söndag 17 april 2016

Skyltsöndag #49

Det är riktigt roligt med uppmärksamma läsare som har järnkoll på mina inlägg och som gör sig besväret att räkna alla mina Skyltsöndagsinlägg som jag ju tappat räkningen på. Det var Emma som påpekade att förra veckans Skyltsöndag var det 48:e. Är väldigt impad och inte minst mycket tacksam för din hjälp tjejen!

Ett år har gått
Skyltsöndag under min ”regi” fyller allså ett år om tre veckor. Suveränt! Eller vad tycker du Pumita som är mamma till temat? Det borde egentligen firas! Om ni har några idéer, så tar jag tacksamt emot dom. Att utse ”veckans skyltare” bland er som förgyllar mina söndagar med era fina och varieerade bidrag känns liksom inte helt okej. Vi har ju alla helt olika förutsättningar beroende på var vi bor, så… Kanske jag ska dra lott bland alla bidrag. Kom gärna med förslag!

Nu till dagens Skyltsöndag #49 (om Emma har räknat rätt;-).

Claes-Göran

Nej, Claes-Göran har blivit lite slö kan jag tycka. Ingen ny skylt uppe:-( Men lite roligt i skyltfönstret hade han att bjuda på. Att sedan den engelska texten var aningen fel har jag överseende med, även om det svider - att ha överseende alltså;-)

Curly Foods

Krulliga maträtter kan ju vara nå’t i och för sig. Men eftersom företaget inte uppdaterat sin hemsida sedan 2015 ser jag liksom lite krulligt kryp på näthinnan. Å vid den åsynen brukar jag bli helt hysterisk.

Fötter

Fötter kan se ut på olika sätt. De här som jag hittade på mässan Shop Nordic 2016 i veckan hänvisar till pappersföretagets Papyrus monter. Papper och syntestiska material – ja, det gäller ju att bredda sitt sortiment, nu när e-böcker verkar ta över.

EM-truppen

Klockrent för mig som fotbollsfreak! Observera att företaget heter Pelly, inte Belly. Gillar att leka med företagsnamn, speciellt när det har en av mina favofärger i sin logotyp.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.
Alla som skyltar hittar ni här.

25 kommentarer:

Emma, Sol som sol? sa...

Ja, vad ska man göra... Jag är helt inne i mitt uppdrag just nu, sitter och korrekturläser så ögonen blir knollriga, hjärnan är det redan. Och av bara farten kollade jag upp något som saknades. Och jodå, det verkar stämma att det är nr 49 idag, den senast numrerade innan denna var 27 mars och då var det nr 46.

Sådana där fotavtryck är skoj! Och nästintill omöjligt attt låta bli att spatsera på i jakten efter nästa.

KajsaLisa sa...

Tack vare att den var felskriven lade du ut den, sånt kallas kreativ marknadsföring :)

Geddfish ♥ sa...

Finns en del skyltar som lockar och drar. Felskrivningar, är en av dem.
Jag var ute en kort sväng idag och spanade, men inte naf såg jag några coola skyltar, inte...
Tänk, att det snart gått ett år med skyltningen! Jag hakade på ganska snart därefter. Startade 19 juli 2015 och idag är mitt 41:a.

Tack för din fina skyltning! Kram ♥

Comsi comsa sa...


Snyggt fotat av "mjauarna" och högtalaren, det blir sån häftig effekt när man fotar fönster i rätt ljus och får med byggnaderna på andra sidan gatan.
Dra lott du eller välj den som bor avsides och har svårt att hitta skyltar.

Har varit och hälsat på körsbärsträden idag... :)

Kram ♥

anemonen sa...

Kanonfint skyltat hos dig som alltid. CLaes Göran har alltså lagt av sig nu då..bådar inte gott för de var jättetrevliga med sina skyltar. Du har trots deras slöhet lyckats få till det med skyltar, vilket inte jag har. Tog en promis och fann visserligen lite men du vet nacken min har ställt till det så jag har gott i ide. Kul med en liten tävling men något förslag har jag inte. Idétorka heter det.

Eva Trillian sa...

Curlyfood - mat som lockar :D Gillar ordlekar, men inte hemsidor som lämnats att dö för sig själva. Så, skärpning Curlyfood - annars förlorar ordleken sin glans!
Snart-grattis till snyggt "skötande" av Pumitas brain-child! Ska bli spännande att se hur du väljer att fira det.

Mias Mix sa...

Ja sista skylten var lite fyndig :) Curlyfood lät inte alls gott...
Ha en fin vecka!

Susanne ❤️ sa...

Underbara skyltar DU hittar som vanligt och grattis till snart ett år :) SÅ glad att du håller i det här då det är en av mina favorit teman !!!!
även om stavningen inte är korrekt tycker jag han är förlåten med den söta skyltningen :)
Stor KRAM till dig fina

Ditte sa...

