måndag 3 april 2023

Glad måndag


Kvinnan behövde inte sitta där ensam i solen länge. Hon fick snabbt sällskap av några hundägare.

Premiär för trettiosträcket 2023:-) Solen står på hela dagen på min inte inglasade balkong. Idag var det första gången i år termometern klättrade över trettiosträcket:-)


Idag var då en riktigt glad måndag. Jag som är ”beroende av” sol och gärna värme har haft finväder i tre dagar nu. Så då blir jag automatiskt superglad:-) Äntligen verkar det vara Nollåttaland som står på tur med lite sol:-) 

Väderappen vs. smhi och yr
Väderappen i mobilen, SMHI:s och YR:s 10 dagars väderprognos är inte överens om hur vädret ska bli under veckan och över Påsk. Det enda de kan enas om är att det INTE är mera snö i sikte. Minustemperaturer under nätterna består dock. Helt okej, för då sover jag ju;-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

PS. Bilderna jag lägger upp har i högsta grad något med inläggget att göra;-) DS. 

12 kommentarer:

nalta norrland sa...

Vi har så pass kallt om nätterna, närmare minus 15, så även om det är nån plusgrad dagtid hjälper det inte till att minska på snömassorna.
Idag var det halt som faan uppe vid Sjukstugan och Apoteket.
Härligt med all denna värme på Din balkong, nu kan Du påbörja årets balkongsittning med en bra deckare som sällskap 👍
Jag sitter nu och väntar på att J ska komma hem, jag tänkte det kan ju vara kul att äta middag innan vi ska kvällsfika ☺️
Ha en fortsatt Glad Måndag 🤗

femfemman sa...

Härligt, härligt! Sol och vårkänsla. Speciellt fram emot seneftermiddagen var det riktigt vårlikt idag.
Hoppas att vi slipper mer snö! Finns lite kvar i skuggiga lägen.
Och vilken temperatur du fick upp! Lä och solvägg, gissar jag. God kväll!

Ditte sa...

Absolut njutbart! Och tänk över +30 idag. Förstår att du hade fina timmar.( Så högt kom den inte termometern hos oss; +25 blev det.)
Kan tänka mig att damen här fick sällskap i solen. Här på Söder var det fult på uteserveringar, de som satt ut möbler och på bänkar i solen. Fullt förståeligt.
Och visst håller vi tummarna för fortsatt vackert väder.
Minus nattetid klarar vi.


LillaSyster sa...

Grattis! Det är sådant väder jag haft de senaste två veckorna =)
Huvudsaken är att de är eniga om ingen mer nederbörd i form av snö, det räcker med det som ligger kvar.
Glad måndag på dig!

Geddfish ♥ sa...

Jag har också haft finväder några dagar men inga 30 grader här.
Glad ändå.
Gillar dina färger på balkongen!
Mina väderappar är inte heller helt överens. De har mätpunkter på olika ställen här i stan.
Fin kväll!

Äventyret framtiden sa...

+ 30 grader är väl i solen, inte i skuggan väl?
Du laddar säkert solenergi nu kan jag tänka mig!
Glad måndag BP!

Susjos sa...

Alltså, din balkong måste ha rejält med söderläge...+30 grader! WOW!...och ingen inglasning! Men visst var det varmt idag på vår inglasade balkong också, vi intog frukosten, eller ja...brunch får man väl kalla det, på balkongen. Måste helt klart skaffa en termometer till balkongen.
Kram å trevlig kväll!

KajsaLisa sa...

Gillar dina bilder av människor som inte har en aning om att dom blir fotade.Ser att dom verkligen njuter.

Anonym sa...

Håller med KajsaLisa - Dina foton av människor är
alltid suveräna. Den där kvinnan, som sitter där och
småler för sej själv, ser så otroligt glad ut.
16 plusgrader u norra Virginia med sol, men kyliga
vindar. Påskliljorna börjar se lite trötta ut redan,
men tulpanbladen blir större och större. Alltid nåt
att se fram emot. , Rurh i Virginia

Anki sa...

Som alltid trevligt att se dina bilder på dina ovetande grannar :)
Förstår att du njuter - jag hade gått in långt innan termometern passerat 30-strecket :)
Svar: Muffin är inte släkt med lilla Vectra ... men hennes pappa heter faktiskt också Muffin, men är en "minimuffin" :)

christian sa...

Så bra, då kan du börja läsa dina reaböcker nu...

Eva sa...

Man riktigt känner värmen från solen som damen med rollatorn njuter av. En jättefin bild! Vi hejar väl på Liverpool ikväll!?