måndag 23 mars 2020

Glad måndag med dryck


En fika med familjen i det gröna, som inte är grönt än;-)


Cykelverkstad på innergården. Som ni ser har pappan till pojkarna inget huvud och en av hans söner saknas på bilden. Helt normalt när man (läs: jag) fotar i motljus;-)


En bonusbild till "Glad måndag". Courtesy: Yvonne och DN.

Skulle kunna inleda dagens ”Glad måndag” med samma text som för en vecka sedan - och med liknande bilder. Vad gäller foton så gör jag precis det, för även igår träffades några grannar över en fika på innergården. Är det två plusgrader och sol ute så är det;-) Sedan kan man ju göra cyklarna fina inför våren också, och det gör man helst i solen och inte i skuggan.

Klapp på axeln
Sedan lyckades jag mot alla odds med att installera både mobilt BankId och Swish på min sju år gammal iPhone. Vanligt BankId har jag haft länge, men inte den mobila varianten. Swish installerade jag ytterst motvilligt, då jag aldrig hade för avsikt att använda det. Då det tog mig ungefär en timme, kan man väl säga att det var en perfekt sysselsättningsterapi (inklusive hjärngympa) i dessa tråktider.

En dryck som inte föll mig i smaken
Det är nog fler. All saft, kolsyrade drycker och sötsliskiga drinkar samt grappa och kamomillte. Det var enkelt;-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

Det är Orsakullan som håller i ”Mars 31 dagar”.



10 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Swish har jag inte så mycket till övers för egentligen men ibland har jag nyttjat det trots det.
Smidigt på många vis förstås...men jag föredrar banken app.
Fast ska jag överföra till nån som har en annan bank...ja...då är ju Swish lite smidigare.
Men ändå...jaja..jag ska inte vara nån bakåtsträvare. ;)

Våren och cyklar hör ju ihop men jag tar nog vagnen istället...så knepigt att dra upp cykeln till lägenheten varje gång...man kan inte ha en enda pryl ifred här säger grannarna och så är det nog.

Tillönskar dig en fin (och glad) kväll :)

KajsaLisa sa...

Vårkänslor i dom två första och den andra skrattade jag åt. :)

Emma, Sol som sol? sa...

Härligt med de fikande ute!

Misstänker att det var den där ICA-skylten
i går som fick dig att installera Swisch.

Geddfish ♥ sa...

Skönt att vara ute! Nyttigt att ta en promenad och fika, dock med behörigt avstånd.
Allsin dar!BP installerar MobiltBankId och Swish! Ooops! Bravo!
Glad kväll!

Susjos sa...

Snyggt jobbat BP såklart ska du ha mobilt bankid och swish!
Härligt att se folk umgås ute i solens sken i denna speciella virustid.
Vad gäller drycker som inte faller en i smaken kan jag bara hålla med,gillar inte heller sötsliskiga drinkar och saft, fast jo, pina colada kan vara väldigt gott!
Kram!

Ditte sa...

En glad måndag! Behövligt! Trevligt att folk är ute. Och lite kyliga vindra verkar inte hindra. Bra så! För att vara ute ger ju i alla fall viss extra träning åt lungorna. Även här var det många längs kajen idag. Både på bänkar med kaffetermosar och promenerandes. Så skönt att vi har den här friheten här.
Och nu när det är vår är det ju fint att ordna med cyklarna.
Bonusbilden var extra munter...
Bra jobbat att du fick till både Swish och mobilt Bankid. Jag använder Swish ibland. Har mest gjort det till att köpa tågbiljetter till och från Uppsala när jag sitter på tågetoch vet att det går. Även också i några andra sammanhang inom familjen och lite till.
Vad gäller drycker så kan det söta gå bort även hos mig.

Ama de casa sa...

Haha! Känner igen det där med motljusbilder eller att fota i starkt solljus överhuvudtaget - vad som kom med i bild blev ofta inte riktigt vad man tänkt sig ;-)

Duktigt jobbat med installationerna! Själv brukar jag anlita min privata dataavdelning... :-)

Grappa är riktigt äckligt. Dyr fotogen, typ.

Christian sa...

Våriga bilder, å det känns ofta lite vårigt, även om vi dessvärre har sibiriska stormar (typ) här i Örebro.
Har du sett "seniorsurfarna" i svt så känner du nog igen dig vad gäller swish å annat....

tant Hannele på Hisingen sa...

jag gjorde nyss en blåsig cykeltur, fikade på stan i lördags, härligt!

Carita Liljendahl sa...

Så härligt vårväder där - mysigt med gänget vid bordet!
Tack för länken och för att du är med i Glad måndag!