måndag 27 februari 2012

Måndagstema: ”Till vänster”

Till en början vill jag tacka er alla som kommenterade mitt tråkiga inlägg igår. Undrar om det behövs bilder på den här bloggen när jag ändå ”kammar hem” 23 suveräna kommentarer;-) Stort tack!
Att maken är ett geni har ni ju redan förstått. Klockan 18:45 igår fungerade min dator igen efter mottot:

- I threw everything out and then put it back together again.

Jag fick aldrig veta vad detta “everything” var och ärligt talat så bryr jag mig inte, bara mitt “sociala liv” är återställd;-)

Till vänster
Så idag får ni tre bilder från mig till Måndagstemat som är ”Vänster”. Två har jag tagit själv, den tredje damp ner i inboxen – avsändare Margareta.

Överst ser ni en pil som hade pekat rakt åt vänster om jag inte hade valt att använda min karakteristiska BP-vinkel. Nu pekar den snett neråt på en gata som går uppåt;-)

Mittbilden visar en banan med ett frågetecken till vänster. Här undrar jag om jag ska ifrågasätta Chiquitas kvalitet. Man har ju hört ett och annat om företagets metoder.

Till sist bilden som alltså Margareta mejlade till mig idag. Att BP står till vänster går ju inte at förneka. Men jag försäkrar er att eventuella likheter med oljebolaget och den stundande rättegången är helt oavsiktiliga;-) Tack Margareta!!!

Fler bidrag till temat "Till vänster" hittar ni här.

22 kommentarer:

Malla sa...

Åhå, BP in the paper! minsann :)
Ja, vad vill frågetecknet säga egentligen?

Petra sa...

Inte alla som får vara med i tidningen.

4U2 sa...

Ja, man undrar över ? tecknet på bananen ;)

BP, jag trodde nästan det var dig det handlade om, eller inte :)

Hum, din kommentar pop up ser lite bessynerlig ut ...

Jess sa...

Det var bra triss till vänster, även om jag inte fattade bananen först.. :)
Så det är till att vara kändis nu? Stå med i tidningen och allt! ;)

Bildgatan sa...

Hahaha, min första tanke när jag såg rubriken var att skrank faktiskt kan vara något annat och då tänkte jag målvakt och fotboll, sedan stod det ju målet i texten och sedan miljarder på spel. Ja, det var lite små ord som gjorde det.

Tänkte inte på domstol och rättegång, inte heller på oljan och de pengar som kanske får pungas ut med. =)

Kul att den kom till nytta och tackar för länken.

Ett frågtecken på bananerna? Sedan är din bild mycket snyggare än vad den varit i "rätt" vinkel, fasadbilden.

Tur att du har en sådan duktig make och allt är fixat.

Sv. Det blir nog inte någon definitiv flytt, men visst finns det saker kvar att fota. =) Bra till nästa gång man kommer även om jag kanske hinnermed några fler under dagarna som är kvar till jag ska tillbaka till norr.

Ha en fortsatt bra kväll.

Kicki sa...

Tänk att jag hade den idén en gång när BP dök upp i en tidning...eller två!
Klart du får kommentarer men det är roligare med bilder till texterna:) Gillar den blå skylten (även om jag inte är blåälskare) mot den engelskt röda fasaden!
Vet inte vad du tänker på för sång...

Anonym sa...

Så tøffe bidrag til mandagstema:) Tenkte faktisk på skilt jeg også, men ble til slutt prinsesse-stil i stede:) Fineste ukestarten til deg:)

LissenTo sa...

Suveräna maken, både duktig och otroligt snäll. Gör allt för dej ♥


Och du gör säkert massor, lite till vänster och lite till höger

4U2 sa...

Nej,nej jag gillar inte detta. Menar nya kommentarrutan. Inget sammanhang längre. Det var bättre förr ... ;)

4U2 sa...

Glömde: alla har det så nu, ju!

SoF sa...

Aha - är det DEN BP de menar... ;)

Varma regniga kvällshälsningar och tack för titt-in! :)

Pialotta sa...

Nyheter om BP ser jag ;) Första bilden är ju suverän.. det fanns en tid, då jag hade för mig att fota alla bilder i just den vinkeln ;) Riktigt nice du hittade motivet, då det är vänster som gäller.. Själv har jag inte haft det minsta lust att blogga varken idag eller igår, men nu finns mitt inlägg.. Blir du sugen eller blir du ;)?

llhertz sa...

Dina vänsterskruvar liknar inte de andras, bara så att du vet ;)
Upptäcker att jag sitter och ler åt dina texter mitt i natten när sängen borde vara ett bättre alternativ.
Det är ett gott betyg, tro mig :)

Charlotta sa...

Härliga vänsterfokuseringar.

Pumita sa...

1. Fenomenal slutledningsförmåga! Jag lutade huvudet åt vänster för att läsa skylten. Det kanske du också gjorde när du tryckte på kameraknappen? ;)

2. EU-certifierade bananer, är de tillräckligt raka då eller tillåts en lätt vänstersväng? Hursomhelst, inga såna bananer över min tröskel... jag bojkottar Chiquita.

3. Jag såg också BP in the paper igår! Blev nästan kallsvettig när jag såg rubriken i gratisblaskan: "Idag ska BP stå till svars för katastrofen". VAD har hon nu gjort??? liksom.

Susanne sa...

Sv: Vår E är så himla händig. DIF-tröja kommer från Es Djurgårdsfamilj. Jag har iaf köpt DIF-nappar ;)

Monica sa...

Bra BP lösning på temat ja ska man vara politiskt korrekt ska man nog inte äta bananer.
Se upp i dag, man ser inte isen under blötsnön här blev det årets första vurpa;-(

Jane sa...

aha, har du sprungit runt i svärmors kvarter!?! Den där backen känner jag igen :)
Frågetecknet på bananen betyder säkert att man undrar om den är rak nog för EU´s bestämmelser ...
Himla tur att du står inför skranket och inte bakom!!!

Ama de casa sa...

Är du säker att det är vänster? Svårt det där med höger och vänster...
:-)

cat sa...

Se där ja, nu är ordningen återställd på din blogg ;) Klart att vi vill ha annorlunda bilder också :)

Desirée sa...

Kult bilde, og godt løst tema!

Ha en fin dag!

Hörni sa...

Aj aj aj vad har du nu gjort? Med i tidningen och allt..;) Men BP står till vänster, det gör det ju.
Läcker bananbild, herregud vilken gul banan med frågetecken till vänster.
Och den där skylten pekar åt vänster, det ser jag också om jag vickar lite på huvudet.
Perfekt vänstervriden triss du knåpat ihop. :)