söndag 24 april 2016

Skyltsöndag #50

Claes-Göran hade inte bytt skylt den här veckan heller. Kanske dags för mig att gå in i butiken och påpeka att hans skyltar faktiskt är aningen beroendeframkallande… I och för sig faller inte Skyltsöndagen med Claes-Göran, men ändå. Men även den här veckan har jag hittat ett antal skyltar åt er.

Unexpected dining

Täby Centrums ägare fortsätter köra med ”Unexpected”-temat, nu utökat med ett oväntat utbud av maträtter. Där fick jag faktiskt en skrattattack: McDonalds, Burger King, Melanders, Tysta Marie, Vapiano, en pizzeria, några sushiställen, ett kebabhak, en libanes, en restaurang som serverar något man skulle kunna kalla svensk husmanskost, Taco Bar, Sawadee samt kanske en ”restaurang” till, varav de flesta stänger klockan 20:00. Utbudet är så långt ifrån oväntat man kan komma i mina ögon.

Ett alternativ till bilen

Parkerad utanför KTH.

Frasses

Trodde alltid att den norrländska Snabbmatskedjan Frasses bara fanns norr om Gävle. Där hade jag helt fel. Å snart finns den även i huvudstaden vid Odenplan, strategiskt placerad bredvid Burger King. Lovar att testa deras burgare som förresten alltid serveras på en tallrik. Bra!

15 procent regnrabatt

Här gäller det att vara riktigt smart och vänta in regnet. Mycket lätt gjort den här månaden kan jag säga.

En ”gräslig” bil

Hittade denna ”gräsliga” bil på Norrtullsgatan i fredags. Golfbaren finns i Kristineberg vid en väldigt vacker minigolfbana.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.
Alla som skyltar hittar ni här.

28 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Men, jag tycker absolut att du kan gå in till Claes-Göran och påpeka att det finns de här i detta avlånga land som verkligen ser fram emot hans underfundigheter under veckan ;) Hälsa!
Frasses beger sig söderut? Ska hålla kollen efter honom här på västkusten - för här vill han väl verkligen ha en filial? :)
Kul med era skyltar!

Emma, Sol som sol? sa...

Öh ... bilen. Ska man skratta, gråta eller bara stå där som en fågelholk?

Gillar att skraatta men gillar inte konstgräs.
Gråta går bort.
Fågelholk, alltså.

Undrar vem som kläckt idén och hur tanken, diskussionen och presentationen gick? Skulle gärna velat hört och sett den. :D

biggeros sa...

Vilka häftiga skyltningar du hittar. Gräsligt värre !! Då speciellt Golfbaren÷)
Då är det endast 15 % rabatt när det regnar...
Tråkigt att Claes-Göran inte har uppdaterat sin skylt÷( du får gå in och påminna honom. Ha en trevlig kväll.

Comsi comsa sa...


Du klarar dig bra utan Claes-Göran ser jag :D))
Fast jag tvivlar allt lite på Täby burgaren, vem gapar så högt? :D))

Kram ♥

Susanne sa...

Ska oxå testa Frasses, men tror iaf att de är i samma klass som BK och Donken.

Husbilen-Ellen sa...

Mycket skyltar finns det. I dag har jag också hittat några. Jag tänkte faktiskt på dig!

Geddfish ♥ sa...

Jag kan berätta, att Frasses har varit i Lidköping i ett par tre år. Jag har aldrig testat, och inte visste jag det var norrländskt heller ;)
Nä, jag är ingen gillare av snabbmat men jag kan äta om det är nödvändigt.

Du har hittat riktigt bra skyltar, som vanligt, jo, för det gör du.
Bilfrittcykeln var fräck och likaså sadelskyddet med regnrabatt.

Den gräsliga bilen var riktigt gräslig, haha, så fult.

Skyltar att le åt. Kram ♥

Beppan sa...

Frasseburgare är inte alls tokiga. Dem måste du testa!
Vann över Mc Donalds i Luleå.....
Patriotism? Näe. Inte alls.
Vi väntar på ny Claes-Göranskylt!!

Mias Mix sa...

Herregud vilken hemsk bil!! Men den väcker ju uppmärksamhet i alla fall och det är väl det som är meningen!
Ja kliv in till Claes-Göran du, så mycket reklam som du gör för dem så har du ju rätt att vara med och bestämma lite där...

Ulla Maria sa...

Bilderna och skyltarna är som vanligt välvalda och med dina humoristiska och lagom vassa kommentarer till är det ett stort nöje att få följa med på promenad.

Susjos sa...

Coolt med en gräsbil!!! Den kan man verkligen inte missa om den skulle köra förbi! Jo Frasses har jag hört talas om, och säkert åkt förbi på min väg upp mot dalarna....men öppna i stan bland alla hamburgerhak? Spännande!

Susjos sa...

PS. Tack för dina underbara inlägg i min blogg! Javisst ska man försöka hinna njuta av livet så mycket man bara kan, både du och jag med våra makar är ju bra på det ;-). Förresten visade det sig att den lilla blivande bruden som vi fotade oss med, ska gifta sig med en annan brud, coolt det med! DS.

Ditte sa...

