måndag 20 februari 2012

En färgglad och "cirkulär" måndagsblandning

Måndagstema: ”Cirkulärt”
Måndagstemat är ”cirkulär” idag och då bjuder jag er på många härliga och färgglada cirkulära stavar som ni ser på bilden. Fotot är taget på Stockholms Design Week för någon vecka sedan. Det ni ser är faktiskt en pall/stol och det fiffiga med den är att alla stavar kan tas ut och blandas efter smak och tycke. Suveränt för ett dagis/en förskola tycker jag.

Award
Igår damp det ner en helt otippad award hos mig. En som gjorde mig extremt glad, då det är den första jag någonsin fått av en ”renodlad” fotobloggare – Mona. Hennes motivering gjorde mig ännu lyckligare:

Överraskar ständigt med oväntade bilder, ofta tagna i häftiga vinklar. Bjuder oss dessutom på härligt uppfriskande historier från sin vardag.

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv;-) 1 000 tack Mona. Din blogg ligger nu på min blogglist. Dina underbara foton vill jag faktiskt se dagligen, inte bara när det är dags för fototeman.
Awarden lämnar jag som vanligt vidare till er alla!

Er egen bloggkonsult
Det är fler bloggare som har irriterat sig över bloggers nya, idiotiska ordverifiering. Jag har förstått att de flesta av er inte ens vet att ni har den, än mindre hur ni kan bli av med den. Som er egen PBC (Personal Blog Consultant) delar jag gärna med mig hur man gör:

Logga in på er sajt. Klicka på ”Inställningar” till höger. På nästa sajt välj ”Kommentarer”. Scrolla ner till ”Vill du visa ordkontrollen för kommentarerna?”. Här väljer ni ”Nej”.
Klart! Och jag tar inte ens betalt för mitt konsulteri;-)

Fler bilder till ”Cirkulär” hittar ni här.

31 kommentarer:

LissenTo sa...

Tjena konsulten och grattis till awarden, du gör många glada och överaskar med fina/crazy/roliga bilder.

Tja inte konstigt att jag blir smittad.

Ha en fin vecka. // Lissen

Petra sa...

1. Grattis till award. Du är guld värd den.
2. Pallen är urfräck.
3. Kram

Petra sa...

Jag hoppas verkligen inte att jag har ordverifiering. Hittar inte någonstans att jag skall ha det.

anne sa...

Härligt med award och härligt med de däringa....modellerestavar, tyckte jag de såg ut som!

Sv. Det blir ingen ost till mössen, det blir (kanske) någon yrkesmässig cobrax eller nåt!

4U2 sa...

Ja, den awarden hade du verkligen förtjänat! Grattis!
Stolen får mig glad samtidigt tänker jag på att åtminstone här hemma skulle det samlas väldigt mycket damm mellan stavarna :)
Vet inte men det samlar sig en massa damm hela tiden överallt hur vi än städar ... mycket märkligt ;) Oavsett: bilden är fin, stolen smart och färgerna gör mig glad!

4U2 sa...

Glömde skriva att jag undrade vad du skulle säga om den gröna epan och jag gissade rätt! ;)

Susanne sa...

Grattis till Awarden. Du är så himla bäst och är verkligen värd den.

Freja sa...

Åhh, den bilden slog an min nostalginerv. Min mormor hade varit lärare och när vi var små hade hon någon sorts pedagogisk leksak som bestod av stavar i olika färger, jag tror att det var matte man tränade på när man lekte med dem.... Jag flyttades direkt till mormor och morfars köksbord när jag såg din bild, tack för att du väckte ett varmt minne hos mig!

Bildgatan sa...

Tyckte verkligen att "din" cirkulära pall är häftig. Varför inte på altan i stugan. =) Men jag är ju lite barnslig.

Det där med verifiering kommenterade jag nyss och är mäkta irriterad på sådant eftersom jag tycker det tar tid och ibland svårt att se. Vad bra att du jobbar som gratiskonsult ibland.

Bildgatan sa...

Förresten kan du också förklara hur de väljer att namn/url syns i alternativen hos er med blogspot. Tycker det är irriterande när jag måste använda googlekontot eftersom jag heter annat där och det går inte att ändra profilnamnet och två med samma e-post går tydligen inte att ha.

Tack för mig. =9

Kicki sa...

Grattis till awaaarden, din bara din för det är du värd! Du har väl några i din samling nu:)
Pallen är ju urhäftig!
Trevlig kväll!

