torsdag 15 januari 2009

Awards cirkus

Ja nu har jag hamnat i awards cirkusen jag med. Hade nomineringen inte kommit från en av mina absoluta favo bloggar - Anne - värp först och kackla sedan - hade jag inte "dansat runt" på awards cirkusen. Dessutom såg jag att hon hade nominerat ytterligare en av mina "stammis-bloggar" The Devil wears, då var det avgjord. Stort tack Anne!

De nominerade är:

Mopsbloggen om Hampus, Valle och Falcons busiga tillvaro med en matte som så gärna vill att de gör som hon vill men de vill annat... om ni förstår vad jag menar.
Motivering
Mycket "tassig" och rolig design. Blogg i berättarform (ur hundernas perspektiv alltså). Voff!!

Fotoblogg Blixman
Motivering
En estetisk mycket tilltalande blogg, men först och främst för hennes "fotoskola" (hon svarar på läsarfrågor). Gud vad jag har lärt mig om fotografering och bildbehandling sedan jag upptäckte bloggen för fyra veckor sedan.

Fotoblogg Jespers Bilder
Motivering
En ren fotoblogg men vilka bilder. Den killen kan sin sak! Kolla och njut!

Yngre medelålders man 2.0
Motivering
Den killen är troligen lika rapp i käften som han är med pennan. Han behärskar verkligen det svenska språket och ironin är bitande.

Lenakald
En riktig fräck nykomling på bloggmarknaden som många har upptäckt på rekordtid. Fränt och läsvärd med roliga infallsvinklar.

MalinBayardblogg
Motivering
Bara de två senaste inläggen om soptunnorna är värda två awards. En blogg där alla asfaltbönder (typ alla 08:or) kan bekanta sig med "livet på landet". En varm och sympatisk blogg.

MrsBettan
Motivering
Bloggen har världens snyggaste design. Här kan man följa en pigg pensionär och hennes vardag. Kolla bara sllt hon har producerat för utställningen i Täby om en vecka.

Regler
The rules för this Award:

1. The winner can put the logo on his/her blog.
2. Link to the person you received your award from.
3. Nominate at least 7 other blogs.
4. Put links of those blogs on yours.
5. Leave a message on the blog of the people you have nominated.

Tack ni bloggare därute... för att ni finns.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du ska ha awards! :)

Hemliga och hemliga förråd..Det var ju det där med spänning i tillvaron..;)

Anonym sa...

Tack för nominerinen!

Anonym sa...

Vad glad jag bilr! Tackar, tackar Beate uppskattning blir man glad av :)

Nu ska jag ta kvällen, god natt på dig! Kramen

Anonym sa...

Himmel och pannkaka!
Så glad jag blir! =)
Tackar och bockar allra ödmjukast för dina fina ord om min blogg.
Varmt välkommen tillbaka "ut på landet". =)

Anonym sa...

Hur har fredagen artat sig? Jag har återfått hårfärgen jag hade pre-kids, ännu en gång..;)