lördag 23 april 2016

Lördagscitatet #40



Citat: If it's flipping hamburgers at McDonald's, be the best hamburger flipper in the world. Whatever it is you do you have to master your craft.

Källa: Snoop Dogg

Förstår ni att jag tänkte på hamburgare när jag såg de här nybyggda husen i Sundbyberg i torsdags?!!!! Skulle inte vilja jobba på McDonalds och flippa burgare, men skulle inte ha något emot att flippa balkongerna i det här husen. Väldigt ”avancerad” flippning om ni frågar mig;-) Dessutom hade jag faktiskt färglagt balkongerna i olika kulörer - typ grönt (sallad), rött (ketchup), orange (ost), gult (lök) etc. Ni hajar va'!!?

Fler citat hittar ni hos Marie i Skrifvarstugan.

29 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilka läckra hus! Gillar ditt färgförslag också :-)

Klimakteriehäxan sa...

Vilka häftiga kåkar! Har förstås aldrig sett dem irl. Förstår att du hamnade i hamburgerbaren ...

Eva Trillian sa...

Har "flippat hamburgare" i mina da'r - och att göra det på bästa sätt höjer humöret även när man är på ett jobb man inte själv valt!
Bra citat!
Hade gärna sett din version på de där husen :)

Olga T sa...

Men är de där på riktigt?? Måste nog se dem live innan jag yttrar mig.
Kul inlägg :)

Helena sa...

Blev nästan yr i huvudet. Jag förstår absolut varför du tänkte hamburgare. Ha en bra lördagskväll. Kram

Kicki sa...

Verkligen häftigt med balkonger lite hur som haver!...men kantiga hamburgare...
Tack för din snabba kommentar hos mig dig slipper man inte undan, hihi, nog ska min resedagbok vara klar göre jul!:-D

Hanneles bokparadis sa...

Läckra hus! :)

Rantamor sa...

Mina tankar går till pizzakartonger som har blitt staplade på varann, vilka roliga hus som byggts.
Men hade nog gillat att du hade färgsatt balkongerna i olika fina färger.

Ha en trevlig lördagkväll hälsar Rantamor.

Ditte sa...

Jag har en väninna spm bor i ett äldre hus mitt emot och där blir de yra i huvudet av att se dessa hus med balkongerna när de befinner sig på sina egna.
Jag tycker husen är ganska häftiga men lite malplacé just här i Sumpan som är en gammal småstad. Hade de placerats i modernare delar av Sumpan som Hallonbergen eller Rissne hade de i mitt tycke passat bättre in.
Djurgårdsstaden är också ett bra alternativ där det är klart varierat numer i husdesignen.
Och med lite lämplig hamburgerfärg till detta hade de även kunnat platsa i närheten av Mall of Scandinavia också och varför inte bredvid "Donken".
Såg även som Rantamor lite staplade pizzakartoner här.



Geddfish ♥ sa...

Japp, jag hajar klyket!
Hoppas jag kom ihåg rätt slanguttryck ;)
LördagsKram ♥

Susjos sa...

Haha! Javisst ser jag liknelsen! Superhäftiga hus!
Tacksamt nog har jag aldrig jobbat på McDonalds...

Anni sa...

De husen har jag åkt förbi några gånger och nog sjutton tycker jag att de varit läckra i färg! Ska man nu ta ut svängarna kan man väl göra det ordentligt?

KajsaLisa sa...

Kan man inte bygga en cheesevariant också med något gult som rinner ut över räckena :)

Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet sa...

Fräcka hus! Väldigt annorlunda bygge.

FREEDOMtravel sa...

De där husen har jag inte sett. Väldigt speciella!

Comsi comsa sa...



Första gången jag ser dessa hus, står dom verkligen stadigt? Inte tänker jag på en hamburgare snarare tänker jag på att arkitekten hade "hjärnsnurr" när han skapade fram dessa hus. :D))

Kram ♥

Emma, Sol som sol? sa...

De var ju häftiga! Har helt missat dem.

Och jag tänker på en Rubiks ... rätblock ... som någon - antagligen jag - kastat i väg i frustration för att inte kunna matcha färgerna.

Marina sa...

Dubbelburgare i kvadrat...

Biggeros sa...

Det hade verkligen inte skadat med lite mer färg. Jag hade personligen hade tyckt det varit läskigt att bo där. Bara känslan av att falla åt sidan. En slank den hit och en slank den dit........ner i diket.
Kram på dig

Susanne ❤️ sa...

Vilka underbara hus vart i sumpan finns dom ??? skulle dock vara mycket härligare att titta på med färg !!
Tycker du ska skicka in förslaget :)
Hoppas din helg varit bra ! och med massa nya äventyr :)
KRAM

Anita Malta sa...

Här sitter jag och undrar för jag hajar faktiskt inte det som alla andra verkar fatta ! Vadå flippa burgare och balkonger och vad är avancerad flippning ? Måste missat nåt väsentligt här och husen de ser ju ut att rasa vilken sekund som helst ;-) Haha.. du hajar vá att jag inte alls har huvudet på skaft just nu :-)

anemonen sa...

WOW vilken häftig design och visst påminner de och får även mig att tänka på hamburgare och ditt färgförslag på balkongerna är utmärkt .fniss. Lite färg förgyller tillvaron tycker jag. Ett utmärkt citat till bilden.

Anders W sa...

Häftigt eller konstigt? I alla fall annorlunda. Skulle vilja se om insidan är lika spektakulär. Kan nog vara bättre än ...

Monica sa...

Fult,tycker att det ser ut som om dom
är jordbävningsdrabbade.
Nä fram för den gamla bebyggelsen runt
omkring dom.
Ha det bra;-)

Stare Ström sa...

Coola hus, men smyg dit med en färgburk en natt!

svar: norwegian flyger direkt till Marrakech på lite drygt fyra timmar!

Husbilen-Ellen sa...

Läckra, men skulle absolut ha lite färg!

Anki sa...

Skulle absolut bli ännu häftigare med ditt färgläggningsförslag! häftiga hus!

Steve sa...

När jag ser bilden så poppar inte balkonger upp, men väl balkonglådor.

Unknown sa...

Va, hur sniffade du upp de där byggnaderna?
Grymma säger jag bara, äntligen något som sticker ut.
/kiki