onsdag 7 januari 2009

Två läckra sorbets och en Bajen blomma













Min semester börjar gå mot sitt slut men som tur är har jag några dagar kvar. Kikade in på mitt jobbmejl idag och förstod att jag inte bara lider av alltmer tilltagande abstinensbesvär från

- cappuccino med Totte
- thai- vietnamesisk- och indisk mat (det har jag tjatat om förr)

utan även från de underbara bilderna som min kollega Anders har skämt bort mig med under det gångna året. Gissa om jag blev glad när jag öppnade mejlet.

Delicious!
Kolla dessa foton och håll med - man vill nästan slicka av isen (eller är det frost?) från blommorna. Trots att det är 8 minusgrader ute så fick jag sommarkänslor och började drömma om en sorbet... eller två. Mmmmmmhhhhhh. Tack Anders!!!

Skånsk senap
Ett annat mejl var från kollegan Thord. Han har sysselsatt sig med att göra skånsk senap (själv alltså med kula och allt) och dessutom byggt upp modelljärnvägen på vardagsrumsbordet. Lekkamrat - hans son, ålder 30 plus. Gillar folk som har barnasinnet i behåll!

Bajen blomma
Själv har jag inte varit sysslolös idag... heller. Ni som följer bloggen regelbundet kommer kanske ihåg att jag fick en Hammarby kula av M-J i julklapp. Tyckte det var jättesynd att få vänta ett helt år innan den skulle plockas fram igen. Så jag "transformerade" den till en vas. Det du M-J! Året runt njutning för en Bajare alltså som annars måste ge sig till tåls 92 år till nästa SM-guld. Sådana julklappar är klockrena!!!

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Vilka läckra kort. Har han tagit dem själv eller norpat från någon annan. Whau alltså toppenbilder.
Bajen-kulan var fin, med egenhändigt gjorda blomster kan jag tänka mej.
Kramar MrsBettan

Anonym sa...

Hahaha...smart lösning på din Bajenkula! :)

Ha en fin dag! Här snöar det..