torsdag 21 april 2016

Elektronikkonst


Läckert! Ett isblock med elektronikpryttlar i.


Kylflänsar som sitter på datorernas processorer. Snyggt.


Ingen aning vad det är, men produkterna skulle kunna stå i skyltfönstret hos en juvelerare.


Presenterat på det här sättet kan till och med tråkiga batterier(?) vara riktigt estetiskt tilltalande.


Japp, denna "monstertruck" var otroligt imponerande. Kolla fronten och vindruttorkarna som är en propeller med tre blad. Det är det amerikanska företaget NXP som byggt om långtradaren till en "utställningshall".

Att maken och jag gärna besöker mässor har ni säkert förstått. Dessutom gillar vi att gå på utställningar där vi inte riktigt förstår vad vi tittar på. Så även idag.

S.E.E.
S.E.E., Scandinavian Electronics Event är Nordens viktigaste mötesplats för den professionella elektronikindustrin och ägde rum igår och idag på Kistamässan. Mässhallen var inte fullbokad och antalet besökare i minsta laget. Synd!

Observationer
Det var dock kul att se att många av de få besökare var äldre personer, mest herrar. Maken och jag drog alltså inte upp åldersgenomsnittet, vilket vi trodde innan. Dessutom bjöd de flesta utställare på Dumle och Dajm godis, elektronikföretagens favoriter verkar det som. Inte mig emot alls, då just Dumle och Dajm är två av få sötsaker jag tycker om.

Produkter
Elektronikpryttlar kan vara konstverk. Vissa grejer är otroligt läckra att titta på och ser ofta ut som smycken. Å då spelar det ju liksom ingen roll om man inte vet vad det är man tittar på. Eller, vad tycker ni!?

24 kommentarer:

Ditte sa...

Väldigt läckra foton som verkligen var som konstverk. Och inte måste de föreställa något. Det räcker ibland att gilla något.
Men jag inser att jag inte skulle få plats för de känns lite stora och jag har inga lediga ytor.
Monstertrucken var imponerande och det fick du fram bra även på bild. Och sicken idé att bygga om en långtradare till utställningshall.

Förr gick vi på en del mässor men har kommit av oss. Kanske dags att börja igen för både dumle och dajmgodis gillas här.

Susanne ❤️ sa...

Tänk att elektronik pryglar kan vara såå vackra så häftiga vilka underbara bilder du har tagit finaste !!!!!
Mässa är kul att gå på när man har ngt man är intresserad av ;)
Själv har jag haft läkarbesök och arbete på dagens schema. :)
Jag hoppas att du får en alldeles underbar kväll nu finaste jag får göra uppdatering av GW i morgon Du hade HELT RÄTT :) , men inte ikväll då jag just nu.. är en riktig tröttskalle på kvällarna !!!
KRANISAR och GODNATT

Comsi comsa sa...



Riktigt fina bilder har du tagit, läckert på något sätt som jag inte kan sätta ord på.... Kram ♥

Susjos sa...

Ja, verkligen vackert! Tänk att elektronikprylar kan se så häftiga ut!

Mias Mix sa...

Håller helt med! Vet inte heller vad det är och tycker också det är jätteläckert!!
Annars kunde du ju ha gått på trädgårdsmässan som började idag :)

Unknown sa...

Mycket delikata bilder på grejer man fattar noll av.
Oslipade diamanter kankse man kan kalla denna obegripliga elektonik för.
/Kiki

Ulla Maria sa...

Så läckra bilder. Alltid lika kul och inspirerande att få följa i dina spår. Håller fullständigt med dig om att mycket som inte framställts med huvudsyfte att vara estetiskt tilltalande ändå kan vara som konstverk.

KajsaLisa sa...

Tycker tredje bilden ser ut som ett pennställ med exklusiva pennor. Något för Mont Blanc kanske.

Ama de casa sa...

