lördag 1 april 2023

Bokmärke



Första april idag. Förut var det nästan ett måste att komma på minst ett aprilskämt denna dag. Tidningarna och även tv-nyheterna klurade på hur man bäst skulle kunna lura folk. Även hemma och på jobbet försökte många sig på att komma på trovärdiga aprilskämt.

Aprilskämt
Nu har jag inte kollat tv och tidningar idag (än) för att se om trenden håller i sig, men själv har jag har i alla fall inte utsatts för ett bra (eller dåligt) skämt. Om man nu inte räknar Liverpools 4-1 förlust mot Manchester City. Kollade inte matchen. Njöt av uteliv i solen istället. Med andra ord så känner mig inte ett dugg lurad; -) 

Bokmärke
Javisst ja! Lördagar är ju bokmärkesdagar. Lägger upp ett riktigt gulligt fejk-bokmärke som jag fått av LillaSyster. Tusen tack:-) Kolla bebis-elefanten i elefantens mage. Älskar märket, som ”gör reklam förTiny One Shop, ett lettiskt företag som tillverkar barnkläder i alla färger utom rosa och blått. Bra där, det finns hopp!

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd, Åsa och Emma bokmärken.

9 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Snyggt bokmärke. Världen så hemskt att tidningar slutat med skämt. Inget skämt att vi förlovade oss den 1:a april för 42 år sedan.

nalta norrland sa...

Bra bokmärke och lilla elefanten otroligt söt ☺️
Här i vårt närområde så ”lurades” OKQ8 😜 sedan musikgruppen Hojjas ska flytta till 08a land 😎
Men inget spännande…
🤗

femfemman sa...

Bra att vägra rosa och blått.
Liverpool har det inte så lätt, det är tydligt....
Sol här också. Gott i lä. Men kallt när solen lämnar. Ska hålla mig inomhus, så jag fryser inte. Men våren fryser .. inne...
Aprilskämt... Har sett/hört några. Imponerad av kreativa människor som kommer på BRA skämt.
God kväll!

Ditte sa...

Riktigt snyggt bokmärke. Och med andra färger på kläderna än rosa och blått gillas extra.
Elefanten är gullig och inte minst med bebisen i magen.
Vad gäller aprilskämt var det ju detta med elen som skulle sänkas med 50% på något ställe. Men det kom ut på fel dag. Inte så lyckat,
men i övrigt har jag ännu inte sett något.
Förstår att du njutit i solen. Jag också-

Susjos sa...

Gulligt bokmärke, och bra att du nämnde den lilla babyn i elefantmagen, annars kanske jag hade missat den!
Aprilskämt ja, på vår privata facebookgrupp på jobbet låg ett kul skämt idag, jo, jag har skrivit om det i dagens blogginlägg!
Underbart väder idag, jag hann dock inte njuta i solen idag, storhandlade istället, men det blev första kaffetåren på balkongen idag, hurra!
Ha en fin kväll!
Kram

Guldkryckan sa...

Tycker väl det har gått lite till överdrift med aprilskämten men det är ju jag det. ;)
Barnkläder där ja, har väl inte funderat så mycket på det men jag förstår tänket


sv: Tidig kväll var det där ja, haha. :)

Ha det bäst nu Bp.

Äventyret framtiden sa...

Jag har inte en aning om jag har blivit lurad idag. OM jag har blivit det. Tror att jag har klarat mig fast...visst blev jag lurad av Uffe när vi var ute på levadavandring i bergen. Jag hittade en nässla; de ser annorlunda ut här än hemma i Norden och jag undrade förstås högt om det är en riktig nässla. Känn efter sade Uffe och jag kände efter...jisses så det brände och länge, länge. Där stod karln och storskrattade.. Men det var nog inte ett aprilskämt, tror inte att han ens kommer ihåg att det är 1 april idag. Bäst att inte väcka den björn som sover.

Elefantbokmärket är så fint med en bebis i magen. Snyggt, verkligen!

Anki sa...

Har faktiskt ingen aning om jag blev lurad igår ... om jag blev det, så får jag leva med det :)
Jättegullig elefant på ditt fina bokmärke! Fejkat eller ej - gulligt är det som sagt!

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Otroligt sött bokmärke ändå, och fejk eller inte så får man ju ta det man gillar.

Ja du, många som försökte luras igår på tidningarna. Tycker tyvärr mest det är trist med kommentarerna för det ska alltid vara någon som ska framhäva "april". Kan inte folk få bli lurade? 😵‍💫