söndag 18 september 2016

Skyltsöndag #71

Dags för den 71:a Skyltsöndagen. Den här veckan är ordningen nästan återställd – vad gäller mitt bidrag alltså.


Claes-Göran hade nämligen efter tre veckor med samma skyltning åtminstone bytt ut den ena halvan. ”Walking on sunshine" är ju en riktigt gammal goding med Katrina and The Waves, så jag tror att skylten syftar på den. Å japp, hela veckan har vi nollåttor fortfarande kunnat gå i solsken. Även om termometern visar på futtiga 6 grader på morgonen så ligger dagstemperaturen på cirka 20 grader, även om väderappen envisas med att endast visa 15-16 grader.


Det här vaktbolaget gillar jag. Med det namnet är det ingen tvekan om att det borde kunna sin sak.


Nej, här är det tämligen lönnlöst att ens försöka sig på ett rånförsök. Inte bara att Tele2 butiken skyddas av banditer utan den använder sig också av en infernosignal samt "smoke locks" för att inte tala om säkerhetsdörren och -skåp. Snacka om hängslen och livrem.


Love it! Riktigt fyndigt och roligt!


En av de mest annorlunda skyltningar jag sett. Skrattade gott kan jag säga, speciellt då jag fick två byggnadsarbetare som har rast med på bilden också. Rätt "inramning" om man säger så. Så visst fanns det något att se här.


Häromdagen visade jag er en minst sagt grotesk fisk som glodde på mig hos den lokala ICA. Har en känsla av att firren på den här skylten är kusinen som dock inte bor i Täby utan på ett Sushihak i Vasastan. Älskar sushi, men det här stället hoppar jag nog över.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

20 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Den här omgången har du hittat riktigt roliga saker, håller fullständigt med Claes Göran och att dessutom fixa till det med att förvränga titel på en gammal poplåt kallar jag kreativt.
https://www.youtube.com/watch?v=iPUmE-tne5U
Fisken var minst sagt bisarr och vi får hoppas att AB Bandit i alla fall har tjuvheder :)
Länkar upp som vanligt nu.

Eva Trillian sa...

En kontantfri butik är det ju ingen idé att råna i alla fall ;)
Gillar One way/or another-skyltarna! Och Nothing to see here-reklamen med passande hashtag!
Full pott på bra skyltar idag - till och med Claes-Göran skötte sig!

FREEDOMtravel sa...

Inte riktigt lönt att försöka göra inbrott i den butiken. Sen finns det ju inte ens kontanter... Kanske blir det sådär överallt med tiden...

Emma, Sol som sol? sa...

Åh! De där One way och Or Another-skyltarna skulle jag gärna vilja ha! Jag är ju en sådan där som har så svårt för att bestämma mig, bara velar.

Roligt med gubbarna som pausar. Och trist att någon varit där och kluddrat igen. Suck.

Mias Mix sa...

Du kan verkligen konsten att hitta helt underbara skyltar!! Skyltarna är precis lika bra som vädret!!

Olga T sa...

Vilka skyltar! Och vilket väder! Kul med Claes-Görans skylt:)
SV: vi var så nöjda med vår Londonresa och med just det du skrev. Vi var inte så mycket i de vanliga turiststråken och det kändes kul!

Ditte sa...

Toppenskyltning! Gillade alla och kan inte välja en favorit. Men extra plus för den där byggnadskillarna har rast. Så bra fångat. Vägskylten var också klockren och även de andra....
Flera skratt blev det här på kvällskvisten. Tack för att du bidrog till dem.

Ama de casa sa...

HAHAHA!!! Älskar din skyltning denna veckan! Också :-)

Speciellt den med byggnadsarbetarna som så snällt ställde upp som statister :-D

Steve sa...

Du kan verkligen få till det. Det är en härlig mix du bjuder på.

Maria sa...

Toppenskyltning!! One Way or another blev solklar favvo :-)
Och även om oxå jag älskar sushi måste jag säga att den skylten inte retar min aptit.
Kram

Monica sa...

Blir riktigt full i skratt när jag ser dessa
skyltar att man inte tar kontanter det skulle
ju stoppa alla rån
HAHA jo du så länge man har öppet och stöldbegärliga
varor kommer man inte undan rån det ser vi ju varje
dag här i 08 området.
Jacob fick ok det hade läkt så fint, doktorn
sa inte för att jag vill skryta men det var det
snyggaste jag gjort HAHA
Ha en bra dag i solskenet;-)

Anki sa...

Wow ... den här veckan har du verkligen fått till det! Fantastiska skyltar!

Geddfish ♥ sa...

Suveräna skyltar hos dig igår!
Här är höst nu, 13 grader.
Varning för bandit och inbrottssäkert,
En väg hit eller dit, påminner om Liseberg Å ena sidan och Å andra sidan-skyltar.
Skyltarna med gubbarna, haha, så passande!

Min skyltning hette Stängd, men det var den ju inte ;)
Ha're gött!

Comsi comsa sa...


Älskar dina skyltar.... :D)

Kram ♥

cat sa...

Heja C-G som äntligen skyltat om. Idag försvann vårt solsken tyvärr. Undrar om inbrottstjuvar eller rånare tittar på skyltar, eller om de som majoriteten av laglydiga inte ens lägger märke till information som står rakt framför dem i ögonhöjd? Härlig skyltblandning idag.

Ulla Maria sa...

Tackar för varierad och inspirerad skyltning. Dagens höjdarbild i mitt tycke är helt klart den som frågar sig om det finns eller inte finns något att se. De rastande byggjobbarna, lastpallarna och övrig omgivning är helt suverän och fotot är mästerligt fångat och beskurit.
Skrattade också gott åt pilarnas olika riktningsalternativ och undrar hur det är för personal och eventuella kunder i telebutiken om tjuvarna slår till.

Days by Johanna sa...

Så härliga skyltar du hittat! :)

Javisst är Hugo söt! :) Det gick lätt och vabba via appen iaf. Kanske blir värre när jag ska ansöka om pengar, men det blir morgondagens projket haha!

Kolonilotta sa...

Heja Claes Göran! :)
Det var på tiden! Visst har tjuvarna det besvärligt numera. Vi svenskar är ju också kontantlösa för det mesta.

Och visst finns det alltid alternativa vägar att ta. Tur det! ;)

Fisken var i alla fall lite sötare än den du visade upp från Ica butiken! Men bara lite! ;)

Gillar hur du fick med byggarbetarna i bilden. Ser helt avslappnade ut ju! :)
Riktigt bra bidrag! Tack för det!


Carita Liljendahl sa...

Här var det som vanligt många fina skyltar!
Gillar Claes Ohlssons den här gången, tänk att de förnyar sig så där ofta - nu träffsäkert om vädret.
Och en annan favorit blev den där med riktningarna - hit eller dit :-)

Anni sa...

Fler och fler butiker som inte tar kontanter och fler och fler banker som inte handskas med dem heller. Inte utan att man undrar varför vi trycker nya sedlar? Kunde vi inte göra slut på de gamla och strunta i kontanter sedan?

Byggskylten gillar jag skarpt!