måndag 11 april 2016

Helgbilden

När jag överförde mina bilder från kameran till datorn slog det mig att jag knappt tagit några bilder under helgen. Man kan fråga sig varför, då det var riktigt fint väder med sol och allt. Kom på att anledningen troligen är att jag höll till på vår fina balkong. Konstigt nog inte för att njuta av solen utan för att göra den ”beboelig” inför sommaren. Å städbilder är då ingen höjdare, eller hur!!?

Alltså bjuder jag på tre helgkort från Täby Centrum.

Mymuesli


Ytterligare en ny och lite annorlunda butik har hittat till ”mitt” centrum. Skrattade gott när jag såg Mymuesli:s utbud. Har inte testat deras mueslivarianter, men maken som brukar äta muesli till frukost har aviserat att kan kommer att fråga om sortimentet innehåller ” A dead ordinary muesli for boring people who don’t want any sugar, fruit and/or nuts”. Återkommer med resultatet;-)

Glädjebesked

Har ju berättat förut att Täby måste vara Sveriges pub-fattigaste kommun. Men kolla – det finns hopp! Nu bryr ni er säkert inte ett dugg om hur många pubbar det finns i Täby, men det gör maken och jag som bor här. Å med tanke på att Täby nästan har 70 000 invånare är det väl knappast för mycket begärt att fördubbla antalet pubbar från en till två. Nej, det tycker jag verkligen inte;-) Å TGI Fridays låter onekligen mycket lovande:-)

Roligare än så här blir det inte här idag, men jag lovar bättring…

Fler helgbilder hittar ni hos Marit.

22 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Där får ni garanterat goda drinkar! :)
Hoppas det kommer finnas en tillhörande uteservering!
På fredag blir det en kortare sväng på stan för mig. Vi får se hur varmt det är. Kanske blir det orets första besök på Snaps! :)

Mias Mix sa...

Kul att de öppnar snart!
Men med tanke på att du kan konsten att skriva roliga inlägg om både toaletter och avfrostning av frysar kunde vi gott ha fått se på när du städade balkongen :)
Ingen brådska med fönstren. Jag har så många så jag tar ett rum åt gången. Men att anlita en fönsterputsare har vi faktiskt pratat om. Får nog bli till nästa år.

anemonen sa...

Klart ni skall ha en pub till. Jag kan inte annat än hålla med här. Vilket utbud ni har i storstaden. Jag blir avis. Det skall bli spännande att se om de har musli utan socker och mandel och nötter för det är ovanligt. Jag söker med ljus och lykta efter sådan musli så jag får gör egen. Härligt när man kan göra balkongen fin inför sommaren. Själv väntar jag med min altan ett tag till. Jag väntar till mitten av maj tror jag i år för förra året var jag lite för tidig med plantor och kunde ändå inte utnyttja altanen för allt regn och kyla.

Days By Johanna sa...

Inte illa med en pub till, trist ni måste till hösten... men den som väntar på något gott....

Ja jag är stolt som en tupp, om man nu kan vara det som kvinna, över min son. Han sköter sig ordentligt bra. Jag är glad han inte behövde lämna blodprov, gillar inte lämna det själv... :( På ett sätt vore det skönt om det inte visa något, men samtidigt ja så vi kan bli av med det. inte så kul med feber så länge. Vi sa han är säkert frisk när svaret kommer :)

Ja hade mannen gått på en vuxen direkt hade jag nog inte tänkt pedofil, men då han gick fram till den lilla tjejen så var det första tanken, hemskt, men sant. Det rör sig så mycket sånt nu och det är inte så längesedan vi hade en man på förskola som gjorde dumma saker :(

Meta sa...

Alltid roligt med nya butiker och förtärings ställen. Det kan inte bli för många.
Hoppas allt var gott.
Ha en fin och bra vecka i solen så länge det varar.
Kram Meta

Olga T sa...

Vad spännnade! Så mycket spännande har vi inte här i min lilla stad.

SV: Magnolia! Inte samma som bladen jag visade i lördags då de kommer från en rönnbuske (tror jag den heter).

KajsaLisa sa...

Både musli och PUB civilisationen kryper allt längre ut :)

Ditte sa...

