tisdag 26 april 2016

Kungsan idag

Nu var det inte bara i Kungsträdgården (Kungsan) jag befann mig idag utan även på Söder, Reimersholme, Långholmen, i innerstan och på Östermalm. Men jag bestämde mig för att lägga upp ett rosa inlägg från körsbärsblomningen i Kungsan. Rosa gör sig faktiskt ganska bra mot en relativ blå himmel måste jag säga;-) Bilderna är tagna vid klockan 16:00 och är till er som inte har möjlighet att ta er till huvudstaden. Tyckte det var himla roligt att fota alla som tog selfies – gratis underhållning kan jag säga. Å eftersom det snart är ESC-tider här i Stockholm (där färgen rosa lär dominera) får ni en bonusbild från Norrmalmstorg också. Här tänkte jag främst på schlagerfantasterna Susjos och AMA. Enjoy!






PS. Snart kommer jag att hälsa på er, jag lovar. DS.

35 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Det var verkligen kanonbilder allihop!
Åh, vad körsbärsblomningen är vacker! Ser ut som riktiga sagobilder.
Och sista bilden med ESC, helt suverän.

Tack för bildvisningen ♥

Susanne sa...

Kul att se alla människor som tar Selfies i Kungsan ;)

Comsi comsa sa...


Jösses nu exploderar körsbärsträden, så vackert som i en dröm.

Erkänn att du börjat bli lite rosa, hi hi hi...

Kram ❤

Mias Mix sa...

Underbara bilder! Om än lite ovanligt med rosa hos dig ;) Ja visst är det kul med alla som tar sefies :)
Sv: När vi är ute med hästen så blir det skritt, trav och galopp blandat. Ibland får jag vänta på mannen och ibland får han vänta på oss. Och du behöver inte tycka synd om honom för han älskar att följa med oss :)
Angående migränen kommer jag gärna till klimakteriet om det bara gör så migränen försvinner! Vaknade med migrän imorse...
Nu är Mästarnas mästare snart slut men du skulle älska det, det är ju just sport! Olika idrottare som har lagt av som gör upp i olika "idrottsgrenar". Olika teman typ, fysik, uthållighet och fokusering, strategi mm. Alltid några fotbollsspelare med, sist åkte Kenneth Andersson ut, synd. Foppa, Ferry och några till är i final nu.

Rantamor sa...

Men ojojoj va körsbärsträdena har slagit ut sen vi var där för två veckor sen, nu är dom ju riktigt mäktiga och såååå vackra.
Och jag kan av dina bilder riktigt se hur du njöt av att kolla på alla selfie fotografer. Alla vill ju fota sig med dom vackar blommande träd och lägga upp på sociala nät.

Och så är det ju Mellodax snart igen också, då lilla Frans ska sjunga för Scerigr, låg på spikmattan ikväll och då var det en förhandstitt på några av dom länders mello låtar, så jag låg och lyssnade lite, men allt flyter ihop i huvudet och det blev ingen favorit ännu iallafall.

Tjingelingen från Rantamor.

FREEDOMtravel sa...

Vackert! Man förstår att många fotar ;)

Steve sa...

Härligt livfulla bilder du bjuder på.

Susjos sa...

Åh....rosa blommor och ESC logon!! Ett inlägg heeelt i min smak, tusen TACK kära BP, även för länken ♥ ♥ ♥
Jag har ju pinsamt nog inte varit in till Norrmalmstorg för att se den tjusiga "bollen" ännu...vete tusan om jag kommer att hinna dit för att se den!!!

Idag tänkte jag på dej när jag gick in i den häftiga byggnaden "Aula Medica" på KI, då jag vet att du också varit där och gillar den!

Ditte sa...

Härliga bilder! Och fullt förståligt att många vill ta bilder här.
Men detta med "selfies" är jag nog för gammal med att förstå. Men egentligen är det ju ingen skillnad mot att låta någon annan ta foto på sig själv. Men det ser onekligen roligt ut. Och att människor är glada är ju toppen.
Jag har varit i Kungsan några gånger nu i april och första gångenn var dte bara ett par träd som hade några blommor utslagna. Nu har det blivit fart minsann på alla träd och det är än vackrare.
Du fick en rejäl och varierad heltur i huvudstaden idag och det var bra jobbat att hinna allt.

Anonym sa...

Fantastisk bildbomb från Kungsträdsgården. Kommer inte ihåg
att det fanns så många körsbärsträd där, när jag jobbade i Sthlm,
1947-51, men det var alltid en fin plats att fira vår och sommar.

Roligt att se turisterna med sina selfies. Stockholm är en
underbar stad.

Kul att läsa ditt inlägg om Barbados coch dread locks. :)

Ruth i Virginia

Ama de casa sa...

