torsdag 27 april 2023

Tråktorsdag



Äntligen aprilväder. Så jag har längtat efter så kallat aprilväder. Ja, ni vet ömsom sol, regn, hagel och snö ungefär i den ordningen. Gärna samma dag och föredragsvis med bara några minuters mellanrum. Nu klarade Täby sig från hagel och snö idag, men resten satt klockrent! En himla tur att det fortfarande är april, om än redan den 27:e. Antar att vi i vanlig ordning får vårt "riktiga" aprilväder i maj.

Elefant återfunnen
Ni kommer kanske ihåg det här inlägget och det här?! Kan med stor glädje berätta att den söta elefanten är återfunnen. Såg honom ligga tillsammans med björnen. Vårkänslor;-) Paret hade fått sällskap av en rätt rolig höna – tror jag det var.

Det blir inte tråkigare än så här. Inte roligare heller;-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

PS. Bild 2 har ingenting med inlägget att göra. Men ni måste väl medge att det är svårt att bygga en tråkigare sittplats. Observera att bänkens träslag skiljer sig från väggens. Usch! DS.

13 kommentarer:

nalta norrland sa...

De var ju tvungen att byta träslag för att särskilja bänken från väggen 😅
Vi har faktiskt haft en ovanligt fin vinterdag 😜
Tro om Dina tre djur blir fyra nästa vecka 🤔
🤗

LillaSyster sa...

Som att sitta i skamvrån? Känns inget inbjudande att sätta sig där. Ha en bra kväll! Här blev det ett glas rött =

femfemman sa...

Härligt för lantisen i stan. Vila benen en stund och titta på folk. Bästa stadsnöjet. Aprilväder med extra allt här!! God kväll!

Gunnel sa...

Jag tänkte på samma sak som Lillasyster. Det måste kännas som att sitta i skamvrån.

Äventyret framtiden sa...

Tänk att det kan bli en rolig höna av en elefant och en björn ;) Inte tråkigt alls fastän det är torsdag. Jag tycker inte att sittplatsen är tråkig alls den heller. Så tråkig är jag idag ;) Nyss hemkommen från mitt första tandläkarbesök i "främmande land". Inte tråkigt alls det heller

Guldkryckan sa...

En sådan sittplats lämnar ju lite övrigt att önska, minst sagt.
Ser fram emot vårvädret här på riktigt, fast det nuvarande är väl det som kallas vår antar jag.

Ha nu en fin avslutning på kvällen Bp.

Susjos sa...

Här i Solna fick vi både hagel, regn och solsken idag, snacka om aprilväder!
Japp, säger som lillasyster...den sittplatsen ser verkligen ut som en skamvrå, varför så långt in?
Ingen tråktorsdag här inte...har träffat Ditte med flera och haft en fantastisk kväll!
Ha det gott!
Kram!

KajsaLisa sa...

Mjukdjursmys, det var av och på idag.
Tack för länken.

Anki sa...

Så bra att elefanten är återfunnen ... mjukisdjuren ser ut att ha det mysigt där.
Vilken urtråkig sittplats!

Svar: Ja, jag hoppas verkligen att torget inte blir som Täbys Döda torg. Liknande stolar/ soffor finns på flera platser, fler för 3-4 personer - ska testa dem någon gång :)
Haha ... en följetong om boulebanorna kanske vore något att fundera på - och nej jag tror inte att det är något för mig, men man ska ju aldrig säga aldrig :)

Annika sa...

HAHA, sittplatsen ja. Som du säger, tråkigare får man leta efter. Bra bild en tråktorsdag.

Vädret, snart är det maj. DÅ blir det nog bättre, hoppas vi :-P
Här ösregnar det och det är bra rått i luften.

christian sa...

Gosedjurorgien är söt . . .
Sittplatsen är helt i min smak faktiskt, där kan man ju sitta helt ostört!

Det var inte mycket tråkigt i det här inlägget inte.....

Ha en fin helg!

Ditte sa...

Så fint att den söta elefanten är återfunnen.
Ja, aprilväder är det men nu har det inte många dagar på sig att fortsätta med det. Snart går vi in i maj och vill ha majväder-
Hörnan här var verkligen trist. Men kanske om någon vill vara för sig själv en stund kan den ju passa. För egen del skulle jag känna mig trängd här-
Och vad det gäller det tråkiga så hade jag en väldigt otråkig torsdag.
Vackra blommor piggade bl.a upp mig-

Hanneles bokparadis sa...

yngsta barnbarnen gillar elefantkudden