onsdag 21 september 2016

Det är mycket man kan göra en solig dag

Idag ska jag visa er några exempel på vad man kan göra en solig dag i stor-Stockholm, där det faktiskt nästan var för varmt att sitta i solen iklädd i endast jeans och en kortarmad tröja. Enjoy:-)


Man kan jobba uppe på Gustaf Vasa kyrka vid Odenplan. Kyrkan ser för närvarande mera ut som ett vattentorn alternativt ett raffinaderi eller en oljeplattform.


Vid Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) sitter/ligger våra kommande civilingenjörer och njuter av solen. Observera hålen i tjejens strumpbyxor. Ja, studiebidraget räcker nog inte så långt i den dyra huvudstaden.


Man kan sätta sig på en av många stolar vid Sophiahemmet och sola, vilket den här gamla damen gjorde.


Den här herren med den roliga frisyren hade tagit med sig en lunta med papper och en gul markeringspenna till Viggbyholms Stationscafé och jobbade.


Även den här kvinnan arbetade "hemifrån" caféet, som verkar ha utsökt wifi.


Eller så är man panschis och jobbar inte utan njuter av en fika där. Det tar bara ungefär en kvart från Östra Station med Roslagsbanan till Viggbyholm och Stationscaféet. Det är det vad maken och jag gjorde i eftermiddags.

22 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Dina bilder vittnar om vårt fina väder så det behöver jag inte nämna. Blev full i skratt när jag såg kyrkan hade tänkt fota den själv också men lät bli.

Kram ❤ PS det blir så konstigt när jag kommenterar hos dig, bokstäver lägger sig liksom över texten. Ser inte vad jag skriver...

Kolonilotta sa...

Jag njuter av att se alla er som njöt av denna underbara dag eftersom jag själv har haft en j...a huvudverk och låst in mig.
Ser riktigt härligt ut på samtliga bilder.
Hur är det med magen förresten?

Geddfish ♥ sa...

Ljuvliga bilder! Och jag fick lite del av ljuvligheten mitt på dagen också. Mina varma morgnar och kvällar har försvunnit in i hösten.

Asså, såna människostudiebilder får ju inte jag bara med min min mobil. Du är verkligen en fena på detta, det säger jag om och om igen!

Kram ♥

Ditte sa...

Du har verkligen fångat aktiviteter i den vackra stockholmska septemberdagen. Jag läste, njöt och log...
Härlig bildkavalkad med tillhörande text.
Du har verkligen fångat människorna i "dagens" på ett jättebra sätt.
Och till Viggan var det länge sedan jag var. Finns en del därockså och fikat ser gott ut.
Trevligt att även få ta en tur dit.

Rantamor sa...

Mycket man kan ta sig för en solig dag i Stockholm, och kaffe och gofika det satt säkert som en smäck.
Läste att du träffat två av dina bloggvänner också, så himlans kul.
Hade också en träff med en av mina bloggare i sommar , på Gotland och vi klickade också som att vi hade känt varann i evigheter.

Tjingelingen från Rantamor.

KajsaLisa sa...

Du njuter verkligen av den sista sensommaren, cafeet vid Östra verkar mysigt och mannens frisyr är rätt vanlig på äldre herrar fast tvärt om givetvis :)

Steve sa...

Ni hasr det riktigt trevligt där i storstan.

Ama de casa sa...

Så fantastiskt härligt så här i andra halvan av september! Hoppas det fortsätter läääänge! :-)

Geddfish ♥ sa...

PS. Tack för tips om zoom. Jodå, jag vet detta med mobilen, men det blir inte detsamma som med en "riktig" kamerazoom.
Sen har jag svårt att ta kort på människor i det lilla Lidköping, syns liksom vad jag gör, haha.
Känner en streetphotograf som gör häftiga svartvita studier av folket i stan, men han har å andra sidan en dyr systemkamera.

Men, visst ser det kul ut!!! Och jag tycker ff du är suverän, BP!

Susanne sa...

Härliga bilder. De där hålen i strumpbyxan, kanske ska vara där ;)

cat sa...

Klockrena foton på människor och deras aktiviteter, som med undantag för byggjobbarna, var väldigt stillsamma.
Väldigt trevligt fikafota, smask!
Du är väldigt uppmärksam på hål i strumpor ;-)

Anki sa...

Ser ut som en alldeles utmärkt eftermiddag - på alla sätt och vis - go´fika och solsken :)

Anni sa...

Och jag kan bara konstatera att om man inte är i solen är det inte alls lika varmt - hu, vad kallt det är i galleriet!
Den där kakan såg otroligt frestande ut!

LissenTo sa...

Alla sätt att njuta eller jobba i solen är bra.

Ha en fin vecka. // Lissen
Ser ut att bli fint väder här idag

nalta norrland sa...

Verkligen en härlig dag,
september har levererat fler soltimmar än augusti.
Vi ska absolut inte klaga på vädret.

Yes, jag tror mig veta vad Du tycker ;-)

Anita Malta sa...

Den där oljeplattformsliknande kyrkan åkte jag förbi i förmiddags när vi var på väg till min tandhygienist på Tegnérgatan. Maken var som vanligt snäll och ville köra mig dit. Att vi sen kom fram nästan en timme för sent kan jag inte skylla maken på men det är en annan historia :-D

Härliga bildbevis på att sommaren ännu håller ett grepp om huvudstaden. Fast idag är det liite grått men det ska visst vända igen efter helgen. Tänk om det inte blir någon vinter alls !!! Den kanske istället flyttar söderut ! Hahaa.. inget förvånar ju längre så vem vet.

Herren med roliga frisyren var jag tvungen att titta på en extra gång, vaddå konstig frisyr tänkte jag men kom på som jag skrev ovan, inget förvånar längre och idag ska det väldigt mycket till för att ens höja på ögonbrynen ;-) Men bilden är kanon och det är även bilden på den koncentrerade tjejen.
Mycket kan man göra en solig dag, det ser vi tydligt här och fikat ser smarrigt ut, gissar på äppelpaj med vaniljsås fast det ser mer ut som vaniljglass :-)

Beppan sa...

Härliga bilder från soliga Hufvudstaden! Det går att göra mycket - eller inget. Bara njuta. I helgen som var hade vi samma goá väder också, men nu är det mulet. Dock rätt varmt. fördelen är ju att frosten håller sig borta när molnen hopar sig.
Hur somhelst - livet som passionist är inte dumt!

Marina sa...

Nu är jag förvisso på väg till vår huvudstad över helgen och trodde jag skulle få någon bra idé, men jag tror inte det var någon av dem som lockade sådär väldans, möjligen kaffet då...

Eva Trillian sa...

Njutbart väder , verkligen - och ni är experter på att hitta de bästa ställena att var på! Man skulle egentligen skriva ner alla bra tips!

Husbilen-Ellen sa...

Visst är det härligt att få njuta som panchis!

Olga T sa...

Å vilka sköna bilder!

Anders W sa...

Snygg bildkavalkad. Och ett fint minne nu när hösten närmar sig.