söndag 30 april 2023

Skyltsöndag #416

Den här veckan är jag riktigt nöjd med min skyltskörd. Den är varierad och innehåller två ”inslag” som jag inte haft med förut. Hoppas ni gillar skyltarna lika mycket som jag. Enjoy!

Repipe – vilket suveränt namn och passande logotyp för ett företag som håller på med relining och rör-/kanaltätning. Ja, de kunde ju ha valt namnet Reline också, men då "pipe" betyder "rör" på svenska blir det liksom ett riktigt starkt företagsnamn.

Isländskt inslag #1. Min lokala ICA är verkligen innovativ, vilket jag har visat många gånger. Så egentligen borde jag inte ha blivit förvånad när jag såg isländska produkter i butiken. Här är isländska lätt som en plätt – Piperminta. Hahaha!Isländskt inslag #2. Inte riktigt så lätt här inte. Ástaraldin fick jag faktiskt slänga in i Google translate. Resultat - "kärlekens ålder" som i det här fallet består av lakrits och choklad med passionsfrukt och mango.

Veckans höjdare. Där satt den. Visste inte att företaget ”TheSign” sysslade med fordonsdekor. När jag såg dekalen och samtidigt slängde en blick på registreringsskylten så tänkte jag på personer som tror på seanser och sittningar med ett medium för att via tecken från ovan få kontakt med de döda. Hur nog det går till...

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

13 kommentarer:

LillaSyster sa...

HUR hade syrran på en utav sina gamla bilar =) Fast det var en Volkswagen passat årsmodell äldre kanske tillverkad i slutet av 70- talet. Det är väl kanske snart 10 år sedan hon sålde av den, det var lite knöligt med en tvådörrars bil och två barn i baksätet. Men den rullar än....hos en pensionär=)
Snyggt skyltat hos dig! Önskar dig en fin Valborgskväll.

femfemman sa...

Isländsk lakrits är populärt i våra trakter också.
Har ett lokalt företag som importerar fisk , fångad av isländska fiskare. Väldigt bra fisk, stora djupfrysta filéer. Lakrits brukar de importera också.
Gott!
God valborgskväll!

Susjos sa...

Haha, den sista skylten på bilen med The Sign och hur!! Klockren!
Kul med det isländska godiset. Och ett coolt passande namn på företaget Repipe!
Snyggt skyltat BP! Tack för att du håller i!
KRAM!

nalta norrland sa...

Härlig skyltgodis 🤩 The Sign & HUR vinner priset ⭐️ ⭐️ ⭐️
Lakrits äter eller dricker jag inte, är allergisk/överkänslig 🤷‍♀️ och blir kanondålig 🤢
Isländska varor finns inte häromkring, ICA är tydligen trött efter ombyggnad/renovering och orkar knappt beställa hem andra varor än ICA basic.
Kolla in min Skyltsöndag i min alternativa blogg 😄
Där ser Du vad jag var på för forts event i torsdags 😜
🤗

Äventyret framtiden sa...

Snygga skyltar allihopa. Den sista gillar jag allra bäst, även om jag inte skulle ha någonting emot att lägga tänderna i den isländska lakritsen.

Ditte sa...

Snyggt skyltat! Håller helt med dig. Och lite annorlunda.
Bra namn här med "Repipe" . Här har de tänkt till-
Kul också med de isländska inslagen.
Sista bilden/skylten var ju "outstanding"

KajsaLisa sa...

Repipe lät ju bra, kort och begripligt. Isländska, hamnar jag där någon gång skall jag köpa Astaraldin lät gott. Hur kan ju tolkas på en massa sätt. Länkar upp dig nu.

Anki sa...

Annorlunda med isländska skyltar ... och isländsk lakrits låter spännande :)
Ha en fin 1:a maj!

christian sa...

Ja din ICA verkar ha mycket udda produkter/nyheter, isländska varor är ju inget man ser i butikerna annars precis...
Bildekoren kan ju föra tankarna precis vart som helst, inte konstigt att du hade fel.

Ha en fortsatt fin Valborg

byblixtra sa...

Repipe har en passande och snygg logga.
Isländskt godis kan vi köpa i godisbutikerna men just den där sorten har jag inte sett.
Läcker sista bild på bilen.

Guldkryckan sa...

Kommer ju, inte så osökt för mig, att tänka på Alberts och Herberts seans i tv-serien där, jo men visst, man undrar ju, hur? ;)

Isländskt godis har jag aldrig sett tror jag, brukar ju iofs inte kolla ursprunget alltid men ändå.

Besöker ju knappt ICA nu för tiden, där har innovativiteten avstannat helt.
a

Ha nu en fin 1-maj Bp.

Klimakteriehäxan sa...

Väl skyltat!!! Lite isländsk piparminta vore intressant att testa.

Paula sa...

Bil-godis hos dig ! Isländskt godis är inte något man stöter på överallt. Piparminta låter nästan finskt, piparminttu heter det. Det andra var grekiskat eller latin, eller kanske isländska rentav! fyndiga bildekaler, men lite färglösa tycker jag. Mera färg åt folket!