onsdag 5 juli 2017

Sommarfolk i huvudstaden

Kan inte låta bli att visa er dagens bildskörd av personer som jag skulle vilja kalla för ”sommarfolk”. Enjoy!


Är det sommar och man är ledig så tar man en öl mitt på dagen. Nästan som vid Medelhavet. Kolla tjejens roliga frisyr och tatueringen.


När såg ni lederhosen senast? I mitt fall är det minst 30 år sedan. Men så idag på perrongen vid Danderyds tunnelbanestation fick jag syn på det här paret. Kolla herrens byxor och skor samt axelväskan. Slog vad med mig själv att paret antingen var från Tyskland, Österrike eller Schweiz. Det var det inte utan personerna talade ”småländska”.


Lägg märke till skuggorna på marken. Solen sken faktiskt till klockan 13:00 idag, sedan var det slut med det roliga. Trots att det är sommar och nollåttorna är på semester gjorde WWF ett tappert försök att värva nya medlemmar till organisationen. Plats: Odenplan.


Den här trion var härlig! De kände varandra, pratade och skrattade en bra stund. Kolla kvinnans lila hår, flätan och hårspäänet – så himla coolt! Då ordinarie servicevärdar är på semester han SL (Stockholms Lokaltrafik) kallat in några glada pensionärer. Bra gjort där!


14 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Haha, sista kortet, frun har en kappa i stil med hårfärgen också och maken har för långa byxor. jösses vad man ser detaljer ibland.
Första kortet, där är hon banne mig rakad på hårsidorna, fräckt.
Gillade lederhosenkortet, modigt, utstickande smålänningar ;)

Ja, här brummar det utanför mitt, fastän det inte börjar förrän i morgon.
Ha det gott och sol här 💚

Ditte sa...

Kul stilstudie! Och uppiggande!
Stilarna här i stan är klart skiftande och roligt är det. Bra fångade bilder och situationer.
Men mulet på em? Jag hade sol nästan hela dan, men å andra sidan är ju

Söder söderut.
God idé av SL attt kalla in det lite äldre gardet som hjälp.
Damen på sist bilden var verkligen färgkoordinerad, kul.
En trevlig nsdag såg dte ut attt ha varit.
Mannen med "lederhosen" kanske hade kommit fel. Han kanske skulle på vandring och inte vara kvar i stan...Men å andra sidan kan man vandra i stan också. Jag gör det dagligen, men äger inga lederhosen...

Olga T sa...

Semesterfirare i farten! Kul med blandning på stilar. Här fortsatte solen att skina!

Emma, Sol som sol? sa...

Superbra att kalla in de som fortfarande ill och kan göra saker för samhället! Om det så är pensionärer eller WWF. Gillade WWF-cykeln, förresten!

Haha, de där smålänningarna har antingen bott för långt in i skogen eller helt tappat greppet. Skillnad? Hårfin ...

Mias Mix sa...

Härligt somrigt! Ja Lederhosen var ett tag sen 😃 Kul när folk vågar ha håret precis som de själva vill!

Steve sa...

Bra fångat!

Biggeros sa...

Jag gillar verkligen dina spontana bilder på det verkliga sommarlivet. Avslappnat och livfullt. Vågade frisyrer och en originell klädsel. Ibland blir jag så impad på att folk bara är sig själva och struntar vad andra tycker:))Gillar även reklamcykeln!!

Anki sa...

Ett härligt hopplock med semesterfolk! igår var barnbarnen och jag i G:a Linköping - och där såg jag minsann en man iklädd lederhosen!
Tuff frisyr på första bilden!

FREEDOMtravel sa...

Men vad härligt att se att det är sommar i Stockholm! :) Här i östra Polen har vi haft riktigt fint sommarväder idag. Men på kvällar och nätter blir det lite kyligt...

Ama de casa sa...

Jag gillar verkligen dina betraktelser av omgivningen - snyggt fångade vardagssituationer, med en twist :-)

KajsaLisa sa...

Gillar tjejens frisyr, men läderbrallorna var bäst :)

Eva Trillian sa...

Sommarglädje i storstan :) Gillar att "titta på folk" :)

Anonym sa...

En härligt blandning!
Killen med lederhosen ser käck ut. Kolla vandrarskorna!
Voluntären - snygg och så innerligt gullig med det där leendet. Gillar!

Ruth i Virginia
-som tycker att du är fenomenal på att fota människor-

Anni sa...

fasar för den dag jag ovetandes fastnar på bild hos dig ;-)