onsdag 14 september 2011

Onsdagstema: ”Fototripp”

Klockan var exakt 18:56 i kväll då jag kom på vilken bild jag skulle lägga upp till onsdagstemat ”Fototripp”. Eller rättare sagt det var bästa vännen R som utan att veta om det skrev inlägget åt mig. Tack R för bloggfodret:-)
Temat kräver ju 1. ett foto och 2. en tripp. Bilden är ganska ingen höjdare direkt, men att läsa om min tripp på 73:ans buss i eftermiddags kommer nog att roa er:

Busschaffisen hälsade de 30 pers i kön välkommen med orden:

- F*n, jag är 30 min sen och jävligt kissnödig. Snabba på, jag stänger dörren nu.

Han blåste förbi alla hållplatser men stannade vid Östra Station. Tack säger jag bara då jag hann med tåget:-)

Medmänsklighet
Detta mejlade jag till R som spann upp den här soryn åt mig och nu även till er:

- Du förstod direkt att busschaffisen sökte kontakt och sympati från er passagerare och fick det säkert! Eller hur! Det är en ensam människa bakom ratten som sträckte ut en hand efter lite medmänsklighet. Vad han hade säkert glömt är att det är så många människors dröm att ratta ett sådant fordon (99,7% av dom är säkert under 12 men ändå, de är också människor) och han borde egentligen vara mycket gladare. Tänk, vad skulle hända om han någon dag, när han var på sitt värsta humör fick en liten blomma av en passagerare?

Fler fototrippar hittar ni här.

PS. Då ni inte har haft ett vettigt träningspass för era tummar och tår på länge, så tänkte jag att ni kanske vill köra ett dubbelt pass imorgon: Båda vännerna N och R behöver ert stöd, så kör hårt!!!

24 kommentarer:

Freja sa...

Och i går tror jag jag stod och väntade på flygbussen nästan utanför ditt jobb! Jag stod och tittade på husen och undrade om du skrivit nån gång vad företaget heter, jag fick ingen "feeling" för nått av namnen som stod här och där....

Jane sa...

Vi hade en jätteglad och trevlig busschaufför här i Gävle, han sjöng, visslade, skämtade och bjöd på sig själv. Sedan var det någon idiot som ringde polisen så de kom och alko-testade honom ... man trodde att han var onykter, vilket han inte var! Tänk att man inte kan få vara "spontan" utan att folk tror att man har druckit :/

Jane sa...

visst ja - håller naturligtvis allt som går att hålla i morr´n!!! Det brukar ju funka ;)

Susanne sa...

Håller allt som går att hålla. Idag fick jag ett trist besked ang min syster. Hennes värden har gått upp, det är inte aktuellt med någon behandling just nu. Jag hatar Mr C!!!

4U2 sa...

VAD? Två inlägg samma dag?
Jag undrar bara: hur många väldigt kissnödiga personer stod och väntade på bussen som skulle ta de till en toalett? För i Stockholm är det inte många toaletter till förfogande ... Eller? :)
Jag håller i morgon, hårt, hårt!

Monica sa...

Stackarn det är ju inte alla som kan lämna jobbet och gå på muggen när det behövs.
Nä för trevlig kan man inte vara för då kan polisen komma och man får blåsa, det har hänt.
Klart vi håller tummar o tassar;-)

Lena sa...

Du frågade på vår blogg om vårt djur i bur var äkta. Ja det är den. Det är en Leguan och den är fotad på Borås Tropikhus.

Jess sa...

Vilka exemplar det finns i vår herres hage! ;)

Håller allt hårt i morgon!

Elisabeth sa...

Härlig story och inte minst kommentaren! Jag gymnastisera fingrar och tår för N o R, men ska de få del av min energi bör jag veta för vad. Kram E-h

Margareta sa...