Härlig skyltning och jag älskar dina härliga kommentarer till. De ger verkligen en extra krydda plus extra skratt. I stort sett extra allt. Tack!
Vad gäller den nya Frasses så kännns det kanske enklare att äta burgare på tallrikar.
Jag glömmer aldrig min mammas ord när hon för första gången i sitt liv var på "Macen" vid Norrmalmstorg med döttrarna då 8 år. När de kom in undrade hon vem som anvisade bord. ???? Döttrarna hittade snabbt en plats. Nästa fråga var vem som tog upp beställningarna.Döttrarna förklarade hur det gick till och när hon sedan bad om tallrik och bestick var måttet för deras del rådat. Det blev aldrig fler besök för dem tillsammans på "Macen".
Men Frasses hade kanske fungerat.
Cykeln med ett bilfritt år var söt och sadelskyddet om regnrabatt kanske finns för mer än cykelsadlar. Hoppas!
Golfbilen var inte i min smak, men det kan ju inte golfbanan rå för.
Tack än en gång.

KajsaLisa sa...

Du ser, man skall inte klaga på vädret, rabatt hos fastighetsmäklaren och bilarna blir grönare än någonsin :)

cissi sa...

Jag tycker absolut du ska ta ett snack med Claes-Göran.....den skylten är ju en riktig klassiker! Du kanske till och med kan komma med ett skyltförslag. :)
Och sen kan jag konstatera att jag inte kommer att svälta ihjäl nästa helg då G och jag planerar att cykla i bland annat Täby, hoppas bara våren kommit tillbaka då!
Han en fin vecka!

Anki sa...

Kul skyltar som alltid! Golfbilen är väl inte i min smak - ganska ful faktiskt

Meta sa...

Det var en hel del festliga skyltar du har hittat. Cykeln gillade jag. och bilen den var för frän.
Ha det gott i veckan
kram Meta

Kolonilotta sa...

Det ser aningen jobbigt ut att klippa gräset på den där bilen! ;)

Och med tanke på hur mycket mäklare tar i betalt så är det inte helt fel att vänta in regnet! 15% är en bra peng på några miljoner...

Men ett bilfritt år kan vi nog bara drömma om. Men visst är det toppen om fler väljer att cykla! :)

Mer hamburgerkedjor???
Räcker det inte nu!
Visserligen är inte Mc Donalds speciellt upphetsande så det kanske är bra med en till konkurrent.
Ha det fint i veckan!
Kram

cat sa...

Om C-G inte skärpt till sig nästa vecka, så får du nog påpeka detta för honom ;-)
Fast du har ju lyckats väldigt väl även utan hans skyltning.
Vet inte hur lacken på den där bilen mår under gräset, men de slipper repor och stenskott i alla fall.

Steve sa...

Den "gräsliga" bilen sticker onekligen ut, men ska man försöka saluföra minigolf så behövs det nåt chockerande.
Den där regnrabatten ter sig mest korkad.

nalta norrland sa...

Den gräsliga bilen var ju helt... annorlunda, typ eljest ifall den funnits i Norrland :)

Anni sa...

Fler snabbmatsburgare vid Odenplan, när Flipping Burgers finns runt hörnet?
Tycker absolut du ska läxa upp Clas-Göran, vi är många som följer deras skyltning genom dig!

Days by Johanna sa...

Haha nej verkligen inte direkt unexpekted mat nä :)

Verkligen gräslig bil(d).

Tycker du skall gå in och säga till honom, vi gillar ju de där skyltarna!

Ja jag sa faktiskt till Erik att han skulle gå in och läsa, för jag hade ett inlägg till honom. Han blev rörd och fick tårar i ögonen och tyckte jag skrivit fin och gulligt :)

Ama de casa sa...

Åh! Frasses... Många minnen dyker upp. Skrovmålet har jag intagit en och annan gång, och har du riktigt tur så tar dom med sig parisaren från Norrland. "Korvhamburgaren", alltså. Ska serveras med stark senap, vanlig ketchup, rå lök och gurkmajonnäs. Bara så du vet och är förberedd inför starten :-D

Haha! Istället för att tvätta bilen måste man kanske klippa den, och rensa den från maskrosor? ;-)

Anita Malta sa...

Med tanke på alla kul skyltar du lyckas finna så tror jag att vi klarar oss ett tag till utan Claes-Göran :-)
Regnrabatten tål iallafall att sittas på.
Ja, det var en gräslig bil i ordets rätta bemärkelse. Tycker minigolf faktiskt kan vara ganska kul för mig och kanske fler som inte behärskar den lite finare varianten :-)Fast någon minigolfbana har jag aldrig sett här på ön.


Rantamor sa...

Frasses hade vi i Nordmaling när vi flyttade hit, men nu är det nedlagt och något annat matställe har tagit vid ett par gånger men med samma resultat, tro om inte vi norrlänningar är lite snåla med att gå ut å äta ???
Den där gröna mossiga bilen såg jag när vi spatserade i Stockhom för någon vecka sen, man spärrade upp ögonen lite !!!

Tjingelingen från ett snöstormande Nordmaling idag.

FREEDOMtravel sa...

Haha, golfbilen var ju sjukt ful och rolig! Man missar den inte i alla fall ;)

Unknown sa...

Fasen va kul. Fotade nämligen också den där gräsbilen, men kunde inte lägga ut den för bilden blev för suddig. F-n va gla´jag blir!
/kiki