

Erik är ganska dålig på läsa min blogg faktiskt :(

Micke sa...

Klädbutiker har man ju ett överflöd av, kan det verkligen gå ihop brukar jag tänka,fast många lägger ju ner så tydligen gör det inte det. Men så kan det gå ;)

Sv Kanarieöarna blir det 😊

Olga T sa...

De var väl helt enkelt tvungna öppna another nest!
SV: Jag är helt enig med dig. Jag har inte sett matcherna merän på tv men bara tittat 10-15 minuter på de senaste matcherna......eftersom det bara känns pinsamt! Jag har sagt som du, att de åker ner.

Susanne sa...

Kundvagnar är rätt äckliga.

Ditte sa...

Jag tycker då inte att det känns som om fler klädesbutiker är vad som behövs i T.C. Utbudet är ju redan stort och de ska ju helst gå med viss vinst också.
Men helt säkert är ju att både "Donken", Max och Burger King kommer att klara sig bra länge.
För min del kommer det att bli fler turer till T.C. för det kändes klart avstressande en vardag att vistas där och både utbudet och komforten gillade jag.
Och vill jag ha mysfaktor och det senaste så har jag ju det här hemma på Söder...(Men det senaste behöver jag inte. Vägrar betala 2000 kr för jeans som är lagom trasiga på knäna eller andra trasiga kläder.
Jag har ju inbyggd patina vid min ålder. I varje fall ibland...)


Geddfish ♥ sa...

Alla dessa klädkedjor, ibland lite tröttsamt. När vårt HM stänger för att öppna vid torget HM Home, så kommer en annan klädkedja ta över deras gamla lokaler. Å det var verkligen inte nödvändigt. Tror det är Cubus.
Billigt med ont i foten, då köper jag inga kläder.

Använder aldrig kundvagnar längre som ensam. Kundvagnar kan vara otäcka ;)

Ulla Maria sa...

Kundvagnsfyndet hade precis som den är på bilden gjort sig fint i guess what. Som alltid när jag ser något jag inte vet vad det är eller till vad det är så undrar jag. Antar att den utstickande gröna pinnen kan skruvas in, vad händer då med den andra och varför?
Hade jag hittat den hade jag trots smittoriskerna pillat, vänt och vridit tills jag förhoppningsvis kommit fram till vad det är. (Sedan hade jag tvättat händerna, det finns ju fina toaletter på Täby Centrum. :))

Susjos sa...

Flera klädbutiker? Näe,det behövs verkligen inte i Täby C, jag har inte ens hunnit gå in i de butiker som finns där redan!!

Haha, det stämmer verkligen med vad man kan hitta i en kundvagn det som du beskrev! Men den varelsen som finns på bilden har jag aldrig sett?

Ama de casa sa...

Alla klädaffärer är för mycket om du frågar mig... Jag tror minsann att det låg en panda där i korgen :-)

Anki sa...

Konstigt namn på en klädbutik ... men jag är ju lantis, så vad begriper jag...?
Kul figur där i varuvagnen :)

Steve sa...

Konkurrensen i modebranschen är mördande så jag förvånas inte över att några lycksökare stryker med.

Unknown sa...

Tycker nog som ni att namnet inte passar på en klädkedja. Låter mer som inredning.
/Kiki

Susanne ❤️ sa...

ja du det var ett annorlunda namn, och gick i konkurs bådar inte gott.....hmm nit kanske hade varit bättre haha liksom helt galet och det kanske skulle dra till sig mer...nötter haha
Kundvagnar är äckliga det är inte kul att använda dessa, jag kör med scanning och direkt ned i väskor :) passar mig bra !!!
Tack för alla dina kommentarer finaste BP dom värmer alltid !
Stor KRAM Sanna

Helena sa...

Vilket namn! Ja, man kan faktiskt undra hur många klädbutiker det behövs. Tycker det är samma typ av kläder på de flesta ställen. Ha en fin helg BP! Kram

Marit Johansson sa...

:) nä snabbmatskedjorna lär klara sig första taget. Lite hårdare för klädaffärerna, det finns ju hur många som helst. Det är det sista jag skulle satsa på om jag nu skulle öppna något.
När jag läste din kommentar på mitt migräninlägg så insåg jag att jag inte ska klaga på min migrän. Har det bara några gånger per år. Hur är det möjligt att ha flera attacker om dagen? Det är ju helt galet, och i flera år dessutom, jag skulle blivit tokig tror jag!!

Carita Liljendahl sa...

Another nest passar ju på det sättet bra i Täby... alltså ytterligare ett bo - för nest är väl fågelbo, eller bo överhuvudtaget. Ja, man kan undra hur alla affärer klarar sig i TC. Nå, alla gör ju inte det men utbudet är verkligen enormt och mångsidigt.
Längtar dit ibland.

cissi sa...

Skulle alla vara som jag skulle nog inte en ända klädaffär överleva,
hamburgerkedjorna dock skulle nog inte komma att gå i konkurs i första taget. Ska själv besöka en i natt......något kul ska man väl ha när man jobbar hela helgen! :)
Ha en skön lördagkväll!

biggeros sa...

Håller med dig. Another nest... vad är det för ett namn på en klädesbutik. Låter som de säljer tält eller....
Hamburgerbröd kedjorna dör väl aldrig ut. Trevlig lördag. Kram

KajsaLisa sa...

Wow en ny modebutik. När jag passerade genom Mall of Scandinavia upptäckte jag en sak. Förutom några sport och friluftsbutiker, Panduro och Gallerix, kunde resten sorteras in under begreppet livsstil.
Alltså dumkonsumtion där den som har störst plånbok vinner.

anemonen sa...

Ja jag säger då detta. Jag håller mig till två och sedan är det bra med det. Numera har jag bestämt kvalitet och midre inköp för det är ju kul att resa med. Nu måste jag satsa och ta hand om mig så jag kan åka på lite semester i sommar. Ja de där kundvagnarna är inte kul men den här var det för den fick mig att le. FÖrsta gången jag log åt en kundvagn för ofta är de till på köpet skitiga.