tisdag 30 juni 2015

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS


Patrik Carlgren räddade två av Portugals straffar. Å just nu förlåter jag honom gärna att han spelar i AIK;-)

U21-laget DID IT! Helt underbart! Hela mitt bostadsområde kokade och vi skrek ikapp. Å det var då inte mitt fel att jag var den enda tjejen;-)

Vilket gäng - ja, inte bara mina grannar utan U21-landslaget. Fy f*********************n så duktiga dom var att vinna mot favorittippade Portugal. Bara att spela 0-0 och klara en förlängning var en bragd. Men att vinna straffläggningen OCKSÅ, det är stort det, riktigt STORT! Två suveräna straffräddningar à la Ravelli (nästan iaf) av Patrik Carlgren. Jag är LYCKLIG och ska fira NU:-)

14 kommentarer:

Steve sa...

Vilket gäng! Jag saknar ord så jag instämmer i dina.
Ska du till Kungsan i morgon?

Kolonilotta sa...

Helt otroligt!
Vem vågade tro på det här????!
Så fantastiskt!
Vilket lag!
Ut med dom gamla och in med dom unga!

Anonym sa...

Grattis till de svenske!!!

USA spelade och VANN en livlig, kul match mot Tyskland i kväll.
2 - 0 för USA. Tyskland missade en straffspark; långt till vänster
om målet. USA nätade en straffspark och ett "riktigt" mål. Yeehah!

Ruth i Virginia

Eva Trillian sa...

Hela internet (ja, den svenska delen i alla fall) är fullt av JAAAAAAAAA :) Blåst på fotboll som jag är kopplade jag inte alls tills jag fick läsa (ordentligt) här hos dig! :) Grattis till alla berörda :)

Olga T sa...

Tjoho vad kul!!!!!!!

Monica sa...

Mitt intresse är ju inte så
stort men duktigt av dom.
ha det bra

Geddfish ♥ sa...

Hörde på radion att det var någon slags seger ;) så jag säger GRATTIS, gud förlåte att jag inget vet om sport, hihi......
Ha en solig dag, det ska jag ha, stor soooool och blåååå himmel hela daaaan!

cissi sa...

Helt fantastiskt! Och stort grattis till grabbarna!

Ama de casa sa...

JAAAAA!!!! Igen :-)

Här var det dubbelt spännande. Internetet var så dåligt så det buffrade hela tiden. Sveriges andra straff missade vi helt och hållet. Såg bara att dom gjorde high five efteråt och gissade att den hade suttit. Sveriges sista straffen gick iväg och - poff! - det buffrade igen... Jag sa att: Visst kastade sig målvakten åt fel håll? Anders sa: Jag tror den gick över... Men den satt! Weehoo!

Båda dom fina räddningarna såg vi dock! Du lär få livat vid mottagandet - ha det så kul och ta måååånga bilder! :-D

Anni sa...

Jag kan också sträcka mig till att gilla just den här gnagaren, även om jag envist tyckte att klacken ropade: "Den som inte hoppar är ett gnagarsvin", när han fick dem att hoppa efter guldet.

Här var det bara våra tjut som hördes över Rhendalen, men jag frågade direkt maken om vi har en svensk flagga i bilen, så den kommer på plats idag - och så kan vi ju köra Måns Heroes-låt på hög volym och med öppna fönster när vi kör runt :-)

Guldkryckan sa...

Ja jösses va bra de har skött detta...kollade väl sammanlagt 3 min i andra halvlek och anade att det skulle gå till straffar.
Men jag somnade ju in där för att återuppstå till resultatet på FB.

Härligt. :)

TantGlad sa...

Det var nog många som jublade av glädje i går.
Och i dag blire välkomnande.

Må så gott och kram.

Susanne ❤️ sa...

Grattis till dom duktiga killarna :)
Jag såg inte matchen alls men så är jag tyvärr inte intresserad av fotboll, men som tur är finns det många andra som är det :) men som sagt lika stolt svensk som alla andra blir man nog hur intresserad man än är :)
KRAM

thulannguyen sa...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Giaonhan247 chuyên dịch vụ gửi hàng đi Úc, mua hộ vòng tay pandora úc ship về Việt Nam uy tín và dịch vụ vận chuyển hàng đi campuchia uy tín và kinh nghiệm cách order taobao về VN giá rẻ.