Oj vad fantastiskt vacker det är! Tack så jättemycket för omtanken också :-)

Det är så härligt att du har fångat så många lyckliga människor som njuter av alla dom vackra blommorna och som givetvis också måste fota. Gissar att sociala media svämmar över av all denna prakt just nu :-)

Susanne sa...

Sv: De trevligaste promenaderna är de med ett gäng pitstops ;)

Eva Trillian sa...

De blommande träden är verkligen SÅ vackra.Förstår att folk tar selfies :) ... förhoppningsvis med fokus på träden bakom!

Marina sa...

Dessa rosa underbara blommor!

Anki sa...

Wow ... fantastiska bilder på denna just nu såå vackra plats! Härligt hur du fångat alla dessa selfiefotograferande glada människor med kameran - bra jobbat där BP! Ännu en anledning att bege sig till huvudstaden ... men jag antar att jag får sno mig på, för körsbärsblomningen pågår väl inte så länge.

Ulla Maria sa...

Alldeles fantastiska foton med de blommande körsbärsträden och alla människor som fotograferar. Verkligen bilder som förmedlar blomsterglädje.

cat sa...

Toppenbilder på selfiefolket! Rosa blommor mot blå himmel är alltid vackert :-)
Jag har bara varit i Trädgårdsföreningens orangeri för mitt fotande.

Days by Johanna sa...

Så härliga bilder :)

Ja tisdagar är så tråkiga.... :(

biggeros sa...

Det var många selfie tagningar!! Vilka vackra bilder på körsbärsträdet. Snart blir det full rörelse i Estockholmo. Ha de😙😚

Anita Malta sa...

Vilka fantastiska bilder du bjuder på !! Tack för att du visar för oss som inte kan se blomningen i verkligheten. Jättekul att du fotade människor också som tar dessa så populära selfies :-) Superbra bilder och roliga :-)
Ja, nu tickar det på inför ESC. Förr var jag inte alls intresserad, nu tycker jag det är både spännande och roligt att följa tävlingen även om de flesta låtarna faller utanför min smak. Lilla Malta´s låt har jag inte hört ännu men det är stora förväntningar här på Ira Losco som varit med tidigare. Skulle vara riktigt om Malta vann.

Anita Malta sa...

....ähhh !! Skrev jag verklgien så ?? Skulle stå "det skulle vara ROLIGT om Malta vann ;-)

Anita Malta sa...

..eller riktigt roligt :-) Verkligen.. Hmm..

Monica sa...

Vilka härliga bilder, kul när folk
bjuder på sej själva.
Melodifestivalen nej tack äter hellre
en burk mask;-)
Ha det bra

Stare Ström sa...

Så där ja, nu har blomningen kommit till er också! Med allt detta blåsande och regnande så antar att alla "mina" blommor numera ligger som en rosa matta.

svar: Längesedan jag var i Agadir men har känslan att det fortfarande är mera västerländskt där. Och visst går de flesta kvinnor mera modernt klädda även där jag var nu.
Har varit i Israel flera gånger. Inget jag längtar tillbaka till. Men gamla delen i Jerusalem påminner om det här- förstås!

KajsaLisa sa...

Oj, då har det exploderat nu, måste åka in, tack för tipset.

cissi sa...

Så helt fantastiskt! Har bara sett blomningen en gång i verkliga livet och tyvärr var det innan selfiens tidsålder. :)

Tredje året i Hjo sa...

Vackert med körsbärsblom! Faktiskt har vi körsbär även härpå torget, men inte står de i full blomning än.

Carita Liljendahl sa...

Ja, hur många selfies tas inte där nu under några dagar?
Tack för att du delade med dig av bilderna igen en gång då jag inte har möjlighet att vara där!

Beppan sa...

Åh så ljuvligt Jag fick faktiskt uppleva blomningen för några år sedan.
Otroligt vackert!

Hopplöst att vara fotograf där med alla människor som tar selfies.
Konservativa jag fattar inte vitsen med dessa självporträtt i alla lägen. Jag vet väl själv hur jag ser ut utan att behöva ha med min egen nuna på alla foton?!

LissenTo sa...

Alltså den där blomningen ser helt fantastisk ut. Förstår att folk vallfärdar dit för att njuta och fota

Marit Johansson sa...

Skrev nyss hos pionen att jag inte än tröttnat på alla kungsanbilder trots att så många lägger upp dem. Det är faktiskt glädjande att se våren även om det är på en datorskärm :) älskar bild nr 2 och 4 här, de är skitsnygga!

Unknown sa...

Aha, där räknas det ner, Gillar bollen
/Kiki

Unknown sa...

Ursäkta min okunskap gällande euv-partyt. Ska verkligen skärpa upp mig
/Kiki

Anders W sa...

Åhhh! Vackert!

Anni sa...

Lika njutbart som det är att se körsbärsblommen, lika njutbart är det att se alla fånleende människor i alla åldrar som går under sagda blommor.