onsdag 7 september 2016

Helt otroligt


Har då aldrig druckit te på en pub i 25 graders värme. Men det är ju alltid någon gång första gången. Tur att det fanns en toa på stället.



Den lossnade tanden/fyllningen. Äckligt, jo, men jag måste ju lägga upp ett bildbevis för att ni ska tro mig;-)

Det är mycket som är helt otroligt just nu. Eller vad sägs om sommarens varmaste natt, där termometern visade helasom lägst 17,4 grader. Eller dagstemperaturen – 25 grader, 22 grader vid klockan 17:00. Helt otroligt och helt underbart!

Magsjuk
Kan väl säga som så att jag har tajmat mina magproblem alldeles perfekt. De senaste tre dagarna har jag nämligen kutat mellan horisontalläge på balkongen och badrummet, där såväl handfatet och toaletten kom väl till användning. Var till och med tvungen att avboka veckolunchen med bästisen Yvonne idag. Bokade en akut läkartid tills imorgon, så får jag se vad jag drabbats av.

Inget ont som inte har nå’t gott med sig
Ja, det enda positiva med magåkomman är väl att jag bättrat på min solbränna rejält, vilket nog är tur då jag utan den skulle se extremt blek ut och tunn ut. För jag kan berätta att tre dagars ofrivillig bantning betyder lika många kilon i viktförlust…

Till råga på allt
Eftersom jag har kräkts tämligen regelbundet de senaste dagarna har jag borstat tänderna lika regelbundet, vilket var betydligt oftare än två gånger. Så igår kväll lossnade en tand/fyllning som tandläkaren för sisådär 10 år sedan skulpterade så fint i min underkäke. Roligt eller hur – NOT. Antar att tandläkaren kommer skratta hela vägen till banken nästa vecka...

PS. Av förklarliga skäl har jag inte gått på en riktig promenad de senaste dagarna. Det är då en himla tur att det finns bloggpromenader som man kan utföra nära badrummet om man säger så. Snart dags för en sådan:-) DS.

24 kommentarer:

nalta norrland sa...

Meen fyy faan, stackars Dig <3 <3 krya på kram

Ditte sa...

Illa! Och vd är väl en "sketen" förkylning mot din åkomma. Jag vill inte byta.
Hoppas innerligt att det hela ger med sig.
Har du möjligen ätit kyckling och fått kampylobakter? En tanke bara.
Och ger det inte med sig så iväg till en VC snarast.
En tappad tand dessutom...Puh!

Vädret är ju strålande så du är värd bättre än denna hemska magåkomma. Stockholm saknar dig.

Se nu till att det "onda" raskt jagas bort.

Comsi comsa sa...


Nämen fy, är du magsjuk? Men du, kan du inte smitta mig?
-jag behöver ta bort några kilon som sommaren lagt på mig. :D)
Otur med tanden och det är ingen liten kostnad, det ser inte alls äckligt ut det är ju bara en fyllning så vad är det för äckligt med det?

Krya på dig och glöm inte spola. :D)

Kram ♥

Susanne sa...

Jag hade kunnat vara utan bildbeviset ;)

Steve sa...

Jämmer och elände mitt i allt det septemberljuvliga. Hoppas att du snabbt återkommer i god form.

Kolonilotta sa...

Men usch! Nu är det riktigt synd om dig.
Visst kan man njuta på balkongen. Men hade ju önskat att du kom ut på en härlig promenad en dag som denna.
Hoppas det går över imorgon och du oavsett kan njuta av ytterligare en solig dag!
Stor kram och krya på dig!

KajsaLisa sa...

Krya på dig :) Hoppas du hinner njutas det fina vädret.

Susjos sa...

Näe...stackare! Magsjuk i solen! Jag har varit rastlös och inte orkat vara ute i solen idag..men det är en annan femma!
Magsjuka vet jag alltför väl är fruktansvärt att ha..minns ännu den hemska matförgiftningen på "Texas Long Horn" dagarna innan nyår!
Men i tre dagar? Vad kan det vara? Hm, bra att du ska träffa läkare i morgon.
Krya på dej snabbt nu!!!

Hanneles bokparadis sa...

låter. Dyrt - när jag var i England, ringde min tandläkare.

Ama de casa sa...

Men din stackare... Fy tusan för magsjuka - och så länge! Duktigt att boka tid hos farbror doktorn trots allt.
Åsså en dumtand på det. Jag lider verkligen med dig!
Kram

Eva Trillian sa...

Men hugaligen så hemskt - magsjuka (?), det är bland det värsta! Hoppas läkaren hittar den perfekta lösningen och ger dig något som gör dig frisk omedelbums!
Tandläkar. Manär glad att de finns men det är sorgligt när de behövs!

FREEDOMtravel sa...

Å nej! Hoppas att du kryar på dig snabbt och att du får snabb hjälp med tanden! INTE kul! Huh...! Kramar från oss

cat sa...

Nämen din stackare! Hoppas att du har kryat på dig när du läser det här. Så hemskt tråkigt att du måste fylla på en tandläkares plånbok. Det är verkligen en trist utgift att ha.
Sköt om dig.

Anki sa...

Nu tycker jag verkligen synd om dig! Hoppas du känner dig lite bättre idag! Tandläkarbesök är inte kul ... och dyrt är det också!
Krya på dig!

Biggeros sa...

Usch, så jobbigt att du har drabbat av kräksjukan=(( Jag ligger i soffan och tycker synd om mig själv och har influensan som aldrig ger med sig. Krya på dig!! 🤗🤗 Det är alltid tråkigt att drabbas av tanden svär. Dyrt blir det med.

Marina sa...

Usch då - krya på dig!

nalta norrland sa...

Jag hoppas verkligen Du mår bättre nu, krya på kram

Maria sa...

Stackars dig! Hoppas du mår bättre nu!!
Kram

Carita Liljendahl sa...

Huga! Tandbilden hade jag klarat mig utan... :-)
Men hoppas allt blir bra!
Och värmeböljan säger vi hurraaa för!

Annette sa...

Nej, stackars dig..! Två eländen på samma gång. Vad märkligt med magsjukan, hoppas de hittar vad problemet är så att du snart mår bättre. Inte roligt att behöva laga en fyllning heller. Boka tid snabbt för lagning så det inte blir bakterier i tandroten nu när det är öppet ned. Jag fick inte tid förrän efter en månad när min lagning lossnade, det slutade med rotfyllning helt i onödan.
Krya på dig nu!

Monica sa...

HAHA trodde tanden var något suddigt ätbart.
Hoppas du snart är på benen igen inte roligt
när magen krånglar.
Ha det bra

Anita Malta sa...

Här var det minsann ingen rolig läsning, mer än vädret då. Krya på dig gumman :-D

Mias Mix sa...

Nämen stackare! Magsjuka är det värsta man kan drabbas av. Nu är jag ganska glad att jag bara är förkyld. Och sen tanden också. Kan ju tyvärr bli dyrt. Sånt känns så onödigt att lägga pengar på. Stor krya-på-dig-kram!

Geddfish ♥ sa...

Ahh, å fy då!
Medömkan för medmänniska!
Läkande kram!