fredag 14 juli 2017

Förbättrad sinnesstämning

Vädergudarna måste ha läst gårdagens inlägg på min blogg, för idag skärpte vädret till sig en aning. Det blåste visserligen och var delvis molnigt, men maken och jag lyckades i alla fall med både en utelunch och en AW-öl (After Walk) utan jackor. Här kommer två bildbevis från Stora Värtan i Hägernäs.



Väl hemma såg himlen ut så här igen. Suck!


Vilken tur då att jag kunde hämta ut min egen lilla somriga "sol" i Täby Centrum ikväll. Vädret går ju inte att påverka, men sinnesstämningen kan man definitivt göra något åt;-)

15 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Dagens sol och blåa vatten gav en extra glädje och drag i smilet.
Märks i bloggarna, att folk säkert valt att ta vara på denna dag, själv var jag ute mest hela dagen.

Ditte sa...

Man hastar ut så fort solen väljer att framträda men trevligt med lunch och a.w. vid vattnet. Ja, jag menar inte edt ev, som kom upifrån..
Klockan piggade verkligen upp och riktigt solig är den. Urläcker!

Anki sa...

Skönt att kunna njuta några timmar av solen i alla fall :) Uppiggande klocka - bra för humöret!

Steve sa...

Sommarklocka. Hur ser vinterklockan ut?

Susanne ❤️ sa...

Underbara sol och värme, så få tillfällen det har varit i sommar för dessa men nu har jag en veckas semester och då ska det vara soligt har jag bestämt ;)
Ta hand om dig finaste
KRAM

KajsaLisa sa...

Det blev en härlig dag i alla fall, kul klockarmband.

Biggeros sa...

Visst gör det mycket när solen är på hugget. Man blir så väl påmind om hur härlig sommaren påverkar ens sinnen. Det gör det iaf på mig. Så mysig dag ni fick tillsammans🤗

Carita Liljendahl sa...

Vädret är ju stora samtalsämnet!
Men fina båtbilder och en pigg klocka!
Och alltid lika trevligt med bilder från Grindtorp!

Monica sa...

Är faktiskt ganska nöjd med sommaren så här
långt men vill ha regn mina vattentunnor är
helt tomma nu.
Allt regn har gått på sidan av oss, idag kom
det världens åskknall utan förvarning åtföljd
av 3 droppar regn.
Ja det armbandet var riktigt färggrant passar
dej perfekt men inget för en tråkmåns som mej:0)
Ha det bra

Olga T sa...

Man får liksom passa på solstrålarna för att kunna lapa i sig dem. Trist.
Vilken läcker klocka! Passar dig perfekt!

Emma, Sol som sol? sa...

Det var en härligt färgglad klocka det där! Snyggt!

FREEDOMtravel sa...

Vi kom tillbaka till Sverige igår kväll, och vädret verkar ju helt ok här! Förstår inte vad det klagas över, haha ;)

Maria sa...

Åh vilken härlig klocka!!

nalta norrland sa...

Klockan YES 👍

Eva Trillian sa...

Helt suveränt glad-skapande klocka :)