Ja just det, det var ju det här med tripp och ett foto till det vilket du har lyckats med. Själv har jag tagit en tripp till ön och ska så vara här några dagar. Underbart väder här från att komma från ett regnigt ruskigt Luleå.

Jag ska verkligen hålla både fötter, händer och tankarna med hjälp av hjärnan på dina vänner i morgon. Jag håller de ju redan åt någon annan hela tiden och väntar på besked.

Tar med mig det när jag beger mig ut på löpartur imorgonbitti, behöver verkligen rensa hjärnan om jag ska fortsätta hålla allt det där. Jag kör hårt.

Olga T sa...

Hmm just det där med busschaufförer och toalettbesök har jag funderat över ibland....men aldrig tänkt på att de skulle basunera ut sina behov till alla passagerarnas vetskap. Lite onödigt ( nej nödigt var det ju ) ;)

Olga T sa...

P.S. Tummar och tår laddade och blåsten försvinner till fredag!!

Per-Anders sa...

Tjusningen med resor är ju inte bara målet utan i första hand själva resandet. "Din" chaufför verkar ha gjord dagens resa lite extra spännande.

B i r g i t t a sa...

Att du inte fotade honom ... så man fick se hur en kissnödig chaffis ser ut ... så man kan ta nästa buss ... eller
kanske borde det införas långkjol som kostym för chaufförer samt toastol vid ratten ... nej nu var jag kanske dum ... ?

Anonym sa...

Det är synd om människorna.

cat sa...

Stackars bussföraren som var så kissinödig!
Självklart ska jag hålla tummar och tår för både N och R.

Erik "Semlan" sa...

Jag känner för busschauffören. :-)
Kan tänka mig att förseningar är vanliga...
Roligt läsa din text, med R:s mejlkommentar.
Onekligen en annorlunda tripp. ;-)
Oj då, ska det bara vara en bild? Då blev det fel hos mig. ;-)

SigridfraEnget sa...

Härlig bild på teman!! Och tummarna ska jag hålla!

Anonym sa...

Stackarn som var tvungen att blåsa förbi alla hållplatser på grund av sin blåsa... :-)

Håller tummarna!

sv: Viss graffiti kan vara jättefin på kontrollerade ställen. Men när nån bara har ritat en snopp eller skrivit nåt kludd på en husvägg då är det verkligen inte fint....
:-)

Pialotta sa...

Ha, ha.. så kan de gå.. det man inte håller i handen är svårt att styra.. stackare .. undras tro hur det gick sen;) Jag vet inte vad/vilka/varför jag ska hålla mina tummar.. men jag gör det ändå:) Ha, ha du är för härlig du i dina inlägg.. I Like :)

Rantamor sa...

Har faktiskt aldrig tänkt på hur det är att vara chaufför och bli hastigt nödig av det ena eller andra.
Tänk om man har rännskita vart tar man vägen dådå...
för att nypa ihop går ju inte...
inte heller skita på sig som busschaufför ????
Tur man inte blev just busschaufför...

Och du Rantafar blev tokglad när han hörde att du kanske skulle hålla på Timrå i elitserien i hockey....
dom behöver alla supportrar dom kan få vetdu...
och en från Stockholma skulle sitta fint d.
Ikväll kör dom igång och nederlagstippad av alla experter är dom...
nej nu ska jag ut å ta reda på tvätten...
hoppas den inte blåst bort...
inte snyggt med mina trosor hos grannen med bocken....

Klart jag hållit tummarna idag !!!

Tjingelingen.

Lysande ögonblick! sa...

Håller tummar och tår.

Alltså. Vilket underbart svar från din vän. UNDERBART.

KRAM

Malla sa...

Självklart håller jag både tummar och tår!

Hörni sa...

Tycker nog lite synd om busschauffören, jag skulle aldrig klara av det jobbet även om jag hade körkort.:)

Åhhh, hoppas det gick bra, jag har varit dålig på att läsa bloggar och missade att jag skulle hålla tummarna.