lördag 17 september 2016

Sumobrottning








De två sista bilderna visar fajten mellan en pappa (blått bälte) och hans dotter (rött bälte).

Det heter Täby kulturdagar, fast de endast äger rum den 17 september, det vill säga idag. Mmmmmhhhh. Gissa var någonstans! Jo, på Döda Torget vid Täby Centrum. Det var en himla tur att det var ytterligare en varm och helt underbar dag. Nu vet jag inte vad sumobrottning har med kultur att göra – här i Täby alltså, men ”matcherna” var i alla fall himla roliga att titta på, eller rättare sagt de var det roligaste att beskåda under eftermiddagen. Dessutom var det glädjande att se att det var mest tjejer som brottades. Då vet ni det;-)




16 kommentarer:

nalta norrland sa...

Sumobrottning har jag aldrig sett i verkligheten,
men det kanske kommer hit oxå...

Sådan tur med vädret, skönt när vädret inte bråkar då det är utomhusaktivitet på G.

Guldkryckan sa...

Kulturdag här idag med i stadsdelen men jag stannade hemma...som vanligt ;)

Ja Sumo...såg det mycket på tv förr men numera tror jag inte det sänds här nånstans i landet.
Tur du kan se det live då ;)

Ha de fint nu.

Geddfish ♥ sa...

Sumobrottning, det kunde jag titta på förr i tiden. Stora hemska bjässar som stod upp och brottades.
Kul att få pröva på då, i dräkter ;) ja, allt förhöjer väl ett dött torg ;)
Kul reportage!
Natti, säer jag, som ska upp och jobba te möra! ;)

Olga T sa...

Hmm. Ser ganska knasigt ut. Men kanske det är det roliga. Vilket väder vi har! Gillas :)

Ditte sa...

Ja, allting kan ju pigga upp detta "Döda torg" och jag tycker du lyckats extra bra med dina pigga bilder.
Och tur med vädret såg det också ut att vara.


Ama de casa sa...

Det kanske blir en dag till nästa år? Då blir det ju dagar... ;-)

Såg kul ut det där :-)

Monica sa...

Sumobrottning är roligare att se på än vanlig
man blir så fascinerad av dessa bjässar;-)
Ha en skön söndag bara + 4 här på morgonen
dags att ta in övervintrarna från verandan.

FREEDOMtravel sa...

Haha, älskar att det heter "kulturdagarna". Det skvallrar liksom om att man siktat lite högre... Sen gillar jag oxå att "Döda torget" ser levande ut :)

Eva Trillian sa...

De siktar långt med kulturDAGAR - och då blir det i alla fall en :) smart att satsa ordentligt!
Tror man har rätt kul med de där sumo-dräkterna. kultur eller ej ;)

Comsi comsa sa...


Ha ha vad sött! :D))

Kram ♥

Ulla Maria sa...

Tycker sumodräkterna är kul och charmiga. Såg ett norskt filmklipp där en journalist utmanade en friidrottare på 10-kamp i sumoidrott och skrattade gott. (Elitidrottaren vann alla grenar utom en, tror jag.)

Days by Johanna sa...

åh det ser så roligt ut. Kom tänka på ett klipp jag såg från norsk tv, måste se om jag kan dela det på bloggen, det var så roligt att jag skratta ihjäl mig!

Tack, du har ju alltid rätt såklart du skulle ha rätt om jag bloggandet för mig med. Jobbar "bara" 75% men tiden försvinner snabbt ändå. Men Hugo somnar ju tidigt varje kväll, och då hinner jag ju blogga. och helgerna sover han ju mitt på dagen, så tiden finns om vilja finns :)

Ja , Kristianstad har två riktigt bra målvakter. Två raka segrar, ska bli intressant och se om de vinner serien lika lätt i år med.

KajsaLisa sa...

Underbar sport att fota :)

Steve sa...

Sumobrottning på Döda torget, det kallar jag kulturkrock.

Anders W sa...

Aldrig provat men kul att titta på!!!

Mias Mix sa...

Haha vad kul :)