måndag 26 juli 2021

Glad måndag



I år är nog första året som jag kände att tiden snurrar fortare och fortare. Jag menar på söndag är det 1 augusti, och då är det inte långt till hösten och kortare dagar. Redan nu känns det faktiskt att det är lika ”ljust” klockan 22:30 som det var en timme senare i juni. Tur att nätterna är varma:-) 

OS
Hade det varit EM eller VM i fotboll hade jag nog kollat alla matcher. Nu tittar jag bara på höjdpunkterna som doseras ut med massvis reklampauser. Precis som jag förutsåg så är Almenäs och Ekwall totalt osynkade. De verkar inte gilla varandra heller. Jonas Karlsson är rätt så ringrostig, vilket är fullt förståeligt efter fem år på en kanal som var mest känd för "Big Brother".

Magnolia
Fick en bild av bästisen Yvonne idag. Hennes magnolia blommar för andra gången i år. Nåt som gjorde både henne och mig glad:-) 

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

11 kommentarer:

Ama de casa sa...

Just idag fick jag en upplevelse om att tiden faktiskt inte alls går så fort som man tror ibland. Fast det får bli en klipphängare till morgondagens inlägg ;-)

Kul att magnolian blommar om! Det trodde jag inte att dom ens kunde göra. Men å andra sidan är jag inte särskilt bevandrad i florans värld.

Ha en glad måndagskväll! Här ska vi strax gå ut på stan och förlusta oss lite. Hör sorlet nedanför "terrassen" och det låter väldigt trevligt :-D

nalta norrland sa...

Tiden rusar i väg… om fyra veckor börjar Elin 9an och veckan innan ska hon till BUP och då ska vi försöka få dem att avskriva Elin.
J monterar nya bokhyllor 📚 och jag är nöjd 😄
Än är det hyfsat ljust den tid jag är vaken…
🤗

Carita Liljendahl sa...

Minsann - tiden rusar! Hur kan det snart vara augusti? På din nästa Skyltsöndagsdag!
Tack för länken och att du sprider måndagsglädje!

femfemman sa...

Magnolia! Försommarkänsla! Om jag kunde trolla, så skulle jag hålla kvar 15 maj -30 juni dubbelt upp. Glad måndagskväll!

Guldkryckan sa...

Ja nu går vi mot mörkare tider igen, hoppas det tar så lång tid som möjligt.
Kollar ju lite på OS här emellanåt, kors i taket ;)

Fint med en liten analys av dig där, ska kolla på detta.

Ha nu en fin måndagskväll Bp.

Klimakteriehäxan sa...

Undrar också ibland över sportkommentatorernas liv och öden. Jonas Karlsson lär ha lämnat SvT för att public service tappade bl a OS, men var det verkligen för att sitta i en soffa i Stockholm? Det är inte jättesvårt att sjunka in i dimmorna och bli bortglömd.
Men Sarah S är tapper.

Ditte sa...

Jag tittar ju en del på simning och där är några kommentatorer helt ok och. Jonas Karlsson är helt ok tycker jag men Ekwall och Almenäs är inga höjdpunkter alls. I fri idrott är det Carolina Klüft som är expertkommentator men jag gillar Kajsa Bergkvist bättre. Sen är det ju olika beroende på var man tittar. Discovery har jag bojkottat.
Härligt med en magnolia mitt i sommaren. Bara att glädjas.

Susjos sa...

Är det redan augusti på söndag? Hm, borde ju veta, yngsta sonen fyller ju år då! Trots att jag varit ledig dvs sjukskriven sen 1: a juli, så har dagarna rusat fram!
Det får gärna gå lite saktare!!!
Har inte tittat så mycket på OS , bara lite höjdpunkter som de har visat…
Vi njuter väl vidare av det fina vädret ännu en dag, sen ska det visst börja regna….hm, det får det gärna göra, men på natten!
Ha det fint!

Anni sa...

Alla reklampauser gör mig så less. Liksom dessa kommentatorer som envisas med att prata sönder matcher. Handboll och fotboll är det jag kollat på hittills - och så lite blandat som råkat sändas just när jag slagit på teven.
Imorgon är det match igen!

christian sa...

Ja du . . . all denna reklam . . . än så länge har OS gått mig helt obemärkt förbi . . .

KajsaLisa sa...

Snyggt mot den blåa himlen.