Läckert på dina bilder! Men jag tror inte att jag skulle ha dom där konstverken hemma. Våra batterier förvarar vi i en låda i väntan på användning eller återvinning (två olika lådor i lådan, annars skulle det bli lite för svårt) :-)

Steve sa...

En riktigt läcker mässa. Ibland ger det en extra dimension att ingenting förstå.
Dajm ger extra plus.

FREEDOMtravel sa...

En riktig BP-mässa! :) Långtradaren liknar den här husbilen lite: http://www.freedomtravel.se/2013/06/husbil-i-guld/

Emma, Sol som sol? sa...

Himla cool lastbil, mste visa sonen den! Och det känns som att man skulle vilja krypa fram där i vindrutan och lägga sig.

Elektroniken ser verkligen ut som smycken på display. Och appropå det, googla bilder på t ex jewellery electronics så ska du få se på riktigt snygga saker. Gillar när det är uppfinningsrikt och gärna taget ur sitt egentliga sammanhang.

Anita Malta sa...

Men himmel vilka läckra och spännande bilder !! Vad roligt att kunna besöka en massa olika mässor och utställningar. Någon brist på sysselsättning har ni då verkligen inte trots att ni båda slutat med yrkeslivet. Nästan så ni har mer att göra nu än då ;-)

Montstertrucken är ju helt galet fulsnygg ! Är det såna vi ska få se på rullandes på gatorna i framtiden.
Kul och lite udda att du gillar just Dumle och Damj bland det stora utbudet av sötsaker när man går och handlar. Själv är jag ganska så sparsam när det gäller sötsaker. Inte för att jag är rädd för några extra kilo. Det skulle jag behöva men jag frossar väldigt mycket i frukt för att det är så himla gott.

Håller med om attt ibland spelar det ingen roll om man inte vet vad det egentligen är man tittar på men ögongodis kan det ju vara ändå.

Svar: Det var inga parasiter vilket jag nästan hoppats på för de kan man ju lätt utrota. Nytt läkarbesök på måndag. Ha en finfin helg Beate och kram från Malta ❤❤

Marit Johansson sa...

Ja nog är det ganska likt smycken, ser exklusivt och dyrt ut de där guldfärgade grejerna. Isblocket är urfränt. Jag och mia frös in lite blomblad i isblock för ett projekt i skolan, det blev fint men det där ju mycket snyggare och roligare.

cat sa...

Ja jösses det blev ju riktigt coola konstinstallationer av en del av de där prylarna. Snyggare än mycket som kallar sig konst från början, får se sig slaget.
MMmmmmmm Dumle och Dajm. Otroligt bra valt godis av mässutställarna :-)

biggeros sa...

Där hade min man platsat in. Han gillar elektronik. Fina konstverk. Ett bra avslut på mässan med godsaker. Kram på dig. Trevlig fredag

Stare Ström sa...

Inte alls nödvändigt att begripa vad man ser. Så är det för mig med många konstverk!

svar: Lugn bara. Jag håller på med att redigera Marockobilder!!

Days by Johanna sa...

Hoppas de inte tänkt använda de som var i isblocken sen :)

Per-Anders sa...

Otroligt coola prylar/konstverk. Jag skulle väldigt gärna vilja gå in i hytten på den gula lastbilen. Den ser himla häftig ut.

Anki sa...

Vilka läckra foton på superläckra elektronikgrejer! Riktigt häftiga skapelser! är det snyggt så behöver man inte veta vad det är ... bara njuta av dem!

Eva Trillian sa...

Gillar att några verkligen tänkt utanför ramarna när de designat den "monstertrucken"! :)

Olga T sa...

Wow!!!!

Anders W sa...

Kul! Och varför måste alla lastbilar se likadana ut. Kalle Ankastuk pryder!

anemonen sa...

Tackar och bugar för att du har öppnat mina ögon för elektronik. Milde tid så grant det var här på bilderna. Önskar jag hade sett detta irl.