torsdag 8 september 2016

Magvirus


På väg till husläkaren kunde jag åtminstone njuta av läckra byggkraner, bland annat en mindre svart variant. Självaste bostadsrätthusen börjar likna mer och mer ett lyxfängelse, inklusive gångar mellan husen.

Nej, den här bloggen ska definitivt inte bli någon sjukdomsblogg. Så ikväll är det sista gången jag tänker blogga om hur det är att ”pendla” mellan en solig balkong och toaletten. Okej då, idag fick jag också träffa en väldigt trevlig kvinnlig läkare som konstaterade att mina värden är i toppklass, vilket jag i och för sig är glad för, men just då ville jag bara veta vad jag hade drabbats av. Jo, hon misstänker ett magvirus.

Förhållanderegler
- Minst fyra glas vatten per dag som ”spetsas” inte med vodka och/eller Brämhults utan med Resorb för att uppehålla saltblansen. I övrigt vanligt vatten.

- Inga mejeriprodukter – typ fil, filmjölk, grädde. Helt okej, då jag inte använder dessa. Mjölk i te går bra, kaffe ska undvikas. Det sved lite, då jag trots magknip och illamående faktiskt fick ned min Nespresso – och fick behålla den. Te med mjölk dricker engelsmän, inte jag;-)

Provtagning


Kan inte låta bli att visa er den här relativt komplicerade ”provrörsmojängen” som förresten är tillverkad i Italien. Inte att det spelar någon roll men ändå. Ska inte gå närmare in på hur och var man tar provet. Mwn med lite fantasi förstår ni nog.

Dagens matintag
En skiva rostat bröd med liiiiite smör och Marmite. Två potatisar med liiiiite smör. Ja, inte lär jag upp i vikt av det intaget inte. Suck...

24 kommentarer:

nalta norrland sa...

Skönt det inte var nå allvarligare även om ett magvirus är nog så jävligt, krya på kram.

Comsi comsa sa...


Stackars dig, men jag gissar att du är helt frisk
igen om ett par dagar. Kryapådigkram ♥

Geddfish ♥ sa...

Medömkan! Jag drabbas aldrig av sånt (ooops, inte va för stöddig jag) men det är utslående trist.
Hoppas du snart är frisk!
Peppande kram och krya på dig!

Unknown sa...

Krya på dig!

Maria sa...

Men skit oxå att du inte mår bättre!!
Krya krya!

Maria sa...

Sv: Mina fröer i öronen trycker på punkter som representerar min rygg på nåt vänster. Fråga mig inte hur det funkar men öronen är typ lika onda som ryggen så nog hör de ihop alltid!!

Ditte sa...

Bra med ett läkarbesök och provtagning! Förstår precis provtagnings processen
När jag såg husen tyckte jag de påminde en del om de som håller på att ta form på andra sidan kanalen hos oss. Men jag har dokc inte sett nåfon liten svart lyftkran där. Måste nog titta extta.
Ja, den dieten lär inte bidra tilll extra kilon så det är säkert bra att dina värden är bra.
Nu kan det väl bara bli bättre....Eller?

Susjos sa...

Nog känner jag igen provtagnings-setet, används även på mitt jobb t.ex om kvinnan får hög feber under förlossningen, då är vi och petar med den bomullspinnen på ett annat ställe som du nog förstår.
Hoppas nu innerligt att du är på bättringsvägen! Kram!

KajsaLisa sa...

Usch vad jobbigt, kokt torsk med ris funkade för mig sist jag hade det. Gillar bilden med kranen.

Ama de casa sa...

Men din stackare... Hoppas det där viruset drar iväg fortare än fort!

Den där svarta kranen tror jag är en sån där som har diarré. Sprutar ut cement, alltså :-)

Krya på dig snabbt nu!

Kolonilotta sa...

Den provtagningsstickan känner jag minsann igen. Ingen närmare förklaring behövs. Hoppas verkligen att det bara är ett virus och ingen bakterie.
Fast det låter onekligen som en bakterie.
Krya på dig och en stor tröstkram får du också. Det där är ju inte alls roligt.
Sköt om dig och ha en så bra helg du kan vännen!

Anki sa...

Bra med en ordentlig undersökning - krya på dig!

Monica sa...

Hoppas det vänder snart och bra att du
får behålla lite mat i alla fall.
Själv har jag rasat i vikt av sjukdomen
effektivare än en gastric bypass HIHI.
Ha en skön helg och krya på dej

Steve sa...

Värden i toppklass, alltid nåt att glädjas åt.
Bra att din blogg inte övergår till en sjukdomsblogg.

Krya på dig!

Stare Ström sa...

Inte kul!!! Hoppas du kryar på dig snart!

cat sa...

Hoppas att du snart mår bra igen! Magvirus är för jävligt rent ut sagt.
Vilken söt liten kran. Tror aldrig jag har sett en sådan förut.

Jo det är dressyr jag helst ägnar mig åt, men jag är född nästan helt utan tävlingsinstinkt. I alla fall har jag aldrig roats av att jämföra mig med andra. Däremot är det kul att tävla med sig själv, i den bemärkelsen att det ju är kul om jag lyckas bättre andra gången än första osv.

Emma, Sol som sol? sa...

Läste precis i En Sueco att på ferian i Málaga hade 20 poliser blivit magsjuka av en dippsås som inte förvarats svalt. Klassiker.

Som tur är vet jag inte hur den där provgrejen används. Men fantasi har jag ju...

Risavkok ska tydligen vara bra att lugna ned magen med och innehåller väl då en del nyttigheter också. För oftast är det ju det där med att måste få i sig lite energi så att man orkar bli bättre.

Stackare. Krya på dig!

Geddfish ♥ sa...

Hoppas du är kryare idag. Min ena svägerska har dragits med ett magvirus rätt så länge, man hittar inget, men det ör ju jobbigt.

PS jag vaknar alltid tidigt men har lärt min kropp att ligga kvar i sängen och ta det lite lugnt nuförtiden, och kanske somna om.

Trevlig fredag!

Marina sa...

Inte kul alls! Hoppas att det fixar till sig snart!

nalta norrland sa...

Jag hoppas Du mår bättre idag,

krya på Dig kram

Anita Malta sa...

Känner igen lite av dina symptom från när jag var på Cypern i våras. Var tvungen att springa på toa dygnet runt. Det visade sig att jag hade parasiter vilket den första läkaren inte trodde på men den andra. Det tog två månader innan eländet var borta. Nu tror inte jag att du drabbats av parasiter för jag hade varken magknip eller illamående. Men tror mig veta hur du har det just nu, inte kul och jag håller mina tummar för att du snart är botad. Kram från Malta :-D

Eva Trillian sa...

Skönt att det inte var värre än så även om det känns värre än mycket annat. Magvirus är inte att leka med!
Hoppas att du redan mår mycket bättre!

Anders W sa...

Roligare kan man ha. Men ...

Unknown sa...

Ajaj, vaknade med magont och illamående idag och fick sen lomma mig hem mycket tidigare än planerat...liknar din åkomma,
:-(
Kiki