lördag 18 februari 2012

4U2: ”Blomma”. Shannara’s SaturdayMix: ”Åka”

Som många av er vet bor jag i Täby och jobbar i innerstan. Självklart åker jag kommunalt och på kvällen tar jag alltid Roslagsbanan hem från Östra Station till Täby Centrum. Om jag inte skulle kliva av där utan fortsatte två stationer till skulle jag hamna på Viggbyholms station.
Och just där hamnar jag/vi nästan varje helg. Fast då tar vi bilen till det mysiga stationscaféet som bjuder på stor-Stockholms bästa bakverk. Entrén till caféet är väldigt inbjudande även under vintern som ni ser på bilden. I bakgrunden ser ni Roslagsbanan som jag åker med varje dag och i förgrunden hittar ni en blomma också, För visst måste ljung räknas som blomma;-)

Fler blommor hittar ni här.
Fler bidrag till ”Åka” hittar ni här.

20 kommentarer:

Petra sa...

Ser verkligen helmysigt ut.
Kram

Anonym sa...

Ljung räknas som blomma!

Susanne sa...

Så fint, får lite vårkänslor när jag ser bilden.

4U2 sa...

Absolut är ljung en blomma och jag trodde först du hade en sommarbild! Tack för denna ögonfröjd!

Monica sa...

Ja i alla fall när den blommar då är den ju så fin;-)))
Ha det bra;-)))

cat sa...

En fantastiskt lyckad temakombination :)

Annemor sa...

Flott kombinasjon og lekkert bilde. Det virker innbydende.
Ha en god helg :-)

Jane sa...

Förstår att du vill besöka det stället ... inbjudande och somrigt trots att det nästan är mitt i vintern :) Nu fick du mig att längta till kolonistugan ... hmmm ... undrar om jag har det där odjuret kvar under stugan. Kanske man ska gå och kolla för att se om det finns några spår för eventuell artbestämning :)

Freja sa...

Klart ljung är en blomma! Min syrra bodde en gång i tiden i Stocksund, då åkte även jag Roslagsbanan....

Olga T sa...

Mycket bra!! Du fick till det både idémässigt och med en bra bild!
Ljung är Västergötlands landskapsblomma "Erica vulgaris", så det måste vara en blomma.
Ser faktiskt riktigt bra ut med sommarmöbeln mitt i vintern.

Marit Johansson sa...

Klart att ljung räknas som blomma. Vilken härligt sommrig bild trots att den är tagen mitt i vintern!

Kicki sa...

Ja visst är det en blomma...eller är det en liten buske...men den har ju små blommor på sig i alla fall:)

Pysselfarmor sa...

Ljung blommar ju! Viggbyholm var det längesedan jag hade vägarna förbi....var där litet då och då när jag bodde i Täby. Ska lägga det fiket på minnet!

Jess sa...

Klart att ljung räknas som blomma!
Jag är imponerad över att du lyckas få ihop två tema i en bild! Den här har du verkligen lyckats med, ja, fast det brukar du ju förstås göra!

Pumita sa...

Tack för att jag fick åka med dig till Viggbyholm för där har jag aldrig varit!
Jag är inte värsta gottegrisen men blir ändå lite nyfiken på de där bakverken... kan du inte bjuda på bildbevis, snälla! :p

Bildgatan sa...

Du fick som vanligt ihop en dubbel -snyggt och visst är ljung en blomma, vad skulle det annars vara?

Tycker om det vackra gamla och en damejeanne, eller två pryder också snyggt.

Ezter sa...

Vad mysigt där ser ut!

Hörni sa...

Ljung är helt klart en blomma! Och det ser jättetrevlig och mysigt ut på det där caféet. :)

Anonym sa...

Såg himla fint ut :-)

Eva in Athens, Greece sa...

Väldigt gulligt ser det ut! Vem vill inte ta en fika där? Ser lugnt ut dessutom trots att det ligger vid en station.
Ha en fin helg!
(Hittade hit via Mona)