måndag 10 juli 2017

Glad måndag

Idag var det verkligen en riktigt glad måndag. Hela 24 grader varmt och strålande solsken. Sådana sällsynt fina dagar måste såklart återigen firas. Det har ju liksom inte varit så många tillfällen den här sommaren.

Och bordet hos ”Greken” är en helt perfekt utsiktsplatå som ni ser. Enjoy!
Det gäller att ta tillvara soltimmarna.


Glass såklart! Ett måste i värmen för både barn...


... och vuxna.


Två butiksanställda har rast och njuter i solen.


Ja, och här ser ni en riktigt läcker bild. Tog den för jag ville visa er det lilla mellanrummet mellan parasollerna. Å just där prickade en fiskmås "rätt" med en nummer 2. Hens avföring missade min tallrik och mig själv med ungefär en centimeter. Det är andra gången i år som fiskmåsar väljer mig som måltavla. Undrar varför...

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.


16 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Så glatt och roligt!
Och bara EN som glodde på sin mobil.
Jag tänkte på idag när jag gick fram, att VAR ÄR ALLA MONSTERLETARE?
Den flugan blev kortvarig.

Ha en fortsatt fin och blå måndag!

Kolonilotta sa...

En helt fantastisk dag idag! Helt underbart! Synd bara att man jobbade....
Men jag tillbringade lunchen i allén i alla fall! Alltid något att glädjas åt! :)

Men vad du gjort måsarna för illa kan man ju undra. Skitfåglar om du frågar mig! ;)

Emma, Sol som sol? sa...

Ja vad ska man säga, fiskmåsarna har väl det som sport! Prickskytte! Bombs away!

Vid Vaxholms kajkant har de en "rovfågel" som snurrar i vinden. Den funkar jättebra!

Ditte sa...

Måsarna i stan är inte, enligt mitt tycke, av godo. Det är sjöfåglar och ska håla sig i skärgården och inte i innerstan. Ibland blir de dessutom aggressiva. Skönt att din tallrik missades, men kul är det inte att ha dem i närheten.
En glad måndag har det varit och jag ser på dina bilder och ler. Sommaren var på besök och folk njuter.
För egen del har jag vilat mig i form på balkongen. Glatt även där, men utan måsar öfr de är rädda för vår plastuggla. Men jag hör dem...

KajsaLisa sa...

Lugnet verkar härska i Täby under sommaren, sista bilden var en fullträff.

Olga T sa...

Ja vilken dag! Här blev det dock disigt efter lunch.
Nej varför prickar fåglarna in dig? Märkligt.

Steve sa...

En centimeter från att det inte blev nån glad måndag.

Monica sa...

HAHA härligt med lite flyt, har också klarat
mej från deras blaffor men såg att gaveln på
huset fått sej en fullträff.
Idag är det mer mitt väder, tänker ta mej en
tur till Arninge och shoppa loss lite.
Ibland kan jag sakna glass i stora lass och
chokladkartonger men det är ju bara att gilla läget.
Gör isglass på light saft riktigt gott faktiskt .
Ha det bra :-)

Anki sa...

Härliga glada måndagsbilder med skön sommarkänsla! Tur måsen missade!
Tack snälla du för dina styrkekramar - de känns bra!
Ha en fin tisdag!

Marina sa...

Med tanke på de få (i alla fall här) riktigt varma sommardagarna det har varit så här långt förstår jag om det lockar ut alla människor när de väl kommer.

Susanne sa...

Gillar parasollbilder med mycket blått runt om. Däremot avskyr jag fiskmåsar intensivt!

nalta norrland sa...

Go' mitt på dan tisdag :) Ja igår blev det Glad Måndag :)

svar Igår påbörjades vecka 4 så det har ju bara varit tre sommarlovsveckor hittills :)

Anita Malta sa...

Vilka härliga somriga bilder. Du är en mästare på gatufotografering, människor i vardagen ovetande om någon kamera! Sista bilden gillar jag mycket. Varför då ? Jo, för att det är så mycket blått, har många linjer och är avskalat enkel. Riktigt snygg! Glad tisdag Beate :-)

Eva Trillian sa...

Den där sista bilden är verkligen fantastisk :) ... och det är tur att de missar dig varje gång, de där måsarna!

Carita Liljendahl sa...

Glass och sol, blå himmel och umgänge.
Av det här glada måndagar skapta!
Sätter en länk på min blogg till din, kul att du är med!

Annette sa...

Härligt somriga bilder! Jag med min noja över proppar i benen blir dock riktigt orolig när jag ser kvinnan i svarta byxor och skor... Hon måste skaffa stödstrumpor för guds skull!! :o