Friday´s låter lovande! Så nu finns det som du skriver hopp...
TRist att det bara finns en just nu.
Mymuesli har jag faktiskt missat i Täby C trots tre tur och returresor dit inom mindre än en vecka. Men det var många butiker att ta in så jag får åka hit fler gånger. Och det kommer jag absolut att göra. Har kommit att gilla Roslagsbanan och med de trevliga konduktörer jag mött så även resan ut är trevlig.
Och kanske hade jag fått lite inspo av att du städat balkongen...Men jag tar också tacksamt emot dina fina helgbilder från T. C.

Ulla Maria sa...

Läcker mymuesli-bild. Hade mycket väl kunnat tänka mig att testa någon av deras blandningar. Kul med ny pub. I min lilla del av landet är förekomsten av pubar låg (1 och en halv) medan vi istället har i princip en pizzeria eller annan snabbmatsrestaurang per hushåll.

Geddfish ♥ sa...

Jag som äter yoghurt till antingen frukost eller lunch, gör min egen mûsli med olika nyttigheter. Då vet jag vad jag har blandat i.
Läcker bild på müslin!

Jag går aldrig på puben, därför har jag nästan ledsnat på öl. Det är lite "sällskap" över det hela. Kan sakna det.

Susjos sa...

Vilken kul butik den där musli butiken! Finns den i stan också tro?
Ja, det är galet att ni knappt har någon pub i Täby! Kanske finns det trevliga hotellbarer då?
Men skoj att TGI fridays öppnar hos er, de är bra på drinkar!
Hm, borde också börja fixa med uteplatsen snart...och fönstren ska väl tvättas också..när ska man hinna med allt??

Steve sa...

Så härligt att få göra balkongen klar för säsongen.
Ett udda müsliutbud i den butiken. Själv äter jag endast D:s hemgjorda müsli. Utan socker, men med nötter.
Sympatiskt drag med ett ställe som alltid har fredag.

Comsi comsa sa...



En pub till, men då får du ju fullt upp, hi hi hi.....
Det är verkligen kul att få göra klart för sommaren, vi har inte börjat än och det ser ut som skam på gården. Idag strålande sol och den skall utnyttjas fullt ut för sen slår den visst om lite....

Kram ♥

Monica sa...

Jag klarar mej utan blandar min själv.
En kall öl däremot kan nog slinka ner
om Jacob kör hem;-)
Ha en bra dag

cat sa...

Hade nog kunnat tänka mig i alla fall en städbild ;-)
Undrar vad maken får för svar på sin müslifråga.
För er skull så hoppas jag att Täbys andra pub blir ett trevligt ställe att ta en öl eller två på :-)

Anita Malta sa...

Kul att kika in här igen efter det långa uppehållet och att få ta del av vad som händer och sker hos dig i Täby :-)
Klart ni ska ha fler pubar på att välja på, ni är ju många som törstar i området och ja, jag hade nog också kunnat tänka mig en städbild men ser fram emot balkongens somriga utsmyckning och din makes bedömning av mueslin :-)
Ha det fint i vårvädret !! Här på ön är det högsommarvärme och jag svettas vid bara tanken på att jag har nära 2000 bilder kvar att sortera :-)

Eva Trillian sa...

Pub och spännande muesli :) Det känns som om vi har det lite väl dåligt med utbudet på endera här på landet ;) får nog ta en tur till stan snart ... men stan blir då Gbg!

cissi sa...

Jo, nog ska det vara både socker och massor av russin i muesli! Då är det mums! :)

Ama de casa sa...

Tack för det - städbilder får mig bara att tänka på Schlagern, och då får jag lite abstinens... ;-)

Wow! En fördubbling av antalet pubar var verkligen inte illa - grattis! :-)

Unknown sa...

Thank goodness it´s friday blir nog ett jättebra alternativ.
/Kiki

Anonym sa...

TGI Friday finns, där jag bor. Men stället ser inte ut
som, vad jag tänker mej, en pub. Det är mer en familje-
restaurang med bar. Dessutom har dom stora TV screens
i baren, så det blir mer en sportsbar. Bakgrundsmusik är HÖGljudd. :)
Men maten är helt OK.

Ruth i Virginia

Anni sa...

Går det att driva en ren müslibutik även om det bor 70 000 i Täby? Har svårt att tro det, men konceptet är ju kul!