Anonym sa...

Gratulerer til awarden! Kjempefint bilde! Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke!:)

Annemor sa...

Gratulerer med award
Og nå har jeg glemt alt, for jeg ville få vekk de hersens bokstavene, men fant ikke noe jeg kunne si nei til.
Ha en god kveld.

Per-Anders sa...

En stol/pall..? Men vart sitter man då?

Hörni sa...

En sån läcker pall, smart att kunna ändra utseende på den själv.
Och grattis till awarden! Så kul när det kommer från oväntat håll. :)

Mona sa...

Urläcker bild! Ja, det verkar ju fiffigt. Men det får vara på dagis då. JAG skulle bara få ont och en massa konstiga märken i baken...

PS. Du är faktiskt en jätteduktig fotograf!

Mona sa...

Jag glömde berätta att det är en brunnsring på min bild.

Pialotta sa...

Hej på dej.. Jag har inte ens ordkontrollen.. tycker själv att det är så irriterande och ibland ser jag inte vad där står.. otydligt och som sagt önskat fler tog bort ..men man väljer ju själv. Pall, så himla käckt.. trodde jag verkligen inte.. du hittar grejer du :) Awarden finns hos mig oxså nu, men jag delar inte ut ingen ska få känna på "varför inte jag" .. duvet.. gillar alla de olika bloggare som jag är i kontakt med här och då har jag svårt att välja ut vissa. Ha de skojigt ;)

llhertz sa...

En gladpall borde vara en tillgång i varje hem. Den ser ut att vara en finfin smulsamlare också, det uppskattas.
Grattis till Awarden med den träffande motiveringen! (hehe ser ju att jag är i fint sällskap med mina konstiga vinklar)

Monica sa...

Färggrant för brunögat med andra ord HAHA nu var jag väl rolig;-)
GRATTIS till awarden du om någon har väl gjort dej förtjänt av den.
Ja du dessa ordkombinationer får en nästan att sluta kommentera, fattar inte varför det ena ordet ska vara nästintill oläsbart;-)))
Ha en bra dag;-))))

Marit Johansson sa...

Jag kan bara instämma, den awarden är du väl värd!
Och bra tolkning av temat också.. ha en bra dag!

cat sa...

En mycket läcker bild.
Tyvärr ser det inte ut så i min blogger. Jag har ingen som helst möjlighet att själv välja bort ordkontrollen. Det enda jag kan välja är vilka som ska få kommentera och om jag vill ha det modererat eller ej.

cat sa...

Grattis till awarden förresten :)

I did it! Jag fick byta tillbaka till det gamla gränssnittet för att kunna ta bort ordkontrollen.

SoF sa...

Idioti!! (ordverifieringen alltså) ;)

Jag lånar lite från din text idag och skriver in det hos mig, så att så många som möjligt blir medvetna om detta - länkar självklart till dig.

Varma hälsningar!

Olga T sa...

Grattis till awarden! Den är du förtjänt av!
Stolen hade jag gärna haft här hemma.

Anonym sa...

Väldans cirkulärt där, och Grattis till Awarden :-)

Inge sa...

Rigtig flot billede.. godt valg til temaet :-)

Pumita sa...

Kul att få uppskattning! Och här kommer mera: Superbra att du tar upp detta med ordverifiering! Jag hade valt bort den tidigare eftersom jag har kommentarskontroll men upptäckte att den hade poppat upp när jag bytte till det nya användargränssnittet... och nu hittade jag ingenstans att välja bort ordverifieringen. Gick tillbaka till gamla gränssnittet och klickade NEJ och nu hoppas att det är borta. Man tappar ju lusten att kommentera när man får trycka in en massa konstiga ord flera gånger om.

Anonym sa...

TACK för informationen om orverifieringen, jag blir GALEN på alla dessa, det är så illa så att jag avstår ifrån att kommentera i vissa bloggar pga detta!
Jag "lånar" också din text (och länkar) och lägger ut det i min blogg!
ja, vad skulle vi göra utan dig??? Alla borde ha en egen PBC!
Kram.

Pysselfarmor sa...

Ja jag skrev också och fler följde ju efter - bra! Ett elände är det där bokstäverna.

hmmm undrar hur det blir om man sitter på den stolen och man är naken....?? ja va' i jistarns skulle man sitta på den för när man är naken....tänkte fel där - ursäkta ;-))

Pysselfarmor sa...

Är nog litet disträ idag...trött...glömde säga grattis till awarden!