torsdag 26 september 2024

Tråktorsdag

Visst är h*n söt!? Väluppfostrad var h*n också. De bor många hundägare i Täby Park och de flesta söker sig till Startboxen och/eller Starfish & Coffee.

Nu har området även fått en promenadklubb som endast består av killar.

Det finns knappast en affär längre som man kan gå in på utan att man snubblar över specialpriser. Här ser ni riktigt läckra toaborstar i svart. Jag arrangerade bilden - såklart;-)

Inköpt på Asian Food Market - misosoppan med extra allt. Helt godkänt!


Nu har jag funderat ett tag, men inte kommit på något riktigt tråkigt som har hänt idag. Att det sedan två dagar tillbaka känns som höst bekräftas ju bara av kalendern. Men det har varit soligt och varmt alla dagar. Ingenting att klaga över alltså. 

Regn
Alldeles nyss kom det till och med några få droppar regn. Alldeles för litet av den varan för att göra svampälskare glada. Men enligt väderappen hotas det med betydligt mera regn imorgon. Jag gläds med svampentusiasterna. 

Granat
Minns inte om jag berättade här på bloggen att någon slängde in en granat i en lokal i Roslags Näsby i juli i år. Läste i lokaltidningen att granaten var skarp, att det var ren tur att den inte exploderade och att man tror sig ha hittat den skyldige. ”Lokalen” råkar vara ett av mina utlämningsställen. Ägaren och jag är rätt goda ”kompisar”. Bloggade om hans gaddar för exakt ett år sedan här.

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag. 

PS. Bilderna har ingenting med inlägget att göra, och de är absolut inte tråkiga heller;-) DS. 

5 kommentarer:

Susjos sa...

Nu var jag tvungen att kolla in din länk på kompisen med sina "gaddar", och då minns jag inlägget! Coola gaddar, förutom AIK gadden då, haha! Trist med granaten som slängdes in i lokalen, hualigen!
Visst var vädret toppenfint idag, men nu spöregnar det här i Solna, så det blir en tur med bilen till jobbet!
Ha det gott!
Kram!

LillaSyster sa...

skrev nyss en kommentar .....men poff så verkar den ha gått upp i rök.
Svarta toaborstar har funnits ett bra tag- det har jag och jag tror att mina är köpta på Ikea för 5kr
Här har regnat sedan kl.17 hoppas att svampen växer =)
Och det var en söt lite hund och den ser pålitlig ut.....i alla fall på bild. Ha nu en bra fredag imorgon! Ps det verkar bli vanligare och vanligare med träning för bara killar. Här i stan finns det gubbröra. Nu ska jag gosa med Trassel, han ligger här på min arm så det är lite svårt att skriva.

Hanneles bokparadis sa...

älskar misosoppe, har inte haft tråkigt, berättar mer om Bokmässan på lördag och söndag

Ditte sa...

Bedrövligt med granaten som kastades in. Vet ju att detta förekommer både här och var. Hörde nu på Nyheterna att HVB hem drivs av kriminella. Helt vansinnigt.
Toppen med den nya Asian Market som gör att du kan få bra asiatiska varor på hemmaplan.
Lite mer regn vore ju fint så att svamparna kom upp.
Nej, inget direkt tråkigt här heller. Och strålande sol var dte ju också idag. Toppen!

Klimakteriehäxan sa...

Vi har en liknande promenadklubb, i samma åldersklass, men den består endast av damer ...
Här på Södermalm ösregnar det. Men dagen började bra, på balkongen!