Bra skyltat! Och varierat!
Räknat skyltningarna har jag inte gjort. Jag konstaterar att de kommer på söndagarna och att jag gillar dem.
Och eftersom jag tittar in hos fler bloggvänner som "skyltar" så är jag glad för de olika varianter av skyltningar jag får ta del av. Alla skyltar ju inte varje vecka...
Claes Görans grammatiska fel får man väl ha överseende med för skyltningen var gullig.
Krulliga maträtter just här avstår jag nog men att ta några steg ut i reselandet gör jag gärna. Läckra fötter!
Ja fotbollsskylten kan man grunna på. Och kanske är det dags för fotbollen att leverera på EM nivå. Man kan ju inte åka dit med andra ambitioner än att vinna. Eller?
Ny vecka , nya möjligheter. Ska ha planeringsdag i morgon.

Susjos sa...

Snygga fötter och kul att Pelly alltid levererar ;-)
Gillar kattskyltningen också!
Ha en bra start på veckan!

Unknown sa...

Yes, firande på g...ska verkligen hålla skyltkoll-
/Kiki

Ulla Maria sa...

Ha ha, den sista skylten var verkligen fyndig. Blir genast positivt inställd till ett företag som får mig att skratta. Skylten för ekologiska lockiga maten kickade emellertid inte igång mina smaklökar. Har de heller inte uppdaterat hemsidan sedan förra året ställer jag mig frågande till om de håller vad de lovar när de skriver - mat som lockar.

Steve sa...

Så ja, ordningen återställd. Nu när du är på hemmaplan med din skyltsöndag.

Curlyfood är verkligen sent ute som lockar med matlagningskurser hösten 2012. Det stället lockar inte alls.

Till skillnad från Curlyfood så är Pelly tidigt ute som sågar EM-truppen innan den ens är uttagen. Om det nu är fotbollslandslaget som avses.

Anki sa...

Grattis till snart ett års skyltning! Kul skyltar som vanligt :)
Jag var lite sen med mitt inlägg igår p.g.a. att bredband och telefonuppkoppling strejkade... men nu finns det på plats.

Kolonilotta sa...

Otroligt vad tiden går.
Kan man trycka på en stoppknapp kanske!
Claes Göran är ju för söt ändå. Jag stavar säkert fel hela tiden! ;)
Nu är det inte långt kvar tills EM drar igång! :)

nalta norrland sa...

Tänk så fort ett år i bloggvärlden går :)

Husbilen-Ellen sa...

Härligt med fönsterfoton, som återspeglar husen mitt emot. Två bilder i en. Jag "ser" inte skyltar, när jag är ute med kameran, men kul att se andras alster!

Anita Malta sa...

Tänk att det gått snart ett helt år och tänk vad många roliga och fyndiga skyltar du och så många andra lagt ut ! Helt fantastiskt och visst ska det firas men hur, ja, det är frågan men du klurar säkert ut nåt kul.

Gillar Claes-Görans skyltfönster eller snarare din bild där du fångat även husen i speglingen.

Curlyfood har gjort en rejäl miss då ständig uppdatering av hemsidan är ett måste för att vara intressant.

Som du kanske vet blev det ingen resa till Stockholm. Misstänker att jag dragit på mig parasiter i magen då vi var på Cypern i slutet av februari men har dumt nog först då vi kom hem från Malaysia insett att jag måste kontakta läkare. Hoppas på provsvar idag, vill ju bli av med eländet fortare än kvickt.
Ha en fin vecka Beate !

cat sa...

Nämen sköter sig inte C-G som han ska! Tofflorna vägde ju i och för sig upp en hel del :-)

Tredje året i Hjo sa...

Vi får hoppas att Zlatans toppform håller i sig över EM-slutspelet! Hoppas kan man ju alltid.

Marit Johansson sa...

Smart marknadsföring tydligen men om jag ska vara ärlig så förstår jag den inte :) Curlyfood fattar jag dock, den var bra!

Days By Johanna sa...

Härliga skyltar som vanligt... klart det skall firas. hmmm tål och funderas på.

Hur kunde jag gissa eller rättare sagt veta att du skulle komma med ett kameratips till mig :)

Du tanken slog med faktiskt och ringa polisen, men så kände jag att vad skall jag säga, någon knackade på min dörr? jag är rädd?, de hade nog kommit på en gång *S* Tur grannen kunde berätta vad han sett iaf. Där var FB bra det måste du håller med mig om :)

Ama de casa sa...

Jag älskar verkligen skyltsöndagen och är sååå glad att du tog upp den från Pumita som tråkigt nog la av.

Prisutdelning? Hmmm... Vad sägs om att idka principen "bokstavsordning"? :-D

biggeros sa...

Ja, man börjar ju undra om maten är krulligt?? Knepigt namn..
Gullig skyltning av Claes-Göran även om engelskan var si och så. Charmigt!! Ha det bra min vän. Kram

Anonym sa...

Verkligen roligt med skyltsöndagarna!!! Tack!